Igår, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Politiet har s absolutt sviktet.

Jeg har helt siden starten redgjort for hvorfor dette ikke er konemord og jeg skjnner virkelig ikke hvorfor politiet ikke har fattet dette.

La meg repetere:

For starte med utgangspunktet at TH skulle ha interesse av drepe sin kone, jeg har ikke sett noe motiv for det, snarere tvert i mot- men la oss si at han har motiv.

Hadde det vrt snakk om drepe en kone i affekt - helt med p det, det skjer hele tiden.
Planlegge et drap p kone, da blir det sjeldnere.
Bruke leiemorder og risikere bli utpresset i evig tid etterp blir mer tvilsomt, da begynner det bli langt mellom kjent tilfeller uten at jeg skal pberope meg ha oversikt, men jeg kommer ikke p et eneste.

La oss da anta det, at TH finner motiv og hyrer en leiemorder, fullt mulig at han som milliardr fr slike tilbud levert av folk som kan ha troverdighet rundt at ikke dette ender som utpressing og ikke konemord.

Da velger alts denne leiemorderen en falsk kidnappingshistorie som vi n vet ble etterforsket av mer enn 100 etterforskere p det meste, vi snakker kryptokidnapping som politi over hele verden vil se oppklart for unng et nytt kriminelt forretningsomrde.

Nr vi ogs vet at TH sitt alibi var veldig svakt, han var nr i tid og sted og var avhengig av at helseappen var i bevegelse for f alibi.
At en s proff skurk som har gjennomfrt dette helt uten at bilen synes p kamera, uten legge igjen noe spor i det hele tatt under aksjonen skal risikere at en 68 r gammel oppdragsgiver sitte med brev og besksforbud og bli herjet med av kripos sine avhrseksperter.

Sannsynligheten for at ikke denne skurken hadde valgt en helt annen metode - hvilken som helst metode ville hatt en langt mindre etterforskning.

Politiet sier selv at de er p med 10 etterforskere og har tro p en lsning - etter - at TH er renvasket.

At politiet ikke har sett disse avgjrende detaljene har skuffet veldig - spesielt n om de bekrefter at TH er uskyldig.

Vi er alts enige i at politiet har gjort et drlig arbeide og kan kansje strekke det til at man OFTE ser drlig arbeide fra det holdet og min teori der er at dyktige folk holdes nede og instruerbare folk med hy grad av lojalitet, kommer seg opp i systemet og det skaper en organisasjon som frst og fremst er rigget for drive med alt annet en godt politiarbeide.

Der vi nok er uenige er at dette politiet vi ikke tenker gjr en ordentlig jobb, hvor jeg legger noe til grunne for det og du ikke, har noen troverdighet tilbake i 2024 som tilsier at en frikjennelse fra dem er noe man bare skal akkseptere som resultat av deres gode arbeide, hvilke vi ikke mener de gjr, s hvor str vi da?

Jo at du s tenker at tross drlig arbeide, var frikjennelsen godt arbeide og der kan vi vre enige om vre uenige.

For meg er dette med Wiborg saken en sannsynlig grunn til at det tilrettelegges for drlig politiarbeide og man mtte lete frem rette instruerbare person til f det nskede utfallet, nemlig henleggelse.

Det i seg selv er uheldig for Hagen om det finnes et faktisk beviserlig grunnlag for at han er uskyldig, da halve landet vil se skyldig, da det ER overveiende sannsynlig at han selv har en finger med i spillet her, da vi har ftt fremlagt i show form nrmest hele hans privatliv av en eller annen grunn.

Det er noe "god dag mann kseskaft" over bde mene at politiet har gjort drlig arbeide og samtidig uten blygsel, fremme henleggelsen som det eneste riktige.
Citera
Igår, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Sommeren 2018, da? Og du har gjenkjent personen du s i bilen p bakgrunn av personer nevnt i trden?

Tolker det dithen at vedkommende har et utseende som gjr gjenkjennelse mulig.
Alts ikke en "gr mus". Vi vet at en som har frekventert trden tidligere har sagt
at han disponerte en tilsvarende BMW som han hevder ha solgt fr AE forsvant.
Uten at dette behver vre sant, naturligvis. For det ville vre merkelig om en
som allerede har ftt kastet mistanke mot seg, med viten og vilje ville forsterke
denne mistanken samtidig som han med nebb og klr prvde fri seg fra den.

Ja med mindre det handlet om legge til ytterligere forvirring i en allerede forvirrende sak.

Det er jo det nrmest overdrevne antallet slike merkverdigheter som gjr at man kan sakten stille sprsml om hvilke type organisasjon som har ressurser og kompetanse til ikke bare tilrettelegge for alt dette, men ogs tilsynelatende styre politiets arbeide ogs.
Citera
Igår, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Vi er alts enige i at politiet har gjort et drlig arbeide og kan kansje strekke det til at man OFTE ser drlig arbeide fra det holdet og min teori der er at dyktige folk holdes nede og instruerbare folk med hy grad av lojalitet, kommer seg opp i systemet og det skaper en organisasjon som frst og fremst er rigget for drive med alt annet en godt politiarbeide.

Der vi nok er uenige er at dette politiet vi ikke tenker gjr en ordentlig jobb, hvor jeg legger noe til grunne for det og du ikke, har noen troverdighet tilbake i 2024 som tilsier at en frikjennelse fra dem er noe man bare skal akkseptere som resultat av deres gode arbeide, hvilke vi ikke mener de gjr, s hvor str vi da?

Jo at du s tenker at tross drlig arbeide, var frikjennelsen godt arbeide og der kan vi vre enige om vre uenige.

For meg er dette med Wiborg saken en sannsynlig grunn til at det tilrettelegges for drlig politiarbeide og man mtte lete frem rette instruerbare person til f det nskede utfallet, nemlig henleggelse.

Det i seg selv er uheldig for Hagen om det finnes et faktisk beviserlig grunnlag for at han er uskyldig, da halve landet vil se skyldig, da det ER overveiende sannsynlig at han selv har en finger med i spillet her, da vi har ftt fremlagt i show form nrmest hele hans privatliv av en eller annen grunn.

Det er noe "god dag mann kseskaft" over bde mene at politiet har gjort drlig arbeide og samtidig uten blygsel, fremme henleggelsen som det eneste riktige.
Det er det som er gangen i det.
Politiet mistenker - sikter - etterforsker - tar ut tiltale eller henlegger siktelsen.
Det er felles for alle saker.

Det som gjr denne saken spesiell er at politiet har tabba seg ut fra start, kraftig og de har fortsatt.
Hvis du gr tilbake sjekker Brskes pressekonferanser og intervjuer gikk han hardt ut pekte ut TH som skyldig.
Han snakket om villedning og var bestemt p at dette var TH.

Nr politiet da kryper til korset og innrmmer at de har tatt feil hele tiden og at TH er uskyldig vet vi at de er helt sikre.

Hvis det var det minste snev av mistanke mot TH ville han fortsatt vrt siktet.

Hvis de fant det minste fnugg av bevis mot TH ville han ha blitt fremstilt for varetekt og blitt det.

Ingenting av dette skjedde - de henla saken og sier de gr videre med 10 pers p saken og har hp om lse den - da betyr det en lsning uten TH.

Det er ganske seigt ikke fatte dette!
Citera
Igår, 20:23
Medlem
Citat:
Min observasjon var i god tid fr aksjonen, jeg vet ikke eksakt dato men det var sommer.

Dette kan forklare hvorfor "trden" ikke har klart spore opp bilen, tross iherdige forsk. Du sier X3`n var eldre. Her har vi fokusert p G01 karosseriet fra 2017-->, basert p Irenes beskrivelse av bilens grill. Dersom dette var en F25 fra 2010 --> 2017 s er det en hel haug av flere biler velge i. At du sier bilen hadde "riktig" tanklokk er interessant. Det er sannsynligvis mindre en 5 rde X3 som gr med ett slikt lokk i hele Norge. Lokket er fra Ali Express.
Citera
Igår, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Dette kan forklare hvorfor "trden" ikke har klart spore opp bilen, tross iherdige forsk. Du sier X3`n var eldre. Her har vi fokusert p G01 karosseriet fra 2017-->, basert p Irenes beskrivelse av bilens grill. Dersom dette var en F25 fra 2010 --> 2017 s er det en hel haug av flere biler velge i. At du sier bilen hadde "riktig" tanklokk er interessant. Det er sannsynligvis mindre en 5 rde X3 som gr med ett slikt lokk i hele Norge. Lokket er fra Ali Express.
Disse som str bak dette har vrt s flinke, forberedt seg veldig godt og etterlatt seg s f spor at jeg mistenker at denne bilen er utenlandsk.

Hvis den er utenlandsk er det mulig at de har disponert en tilsvarende norsk bil de har kunnet bruke identiteten til, slik at de har kunnet frakte, bruke og parkere denne bilen uten at skiltene identifiserer den ekte utenlandske bilen og at de tilhrer en norsk bil som ikke er etterlyst.

Hvis det ikke skjer noe med den innen aksjonen er det bare sette p falske skilter og g i gang.

En ting som kan sjekkes er stjlne skilter p tilsvarende bil i tiden rett fr og omsetning av tilsvarende biler i naboland inkl. Tyskland
Hvis det gr an.

Ogs hvem som eide tilsvarende norsk bil, med eller uten lokk, men med rette kontakter.
Citera
Igår, 21:11
Medlem
Citat:
Disse som str bak dette har vrt s flinke, forberedt seg veldig godt og etterlatt seg s f spor at jeg mistenker at denne bilen er utenlandsk.

Hvis den er utenlandsk er det mulig at de har disponert en tilsvarende norsk bil de har kunnet bruke identiteten til, slik at de har kunnet frakte, bruke og parkere denne bilen uten at skiltene identifiserer den ekte utenlandske bilen og at de tilhrer en norsk bil som ikke er etterlyst.

Hvis det ikke skjer noe med den innen aksjonen er det bare sette p falske skilter og g i gang.

En ting som kan sjekkes er stjlne skilter p tilsvarende bil i tiden rett fr og omsetning av tilsvarende biler i naboland inkl. Tyskland
Hvis det gr an.

Ogs hvem som eide tilsvarende norsk bil, med eller uten lokk, men med rette kontakter.

Jeg er enig i alt du skriver. Det er helt ekstreme forberedelser her. Bilen kan vre fra utlandet. Irene sa ogs "skiltplata var tilsmusset og uleselig" Dette er i seg selv mistenksomt. Jeg vasker sjelden bilen, men skiltet er nesten alltid lesbart. Noe som kan indikere at skiltet p den rde bilen var tilsmusset med hensikt.
Citera
Igår, 22:02
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Hvis det gr an.

Den ene personen politiet sier de har et registrert treff p i den nrmeste basestasjonen til Sloraveien 4 p forsvinningsdagen er samme person som har sagt at han disponerte en slvgr BMW X5 (ikke X3) i forkant av forsvinningen. Som han alts hevdet ha solgt i 2018. Han er norsk, og straffedmt. Denne personen hevder ogs ha vrt i kontakt med Ole Henrik Golf mange r tidligere.

Den andre personen politiet sier de har et tilsvarende treff p i samme basestasjon, er bosatt i utlandet, i dette tilfellet like utenfor Strmstad i Sverige. Han er straffedmt en rekke ganger, og er i tillegg mistenkt for svrt alvorlig kriminalitet i flere saker, som ogs omfatter kidnapping, tortur og drap.
P tomten hans har det visstnok ogs vrt observert en VW Amarok av omtrent tilsvarende utseende som et vitne hevder ha sett kjrende over plenen foran blokkene i Fjellsvingen p forsvinningsdagen. Vitnet sa som sagt at han mente det dreide seg enten om en VW Amarok eller en BMW X3 av "eldre modell". Uten at det er blitt spesifisert hva han mente med "eldre". For bilentusiaster er kanskje en ti r gammel bil regne som "eldre", mens for andre er den fremdeles av "nyere" modell.
Citera
Igår, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg er enig i alt du skriver. Det er helt ekstreme forberedelser her. Bilen kan vre fra utlandet. Irene sa ogs "skiltplata var tilsmusset og uleselig" Dette er i seg selv mistenksomt. Jeg vasker sjelden bilen, men skiltet er nesten alltid lesbart. Noe som kan indikere at skiltet p den rde bilen var tilsmusset med hensikt.
Ja, hater si det fordi det byr meg i mot i kidnappe og drepe en st bestemor som AEH, men dette er grundig utfrt.
Spesielt imponert over at politiet aldri har gitt oss bilde av en bil, ikke engang i det fjerne.
Det er en prestasjon.

Irene i s er vel den eneste tabben deres.

Den episoden forteller meg to ting:

De har hatt et opphold, husker ikke n hvor lenge, men det var et ikke ubetydelig tidsrom.
Da tror jeg de har byttet bil og sjekket/overvket s4 for se om de var oppdaget, kanskje bruk av bakhonet.

Jeg tror ogs at AEH var dopet.
Hun var ikke kneblet for det s Irene s jeg tror hun har ligget neddopet i baksetet uten vre bundet eller kneblet s hun bare ser ut som en sovende dame hvis noen ser henne og at halveringstiden gikk ut i s nr hun vknet.
Citera
Igår, 23:28
Medlem
Citat:
Den ene personen politiet sier de har et registrert treff p i den nrmeste basestasjonen til Sloraveien 4 p forsvinningsdagen er samme person som har sagt at han disponerte en slvgr BMW X5 (ikke X3) i forkant av forsvinningen. Som han alts hevdet ha solgt i 2018. Han er norsk, og straffedmt. Denne personen hevder ogs ha vrt i kontakt med Ole Henrik Golf mange r tidligere.

Hvem snakker du om her?
Citera
Idag, 00:39
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wellmann
Hvem snakker du om her?

Nevner ikke navn men du kan jo begynne lese et godt stykke bakover i trden.
Fra og med side 1981 og fremover.
Citera
Idag, 01:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ja, hater si det fordi det byr meg i mot i kidnappe og drepe en st bestemor som AEH, men dette er grundig utfrt.
Spesielt imponert over at politiet aldri har gitt oss bilde av en bil, ikke engang i det fjerne.
Det er en prestasjon.

Irene i s er vel den eneste tabben deres.

Det er grundig utfrt, men de har ogs hatt enormt med flaks. De kunne penbart ikke vite om AE ville vre i stand til flykte, eller rekke ringe noen fra mobilen. Hun svarte som regel raskt p tapte anrop, s hun var nok aldri langt unna telefonen sin. Ei heller kunne de vite at hun var alene i huset. Men at hun gjorde motstand er vel ganske penbart. Er ikke utenkelig at minst en av dem som deltok i dette gikk rundt og haltet en god stund etterp.

Som jeg fr har skrevet, s er det mye som tyder p at de som tok henne hadde mer enn normalt innblikk i bde husets beskaffenhet og beboernes rutiner.
Citera
Idag, 02:17
Medlem
Citat:
Det er grundig utfrt, men de har ogs hatt enormt med flaks. De kunne penbart ikke vite om AE ville vre i stand til flykte, eller rekke ringe noen fra mobilen. Hun svarte som regel raskt p tapte anrop, s hun var nok aldri langt unna telefonen sin. Ei heller kunne de vite at hun var alene i huset. Men at hun gjorde motstand er vel ganske penbart. Er ikke utenkelig at minst en av dem som deltok i dette gikk rundt og haltet en god stund etterp.

Som jeg fr har skrevet, s er det mye som tyder p at de som tok henne hadde mer enn normalt innblikk i bde husets beskaffenhet og beboernes rutiner.
Vi har jo hrt flere beskrivelser av folk som har overvket huset, madrassmenn og slikt.
De har nok skaffet seg oversikt p den mten - men samtidig s forteller historien at huset ikke ble kontinuerlig overvket aksjonsdagen, da ville ikke bilen kjrt bomtur da TH normalt forlot huset, det ville overvkeren hatt kunnskap om.
Kommer vel av antall medlemmer og at de ikke har hatt ledig kapasitet.

Irene forteller om to menn i BMWen som kun var maskert med gjensnurpet hoodie.
Den ville bare ha skjult GM mot kameraer og ikke AEH, det betyr nok at hun uansett skulle avlives og da tror jeg de har ringt p dren om den ikke var ulst, umaskert og forkledd som postbud eller liknende med pakke i hnda, da pner selvflgelig en intetanende AEH dren og hun kan overfalles og uskadeliggjres.

Jeg tror som deg at AEH var en sprek dame med sunn frisk livsstil og nok i stand til bite fra seg hvis hun fikk sjansen.
Jeg tror GM hindret henne denne muligheten med overfalle overraskende.

En risiko er som du sier at hun kan ha kommunisert med andre, vi vet at hun var p ringeren den morgenen og om et overfall blir hrt sprekker plottet.
Jeg tror de derfor har brukt jammer.
Det fr du for noen hundrelapper og de dekker det meste.
Da blir samtalen brutt og ingen hrer noe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in