• 1
  • 2
Igår, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Du har brutit mot kontraktet och begår ett brott. Sedan är det kanske sannolikt att de inte orkar polisanmäla eller dra igång en civilrättslig process mot dig, men de har all rätt att göra det.

Namn och adress är fullt tillräckligt. Det är bara att stämma av personnummer mot folkbokföringen. Det är en offentlig uppgift.

Perfekt. Då betalar ja Kinesjäveln. Tack för svar. Nu har ja gått svar på min fråga. Tråden raderas hoppa ja
Citera
Igår, 23:27
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allanballan69
Perfekt. Då betalar ja Kinesjäveln. Tack för svar. Nu har ja gått svar på min fråga. Tråden raderas hoppa ja
Varför ska du betala om du nu har ett kontrakt där det står att du inte ska betala?
Citera
Idag, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Varför ska du betala om du nu har ett kontrakt där det står att du inte ska betala?
För att ja älskar att slösa pengar o tänkte blåsa dem först
Citera
Idag, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allanballan69
Jag har fått en produkt från Kina, som ja skulle göra reklam för. Som tack så skulle ja få behålla produkten. (Värde ca 24000kr) Skrev under ett kontrakt. Där bara mitt namn står. Jag har gjorde de kraven de hade på mig. 2 youtubeklipp minst 4 min långa. De va en enkel match. Nä men se på tusan. Nu vill de ha betalt för hela produkten -30% rabatt. Helt utan anledning. De va inte överenskommelsen. Kan jag som fått produkten skita i att betala? Inte lönt att jiddra om va de skrev för krav osv. De har bara mitt namn o adress. Inget personnr eller telefonnr. Vad händer om ja inte betalar? De är från ett känt o stort företag. Låt säga att ja får en faktura. Men skiter i att betala den o blockar deras mail. Vad kan hända då. Har skrivit till "Lawline" men de har inte svarat.

Ge inte riskokarna en krona. Ett kontrakt är ett kontrakt.
Citera
Idag, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Ge inte riskokarna en krona. Ett kontrakt är ett kontrakt.
Därför ja frågar experterna här. Klart ja skiter i att betala.
Citera
Idag, 04:36
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Du har brutit mot kontraktet och begår ett brott. Sedan är det kanske sannolikt att de inte orkar polisanmäla eller dra igång en civilrättslig process mot dig, men de har all rätt att göra det.

Namn och adress är fullt tillräckligt. Det är bara att stämma av personnummer mot folkbokföringen. Det är en offentlig uppgift.

"begår ett brott."

Vilket brott har TS begått enligt dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här