Citat:
Ursprungligen postat av
LTO
Intressant info! Hade inte ens hrt talas om minoritetsrevisor innan.. Hehe, ja det gr jag.
Det verkar vara tnkt att anvndas fr att granska s att det inte sker ngra oegentligheter hos revisorn. Men freningen hade ngot strre revisorhus vid tidpunkten vill jag minnas (typ pricewaterhousecoopers eller dylikt), s det var inte direkt "kes revision och kemtvtt". Men medlemmarna som var sura frskte ju anvnda det fr att "stoppa avgiftshjningarna" vad det sg ut som, vilket sklart i slutndan i stllet slog tillbaka mot dem sjlva.
Minoritetsrevisor (verkar ocks heta "Medrevisor") verkar pminna lite om att som privatperson ha en betalningsanmrkning, mnga finansiella drrar som stngs i ett antal r.
Ls lite nyheter frn den dr freningen nedan, verkar ha varit rtt intressant historia
https://www.brft9.se/nyheter/
Det fanns ocks en post som jag inte nu hittar (kan ha tagits bort) dr styrelsen skrev om just det hr med minoritetsrevisorn och vervgde stmma medlemmarna som skrivit p uppropet pga de orsakat potentiell ekonomisk skada fr freningen