Citat:
Ursprungligen postat av
Jaggaj5
Hej!
Har ett massivt problem som ja har haft sen tonåren o de e att jag jättegärna skulle vilja ha religiös. Speciellt kristen katolik/ortodox men de går ba nt eftersom ja nt tror på gud. Har verkligen försökt men ja tror verkligen nt på gud alls.
har läst bibeln flera gånger, sett youtube videos och gått till kyrkan och pratat med präster men de går bara nt.
Gillar de som står i bibeln. Tycker om värderingarna och har alltid gjort de. Har alltid velat va hemma, få många, många barn, ha ett familjeliv o be till gud etc.
Men de går nt för ja tror nt på gud. Ja tror nt på jesus. ja tror nt på att moses delade på floden lr att jesus återuppstog. ja försöker men tror nt i mitt hjärta eller hjärna.
e typ deprimerad asså.
denna text från larsjohansson fick mig återigen o fundera o fick en existenskris
(FB) Israels överlägsenhet i allt - vad beror det på att judarna är nr 1 i allt?
har även försökt läsa andra religioner som koranen o talmuden o andra religiösa böcker men de klickar nt. tror nt på gud alla lixom.
va fan ska man göra?
vill nt va en sån som larsjohansson beskriver heller. nån som bara strosar runt utan mening o ba äter o dricker och knullas.
koranen kändes helt främmande för mig, talmuden förstod ja nt ens o man kan nt ens konvertera till judendomen o bibeln e ja närmst till men fortf för långt bort för ja tror nt på de.
vad ska ja göra? har försökt i flera år!
Deras ansvar bevisa!
Kollade nyss på någon som skrivit thank you god på en skylt, hela deras stad brann ner.
Man undrar över vilken kontakt de haft ??
Har de haft supermigrän och knappt möjligheter i livet ? Kan de gå ut utan havanna syndromet?
Du har ju det där fenomenet som är att alla ska bevisa till vilket pris som helst att du har 0 värde varje dag.
Så vem är ens förvånad?
Inte jag vet precis hur de parasiterar på människor "hämnas om man nämner detta".
Har endast varit en parasit utnyttjande person i 40 år, varken gud eller parasiter har Medkänsla för andra.
De kan tortera någon hur länge som helst utan syfte och bara för att.
Ni har 0 gemensamt med de.
De anser att allt.man tänker ska vara tvärtom, jämt
Folk.fattar ej att de har riktiga fiender likt satan men endå att de är värre..
Misstänker att detta är tex robotar från andra planeter de svarar som tex en ande men bara enligt vad man tänkte på.innan eller att man är smuts.
Störde mig på att de målat upp ens energi till ett slags tetris spel... vidrigt och de svarade att det skiter vi I.
Miljarder personer har dött.pga falska gudar är så.sjukt. De betraktar en fisk mer värdefull än människor.
Hela människans hjärna är upp och ned, som att ens Elon musk fixar allt detta ?
Varför har inte folk varnat för "gudar och väsen" att de är oerhört hatiska och antihumana?
Ingen vågar ju..