2022-08-21, 10:55
Medlem
rdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Putins hjrnas dotter ddad i bilbomb. Vem ligger bakom det?

(FB) Aleksandr Dugins dotter avliden i bilbomb.
Citera
2022-08-21, 21:46
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Putins hjrnas dotter ddad i bilbomb. Vem ligger bakom det?

Kievregimen har ju omgende blivit misstnkt men jag kan ven tnka mig att det r CIA som ligger bakom. Vilket som var det inget vidare smart drag fr det hr kommer bara att ytterligare elda p ryssarnas hat mot det globaliststyrda vst. Jag hller inte fr uteslutet att ryssarna ger igen p liknande stt och brjar lnnmrda etablissemangskoryfer i vst.
Citera
2022-11-06, 18:29
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Jag har nrmat mig Dugins ider under kriget och mste sga att han r en otroligt intressant rst. Dels fr stt frst hur Ryssland beter sig och agerar, men ocks fr att hans ider har spelat ut otroligt vl sett till hur vrlden utvecklas.

Om man ser till hur Turkiet och Saudi Arabien vnt sig mot BRICS eller hur resten av vrlden upprepar hans ord r det uppenbart att han har fngat ngot som r lngt ver huvudet p vsterlndska liberaler.

Lnder som har en mer enhetlig kulturell och etnisk sammansttning kan operera lngsiktigt. Dr vi i vstvrlden i stort r beroende av att vara reaktiva idag. De narrativ vi har i vst kan omjligen leda till lngsiktiga stratergier. Nr jag lser Ukraina-hejarklacken p Twitter som krver att Ryssland ska fullstndigt kapitulera, g med p ovillkorlig seger och stllas infr tribunalen i Haag ser jag en strre kognetiv dissonans n hur det lter p rysk tv.

Jag mste sga att den ryska TVn har ett mycket bttre stt att diskutera och fundera kring landers problem. Medans vi i vst tar alla tecken p att det finns problem med stratergin (frmst fr EU) som propaganda. Vr kultur r smre p sjlvransakan n den Ryska!

Mitt strsta problem med Dugin r hans ngot kategoriska avfrdande av vetenskap. Han skulle kunna vara mer precis i sin kritik om han kunde omrdet bttre. Det som r fel med vetenskapen r idag hur den anvnds fr att "bevisa" saker den inte kan svara p.

- Kriminologer som inte kan svara p om invandring och gngkriminalitet hnger ihop.
- En nationalekonomisk modell dr man kan trycka ondligt med pengar (MMT)
- Obegrnsad nyliberalism med en "marknad" som problemlsare, ven nr det totalt misslyckas
- Nr klimatet och biolgisk mngfalld framstlls som vra strsta skerhetshot.

Det som har hnt r att den deskriptiva Vsterlndska vetenskapen gr att mnniskor tror att en modell eller id som beskriver ngot r rtt.

Vi har glmt att det krvs en bra modell! Vi har glmt det filosofiska perspektiv dr risker mste vgas mot varandra. Eller dr det inte behvs en forskningsartikel fr att beskriva att nsan sitter i ansiktet.

Dr Dugin frkastar modern vetenskap - trots att hans land och arme r i desperat behov av teknik - r han svag. Men vetenskapen som ngot som ska frklara och ge mening r ngot helt annat. Nr vetenskapen snarare blir ett stt fr mnniskor att tro och sluta tnka kritiskt kring enskilda ider.

Dr r religionen, nationen, kulturen och sjlva existensen som Daesin en mycket starkare kraft. Vi r inte p vg in i nsta stora teknologiska lder utan istllet p vg in i en lder dr tekniken snarare faller i allas hnder. Dr Iranska drnare kan orsaka massiv skada, dr fler lnder nr adekvat teknisk kunskap och dr tillgng till strategiska rvaror och energi allt mer kommer att utklassa teknisk spetskompetens.

D r land, civilisation, geopolitik och ett sammanhngande civilisationsbygge ngot som r helt verlgset den dynamiska liberalismens ngot hgre acceleration.

Teknikens utveckling har p mnga stt bronsats in och vi r drfr p vg in i en ny tid. Dr traditionella vrderingar och stratergier fr att bygga ett starkt samhlle slr individell frihet. Dr kunskap av mer traditionell typ blandas med klassisk ingejrskonst och till viss del hrd naturvetenskap r det som bygger samhllet.
Citera
2022-11-06, 20:53
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Jag har nrmat mig Dugins ider under kriget och mste sga att han r en otroligt intressant rst. Dels fr stt frst hur Ryssland beter sig och agerar, men ocks fr att hans ider har spelat ut otroligt vl sett till hur vrlden utvecklas.

Om man ser till hur Turkiet och Saudi Arabien vnt sig mot BRICS eller hur resten av vrlden upprepar hans ord r det uppenbart att han har fngat ngot som r lngt ver huvudet p vsterlndska liberaler.

Lnder som har en mer enhetlig kulturell och etnisk sammansttning kan operera lngsiktigt. Dr vi i vstvrlden i stort r beroende av att vara reaktiva idag. De narrativ vi har i vst kan omjligen leda till lngsiktiga stratergier. Nr jag lser Ukraina-hejarklacken p Twitter som krver att Ryssland ska fullstndigt kapitulera, g med p ovillkorlig seger och stllas infr tribunalen i Haag ser jag en strre kognetiv dissonans n hur det lter p rysk tv.

Jag mste sga att den ryska TVn har ett mycket bttre stt att diskutera och fundera kring landers problem. Medans vi i vst tar alla tecken p att det finns problem med stratergin (frmst fr EU) som propaganda. Vr kultur r smre p sjlvransakan n den Ryska!

Mitt strsta problem med Dugin r hans ngot kategoriska avfrdande av vetenskap. Han skulle kunna vara mer precis i sin kritik om han kunde omrdet bttre. Det som r fel med vetenskapen r idag hur den anvnds fr att "bevisa" saker den inte kan svara p.

- Kriminologer som inte kan svara p om invandring och gngkriminalitet hnger ihop.
- En nationalekonomisk modell dr man kan trycka ondligt med pengar (MMT)
- Obegrnsad nyliberalism med en "marknad" som problemlsare, ven nr det totalt misslyckas
- Nr klimatet och biolgisk mngfalld framstlls som vra strsta skerhetshot.

Det som har hnt r att den deskriptiva Vsterlndska vetenskapen gr att mnniskor tror att en modell eller id som beskriver ngot r rtt.

Vi har glmt att det krvs en bra modell! Vi har glmt det filosofiska perspektiv dr risker mste vgas mot varandra. Eller dr det inte behvs en forskningsartikel fr att beskriva att nsan sitter i ansiktet.

Dr Dugin frkastar modern vetenskap - trots att hans land och arme r i desperat behov av teknik - r han svag. Men vetenskapen som ngot som ska frklara och ge mening r ngot helt annat. Nr vetenskapen snarare blir ett stt fr mnniskor att tro och sluta tnka kritiskt kring enskilda ider.

Dr r religionen, nationen, kulturen och sjlva existensen som Daesin en mycket starkare kraft. Vi r inte p vg in i nsta stora teknologiska lder utan istllet p vg in i en lder dr tekniken snarare faller i allas hnder. Dr Iranska drnare kan orsaka massiv skada, dr fler lnder nr adekvat teknisk kunskap och dr tillgng till strategiska rvaror och energi allt mer kommer att utklassa teknisk spetskompetens.

D r land, civilisation, geopolitik och ett sammanhngande civilisationsbygge ngot som r helt verlgset den dynamiska liberalismens ngot hgre acceleration.

Teknikens utveckling har p mnga stt bronsats in och vi r drfr p vg in i en ny tid. Dr traditionella vrderingar och stratergier fr att bygga ett starkt samhlle slr individell frihet. Dr kunskap av mer traditionell typ blandas med klassisk ingejrskonst och till viss del hrd naturvetenskap r det som bygger samhllet.
Om du kan lsa franska kan jag rekommendera Euro-Synergies. Det r en vluppdaterad sida som samlar intressanta artiklar och analyser, redigerad av belgaren Robert Steuckers, som p 1980-talet var den som introducerade Dugin till flera av de teman och tnkare som kom att forma honom: geopolitik, konservativa revolutionen, Heidegger, skillnaden mellan land- och sjmakter med mera.

Det mesta som Dugin trffar rtt med r russifierade versioner av sdant som frn brjan kommer frn Vsteuropa, och som bl.a. Steuckers fortstter att fra fram frn vrt eget perspektiv, utan omvgar.
Citera
2025-01-12, 16:17
Medlem
skillnads avatar
Nu r jag ingen superfan av Dugin men nog gr han ganska hrt mot de utvalda p plattformen X.
Citat:
Zelensky is other Jew -- lying, sneaky, greedy, demanding more and more money for false issue. Supporting Nazi groups. Comedian, pervert, homosexual, woke, but aggressive, offensive.
Citat:
So if there is no antisemitic international bothered by the Jews and their power in the world, it should be here promoting these two persons on the global scale. Enough with compassion for Jews. Now they are not suffering but offensive power. They inspire fear, respect, awe. But
Citat:
But no one has absolute truth. Jews as well. After Gaza and this sneaky small shy Nazi Zelensky moral superiority of Jews has vanished. They are the people as other. With no claim of absolute moral truth. We can side with them or not. No one oblige us to accept rules based order
Citat:
But no pity... Whole religion of Holocaust is broken
Citat:
Both Netanyahu and Zelensky are dramatically evil Jews. Bad Jews. Such picture is very dangerous for real Jews. Some Zionists, some anti-Zionists. But generally the Jews had different image that helped them a lot. That of victim, suffering people from inflicted pains
Citera
2025-01-14, 12:41
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Nu r jag ingen superfan av Dugin men nog gr han ganska hrt mot de utvalda p plattformen X.

Ord och inga visor av Dugin. Mest intressant r kanske hur Dugin ppekar att judarnas offerroll nu r avlgsnad efter Israels ohyggliga framfart i Gaza. Lite nyfiken r jag dock p vilka Dugin avser med real jews. Det kan frsts blott vara en brasklapp fr att slippa alltfr mnga otrevliga epitet.
Citera
2025-01-23, 15:43
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Ord och inga visor av Dugin. Mest intressant r kanske hur Dugin ppekar att judarnas offerroll nu r avlgsnad efter Israels ohyggliga framfart i Gaza. Lite nyfiken r jag dock p vilka Dugin avser med real jews. Det kan frsts blott vara en brasklapp fr att slippa alltfr mnga otrevliga epitet.
Visst r det ett intressant uttalande av en annars rtts terhllsam person i judefrgan.

Jo. Mnga som kritiserat judarnas framfart brukar ofta skydda sig mot antisemitism anklagelser med brasklappen "inte alla judar" syftande p "antisionistiska" judar som de goda. Vi talar d endast om ngra procent av alla judar sammantaget som inye r politiska sionister utan endast religisa dito.
Citera
2025-01-23, 16:21
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Visst r det ett intressant uttalande av en annars rtts terhllsam person i judefrgan.

Jo. Mnga som kritiserat judarnas framfart brukar ofta skydda sig mot antisemitism anklagelser med brasklappen "inte alla judar" syftande p "antisionistiska" judar som de goda. Vi talar d endast om ngra procent av alla judar sammantaget som inye r politiska sionister utan endast religisa dito.

Jag vet att det fanns ngot frr om judar som Dugin skrev p 1990-talet. En skrift som vldigt mycket speglade Julius Evolas synstt. Mrkligt nog r den skriften som bortblst frn internet numer oavsett vilken skmotor jag anvnder.
Citera
2025-01-23, 16:24
Medlem
Kundalinis avatar
Underligt att Dugin gnller ver den judiska offermentaliteten, eller den pstdda sdana, nr han sjlv menar att lidandet r det ryska folkets deslott.
Citera
2025-01-23, 18:19
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Underligt att Dugin gnller ver den judiska offermentaliteten, eller den pstdda sdana, nr han sjlv menar att lidandet r det ryska folkets deslott.

Det finns vl ett par skillnader dr. Just det fetade r vl snarare ngot som kan anfras vad gller judiskt lidande. Att judarna anvnder sig av detta frmenta lidande i syfte att frmja sina etniska intressen rder inga tvivel om. S ser emellertid inte den ryska mentaliteten ut.
Citera
2025-01-23, 20:10
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Jag vet att det fanns ngot frr om judar som Dugin skrev p 1990-talet. En skrift som vldigt mycket speglade Julius Evolas synstt. Mrkligt nog r den skriften som bortblst frn internet numer oavsett vilken skmotor jag anvnder.
Om du sger det. Antar att du prvat Yandex?
Citera
2025-01-24, 09:39
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Om du sger det. Antar att du prvat Yandex?

Jod, jag har frskt med yandex. Archive.org ocks. Ingenting. Det r mjligt att artikeln kan ligga p ngon av piratebays gamla spegelservrar. Kanske ngon annan som r en bttre ntdetektiv n jag kan hitta den? Besynnerligt r det i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in