2025-01-21, 13:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Menar du att förbundet är maktlösa i att ge henne en licens?

Jag menar att avstängningen inte är beslutad av förbundet. Vilket jag skrev
Citera
2025-01-21, 14:08
Medlem
Taokers avatar
Vad lever vi i för land?

Det är inte hon som är Snowflake, det är han.

Hon har säkert uttalat sig positivt om typ Ryssland eller Trump och skitgubben som tror sig veta bäst gör ett exekutivt beslut.

Att stänga av Sveriges bästa chans för medalj är något som påverkar Sverige och Svenskar, då vi ser på sport och hoppas på att få medaljer. Han bör tvingas lämna ett officiellt uttalande om varför.

Obs: spekulationer
Citera
2025-01-21, 14:16
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taoker
Vad lever vi i för land?

Det är inte hon som är Snowflake, det är han.

Hon har säkert uttalat sig positivt om typ Ryssland eller Trump och skitgubben som tror sig veta bäst gör ett exekutivt beslut.

Att stänga av Sveriges bästa chans för medalj är något som påverkar Sverige och Svenskar, då vi ser på sport och hoppas på att få medaljer. Han bör tvingas lämna ett officiellt uttalande om varför.

Obs: spekulationer
Bryr mig 0,001 om svenska medaljer men hon har lagt sitt liv i sporten och blir utan direkt(eller någon alls överhuvudtaget?) motivering förbjuden att utöva den. Ren idioti

Jag kan själv vara skoningslös mot de som inte presterar eller visar utvecklingskurva, och ännu mer om de är farliga för sig själv och andra. Men vad handlar detta om egentligen, korruption? Eller snowflake som du skrev?
Citera
2025-01-21, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Enligt artikeln i TS så är hon överlägset bäst i Sverige så det hade nog blivit svårt att hitta svepskäl till avstängningen.
Ja men som det är nu ger han ju ingen förklaring alls ju! Får det verkligen gå till såhär ?? Verkar ju helt galet!
Citera
2025-01-21, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Hon måste stämma förbundet. Lite besvärligare eftersom hon inte vet varför hon är avstängd och hon vill nog inte att ett avgörande i domstolen visar just varför hon är avstängd. Men eftersom hon verkar ha bra vitsord från FIS så borde inte säkerheten på tävling och träning vara ett problem hos henne.

Hon borde skaffa en advokat som sagt. Minns hockey-vm 1987 då matcher avgjordes i domstol på några timmar. Hon är mitt i sin livs karriär och måste rota i det här omedelbart
Varför inte ? Om hon har rent mjöl i påsen så är det väl bra att det kommer upp till ytan!
Citera
2025-01-21, 14:34
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Varför inte ? Om hon har rent mjöl i påsen så är det väl bra att det kommer upp till ytan!
Menade mest att att om hon ändå har nästan rent mjöl så är inte mycket vunnet bara för att hon får reda på skälen. Stämningar kostar pengar och tid och det är en tävlingslicens hon mest behöver. Antar jag.
Citera
2025-01-21, 14:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Inget för veklingar.

Official world records
The following records were set under FSV (France Ski de Vitesse) rules at Vars, France: Men – Simon Billy (France) 255.500 km/h (158.760 mph) on March 22, 2023. Women – Valentina Greggio (Italy) 247.083 km/h (153.530 mph) on 26 March 2016.

Kräver benstyrka... Och mod.

Frågan är om det är vad som är anledningen? Hon bedöms åka för farligt kanske. Den internationella säger ju att de bedömmer att hon åkt säkert men sedan tycker den svenska kaptenen att hon är för våghalsig och inte vill vara ansvarig för att en person dör i backen.
Citera
2025-01-21, 15:16
Medlem
TELAVIV91s avatar
Om det nu ändå finns betänkligheter mot hennes åkning så borde han gjort det väldigt klart för henne, och gjort det känt i "branschen" så att fler kan titta noggrannare på henne.
Kanske stämmer det att hon borde hålla sig borta men fler borde få bedömma det och ett beslut om att stoppa henne borde motiveras.
Kanske har förbundet inte någon exakt passande regel för att stänga av någon av det skälet(men antar att de har det) men då samtidigt med den regelvidriga avstängningen meddela att arbete satts igång med att ändra regler. Normalt mänskligt beteende alltså.
Citera
2025-01-21, 15:24
Medlem
Det är fascinerande att en brud som säger "ADHD" fungerar som avtryckarord för sleeper-agent boomers att gå bärsärk.

OM vi nu ska ponera att problemet helt enkelt är att hon har en stökig personlighet som är problematisk att ha att göra med, så förklarar ju det fortfarande inte varför förbundskaptenen inte nöjer sig med att inte ge henne landslagsplats, utan dessutom vägrar sanktionera henne för tävlande överhuvudtaget. Oavsett hur det nu är med den saken bör det stå klart, att en svensk förbundskapten (i praktiken) stänger av en världsklassatlet från allt tävlande utan en godtagbar förklaring, är fullständigt oacceptabelt.

Luktar bitter runkgubbe lång väg.
Citera
2025-01-21, 15:29
Medlem
Tomtekukars avatar
En okontrollerbar osäkrad revolver. Såna kan inte vara kvar, då de skapar otrygghet och farliga situationer för alla inblandade. Helt rätt beslut. Hon får bli pistvakt eller börja med något annat där inte landslagsprestige riskeras.
Dessutom är sporten förenad med livsfara. Polisen drar in vapenlicenser för psykiskt sjuka. Det är logiskt.
Senast redigerad av Tomtekukar 2025-01-21 kl. 15:37.
Citera
2025-01-21, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
En okontrollerbar osäkrad revolver. Såna kan inte vara kvar, då de skapar otrygghet och farliga situationer för alla inblandade. Helt rätt beslut. Hon får bli pistvakt eller börja med något annat där inte landslagsprestige riskeras.
Dessutom är sporten förenad med livsfara. Polisen drar in vapenlicenser för psykiskt sjuka. Det är logiskt.

Tycker du att det är rimligt att förklara en sådan avstängning med ordbajseri som "uppfyller inte våra värderingar"?

För övrigt kan det vara värt att citera FIS uttalande om situationen: "In regards to Mathilda Persson, she is a respected athlete with impressive international results. Mathilda’s behavior has always been in line with FIS competition rules and she has always respected the FIS Standards of Conduct. She is a respected competitor in the international speed ski racing community."

Om det nu är så att världstrean inte klarar av säkerhetskraven så är väl det oerhört relevant information för förbundskaptenen att dela med sig av i ett sånt här beslut?
Citera
2025-01-21, 16:02
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajstuds
”Men hon tror också att hennes adhd spelar in i beslutet.
– En bidragande orsak är nog också att de inte kan hantera min adhd. Jag säger vad jag tycker och tänker, oftast samma sekund som jag tänker det. Jag blir lika förvånad som alla andra vad som kan komma ur min mun” /NA-artikeln ovan.

Aha, en bråkig person som tycker att andra ska lära sig att hantera henne med silkesvantar oavsett vad hon ställer till med. Generation snöflinga.

Hon kanske är en person som sticker ut och inte följer normen.

Många människor har tyvärr svårt för sådant och vill att alla ska spela inom samma box och då blir de som inte passar in där drabbade.

Dessa människor behöver mer kunskap och mer acceptans för andra.
Hoppas det inte bara är ett enmans beslut.
Vissa människor är inskränkta.

Tråkigt för henne!
Senast redigerad av BallaBella 2025-01-21 kl. 16:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in