2025-01-14, 00:44
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonFoldit
Tillslut lär man sig att ni inte kan lära sig.
Det är så uppenbart att vi och universum är designat att det blir idioti att försöka övertala nån som inte vågar se sig som en skapelse av skapare som har designat in levnadsplanen i varje levandes DNA.
Vill man inte mörda djur i skogen när man är hungrig så kanske människan inte är en asätande allätare.

Om det är så uppenbart vore det väl lätt för dig att bevisa, inte sant?
Citera
2025-01-14, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggaj5
Hej!

Har ett massivt problem som ja har haft sen tonåren o de e att jag jättegärna skulle vilja ha religiös. Speciellt kristen katolik/ortodox men de går ba nt eftersom ja nt tror på gud. Har verkligen försökt men ja tror verkligen nt på gud alls.

har läst bibeln flera gånger, sett youtube videos och gått till kyrkan och pratat med präster men de går bara nt.

Gillar de som står i bibeln. Tycker om värderingarna och har alltid gjort de. Har alltid velat va hemma, få många, många barn, ha ett familjeliv o be till gud etc.

Men de går nt för ja tror nt på gud. Ja tror nt på jesus. ja tror nt på att moses delade på floden lr att jesus återuppstog. ja försöker men tror nt i mitt hjärta eller hjärna.

e typ deprimerad asså.

denna text från larsjohansson fick mig återigen o fundera o fick en existenskris

(FB) Israels överlägsenhet i allt - vad beror det på att judarna är nr 1 i allt?

har även försökt läsa andra religioner som koranen o talmuden o andra religiösa böcker men de klickar nt. tror nt på gud alla lixom.

va fan ska man göra?

vill nt va en sån som larsjohansson beskriver heller. nån som bara strosar runt utan mening o ba äter o dricker och knullas.

koranen kändes helt främmande för mig, talmuden förstod ja nt ens o man kan nt ens konvertera till judendomen o bibeln e ja närmst till men fortf för långt bort för ja tror nt på de.

vad ska ja göra? har försökt i flera år!

Du kan inte vara över 20 år när du skriver ”ba” ”nt” ”o” ”e” ”lr”, sluta våldta det svenska språket och skriv som en vettig människa.
Citera
2025-01-14, 01:20
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Får vi bara hitta på egna fakta nu helt plötsligt?

Såvdet är kranvattnets fel när det perfekt designade ögat slutar fungera? Wow.

Stor skillnad på destillerat regnvatten , och kranvatten som har fyllts med ämnen som vi aldrig hade fått i oss om vi levde kvar i naturen.
Cancer kommer från låga ph-värden vilket kranvatten och tillagad mat har.
Cancer uppstår inte bland folk som fortfarande dricker destillerat och äter eller dricker råa grödor.

Cancer var inte gudars fel. Cancer är folks fel.
Citera
2025-01-14, 01:22
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Hej!

Har ett massivt problem som ja har haft sen tonåren o de e att jag jättegärna skulle vilja ha religiös. Speciellt kristen katolik/ortodox men de går ba nt eftersom ja nt tror på gud. Har verkligen försökt men ja tror verkligen nt på gud alls.

har läst bibeln flera gånger, sett youtube videos och gått till kyrkan och pratat med präster men de går bara nt.

Gillar de som står i bibeln. Tycker om värderingarna och har alltid gjort de. Har alltid velat va hemma, få många, många barn, ha ett familjeliv o be till gud etc.

Men de går nt för ja tror nt på gud. Ja tror nt på jesus. ja tror nt på att moses delade på floden lr att jesus återuppstog. ja försöker men tror nt i mitt hjärta eller hjärna.

e typ deprimerad asså.

denna text från larsjohansson fick mig återigen o fundera o fick en existenskris

(FB) Israels överlägsenhet i allt - vad beror det på att judarna är nr 1 i allt?

har även försökt läsa andra religioner som koranen o talmuden o andra religiösa böcker men de klickar nt. tror nt på gud alla lixom.

va fan ska man göra?

vill nt va en sån som larsjohansson beskriver heller. nån som bara strosar runt utan mening o ba äter o dricker och knullas.

koranen kändes helt främmande för mig, talmuden förstod ja nt ens o man kan nt ens konvertera till judendomen o bibeln e ja närmst till men fortf för långt bort för ja tror nt på de.

Du är för intelligent. Obildad, men intelligent. Börja plugga biologi.
Citera
2025-01-14, 01:23
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Om det är så uppenbart vore det väl lätt för dig att bevisa, inte sant?

Om ögat inte är en design för dig fast den har samma funktioner som en highend-kamera, så finns det inget som kan bevisa en design för dig.

Djur känner inte igen en design, men vi människor gör det. Förutom ateisterna såklart, men dom är väl djur också... apor.
Citera
2025-01-14, 03:11
Medlem
Citat:
Vad är kristendomens ståndpunkt då?
Kristendomen har en massa olika ståndpunkter,
som jag skrev:
/moraliska självklarheter, som de försöker hävda att de har monopol på
/en del sanningar i grunden men som de överdrivit mycket (t ex Syndafloden)
/sagor
/men även rena lögner som t ex att Gud skulle vara biologisk far till Jesus.
Citera
2025-01-14, 07:39
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Stor skillnad på destillerat regnvatten , och kranvatten som har fyllts med ämnen som vi aldrig hade fått i oss om vi levde kvar i naturen.
Cancer kommer från låga ph-värden vilket kranvatten och tillagad mat har.
Cancer uppstår inte bland folk som fortfarande dricker destillerat och äter eller dricker råa grödor.

Cancer var inte gudars fel. Cancer är folks fel.

Are these låga pH-värden in the room with us right now?

Man har hittat cancer som är 1,7 miljoner år gammal. Vad blir nästa ursäkt?
Citera
2025-01-14, 07:43
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Om ögat inte är en design för dig fast den har samma funktioner som en highend-kamera, så finns det inget som kan bevisa en design för dig.

Djur känner inte igen en design, men vi människor gör det. Förutom ateisterna såklart, men dom är väl djur också... apor.

Så "beviset" för designen som bevisar gud är alltså att man ska vara redan troende och utgå från att allt är designat. Fint.

Clown
Citera
2025-01-14, 08:42
Medlem
Citat:
Du gav upp efter 3 sidor? Jag hoppas att du inser att det här ytterligare visar på det uppenbara att du ljuger om ditt bibelläsande
för det var så väldigt ointressant.

Citat:
Man bör fråga sig själv hur högt nåns iq är om dom inte ser ett enda bevis för gudar under en stjärnfylld himmel som visar en miljard andra världar.

TS är ett troll, men det är bara min tro.

Citat:
En stjärnhimmel är bevis på för guds existens? Den var ny
Citera
2025-01-14, 09:01
Medlem
Citat:
Hej!

e typ deprimerad asså.

va fan ska man göra?

1) Läs apologetisk litteratur och undersök olika gudsbevis. Att intellektuellt komma fram till att Gud måste existera är en bra början. Det var första steget för den helige Augustinus innan han blev troende.

2) Börja gå i katolsk mässa åtminstone varje söndag men helst så ofta som du kan (de flesta församlingar har mässor på vardagar, en del har det varje dag). Delta i böner och psalmsånger och lyssna uppmärksamt på predikan. Har du tur är kyrkoherden traditionell och har en liturgi med bruk av rökelse och latin.

3) Köp en katolsk bönbok och be varje dag, minst morgon och kväll.

Tids nog kommer Gud att se till att du börjar tro.

Lycka till!
Citera
2025-01-14, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
1) Läs apologetisk litteratur och undersök olika gudsbevis. Att intellektuellt komma fram till att Gud måste existera är en bra början. Det var första steget för den helige Augustinus innan han blev troende.

2) Börja gå i katolsk mässa åtminstone varje söndag men helst så ofta som du kan (de flesta församlingar har mässor på vardagar, en del har det varje dag). Delta i böner och psalmsånger och lyssna uppmärksamt på predikan. Har du tur är kyrkoherden traditionell och har en liturgi med bruk av rökelse och latin.

3) Köp en katolsk bönbok och be varje dag, minst morgon och kväll.

Tids nog kommer Gud att se till att du börjar tro.

Lycka till!
Hej. Tack så mycket för hjälp.

Har gjort 3) varje dag under en 5 månaders period för typ 5 år sen. Bad varje dag. Och jag har före och efter det iallafall bett minst 1 gång i veckan. Det är svårt för jag tror inte på det.

Har gjort 2) också men inte lika hårt.

Tack för hjälpen! Ska definitivt göra allt detta!
Citera
2025-01-14, 11:17
Medlem
Citat:
Hej. Tack så mycket för hjälp.

Har gjort 3) varje dag under en 5 månaders period för typ 5 år sen. Bad varje dag. Och jag har före och efter det iallafall bett minst 1 gång i veckan. Det är svårt för jag tror inte på det.

Har gjort 2) också men inte lika hårt.

Tack för hjälpen! Ska definitivt göra allt detta!

Det var så jag själv gjorde och till slut, efter många år, kom jag till tro.

Tänk på att det kan vara något till synes obetydligt, som en bibelvers (i den helige Augustinus fall), något prästen säger i en predikan (i mitt fall) eller något annat, som är nyckeln till att du börjar tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in