2025-01-28, 00:12
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krypto
Mina barn vet hur det ser ut när man hänger kött (jag är jägare, vi bor på landet med egen gård och slaktar även våra egna djur), och i en operationssal (dock via film, men tillräckligt realistiskt enligt deras mamma som är kirurg).
Det är ingenting konstigt. Mina barn är helt normala

Du var ju vegetarian skrev du ju innan . Men tvinga inte på andra människor att se sånt som inte vill det , utan håll det ute på landet och skogar som du bor på.

Finns folk som vill leva civiliserat år 2024 och inte fortfarande leva kvar i bondesamhället eller medeltiden .
Citera
2025-01-28, 00:14
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Vad är du rädd för? Du är lite löjlig faktiskt

Jag är inte rädd men det finns barn som blir det som behöver se sånt , så dig är det hål i huvudet på .

Jävla grottmänniska ,neandertalare är vad du är .
Citera
2025-01-28, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hål i huvudet på dig.

Du kanske vill ta med dina barn in i operationssalar också så att dom får se hur det går till när kirurgen skär i människor? Det är ju bra att barn får lära sig hur det ser ut enligt ditt tänk.

Stackars dina barn om du mot förmodan har sådana.
Var uppväxt med att pappa först tog ett baseboll och slog i huvudet på en tupp sedan tog yxam och högg huvudet av den. Ville vi barn äta den? Nej, slutade med att han fick gräva ner den medan mamma köpte kyckling från affären, tyvärr.
Allt är inte nuggets, färs m.m. Bra att unga får veta vad dom faktiskt äter. Tycker inte du det?
Citera
2025-01-28, 00:16
Medlem
Kryptos avatar
Citat:
Du var ju vegetarian skrev du ju innan . Men tvinga inte på andra människor att se sånt som inte vill det , utan håll det ute på landet och skogar som du bor på.

Finns folk som vill leva civiliserat år 2024 och inte fortfarande leva kvar i bondesamhället eller medeltiden .

Jag ÄR vegetarian, men det betyder inte att resten av min familj är det. Att inte äta kött betyder inte att jag inte kan slakta och hängmöra kött.
Jag tycker ändå det är lite vackert att visa hur och var maten kommer ifrån, även i en storstad.
Lite som att elen i ditt eluttag faktiskt kommer ifrån någonstans med. Den tillverkas inte i uttaget precis.
Citera
2025-01-28, 00:16
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Tycker det där är fånerier. Om du tyckte att det var fel att kött såldes alls i butiker hade jag kunnat respektera det.

Tänk att det fortfarande finns grottmänniskor som du år 2025 .

Helt galet
Citera
2025-01-28, 00:18
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Var uppväxt med att pappa först tog ett baseboll och slog i huvudet på en tupp sedan tog yxam och högg huvudet av den. Ville vi barn äta den? Nej, slutade med att han fick gräva ner den medan mamma köpte kyckling från affären, tyvärr.
Allt är inte nuggets, färs m.m. Bra att unga får veta vad dom faktiskt äter. Tycker inte du det?

Ja många grottmänniskor som försvarar detta det är tydligt .
Citera
2025-01-28, 00:18
Medlem
Agent.Smiths avatar
Halalslaktad givetvis. Finns efterfrågan från en viss kundgrupp.
Citera
2025-01-28, 00:19
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja kanske det. Inte vet jag. Gör du så här i alla trådar? Försöker vara en viktigpetter och leta saker i trådstarten att hänga upp dig på?
Det är ju ett roligt fenomen, att en ung modern människa blir så upprymd av att huvudet sitter kvar på kycklingen att hon kontaktar Aftonbladet, när det gick till så på varje Svenssongård för inte så länge sen.

Nu läser jag inte Aftonbladet men som gammal bloggare tar jag ursprungsinlägget på allvar och utgår från det.
Läs vad jag skrivit tidigare i tråden, så tror jag att du förstår att det inte handlar om "Viktigpeterhet".
Citera
2025-01-28, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Snyfterskan ifråga är garanterat kränkt vegetarian.
Nej, vegetarianer och veganer vill att köttätare ska se vem de äter. Äckelkärringar som spelar fina men som stödjer den vidrigaste industrin i världen ska se vad de finansierar.
Citera
2025-01-28, 00:20
Medlem
Kryptos avatar
Citat:
Jävla grottmänniska ,neandertalare är vad du är .

Nu börjar du gå för långt, även för att vara du. Det börjar bli lite pinsamt när du utrycker dig så som du gör.
Citera
2025-01-28, 00:23
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Jag ÄR vegetarian, men det betyder inte att resten av min familj är det. Att inte äta kött betyder inte att jag inte kan slakta och hängmöra kött.
Jag tycker ändå det är lite vackert att visa hur och var maten kommer ifrån, även i en storstad.
Lite som att elen i ditt eluttag faktiskt kommer ifrån någonstans med. Den tillverkas inte i uttaget precis.

Låt folk själva få se eller inre men att göra så som ICA-butiken gjort är ju helt fel..

Ligger slakthuset i väggen bredvid? Nej dom här kycklingarna har förmodligen transporterats från slakteriet till butiken.
Citera
2025-01-28, 00:37
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Aftonbladet skriver om Astrid som passerade delikatessdisken på ICA där det hängde hela kycklingar som plockats, men med huvudena kvar med fjäderdun och näbb.

Detta fick henne att nästan kräkas och hon tog genast bilder och skickade till sina vänner och Aftonbladet.

När Astrid skulle förbereda fredagsmyset gick hon som hon alltid gör – till Ica Liljeholmens delikatessdisk.

Men den här fredagen möttes hon av någonting som fick henne att vilja kräkas.

– Det var så jävla vidrigt, säger hon.

Den välsorterade delikatessdisken på Ica Liljeholmen är ett självklart stopp för Astrid när hon ska handla mat inför helgen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...likatessdisken

– Jag har ju handlat där i flera år och har tyckt att det är jättebra, men det här är det äckligaste jag har sett, säger hon till Aftonbladet.

Fjun och näbb kvar
I ett värmeskåp hängde döda fåglar med slokande huvuden. På kroppen är fjädrarna plockade men på huvudet är både fjun och näbb kvar.

– Jag tog bild och skickade till mina vänner, de undrade vart fan jag var någonstans, säger Astrid.

Kräks kvinnor idag om de ser var maten kommer ifrån? Förr i tiden så nackade man ju sina egna höns hemma på gården, tog ur dem inkråmet, plockade dem och tillagade köttet.

Hon borde hellre kräkas åt alla färgämnen som finns i maten våra livsmedelsbutiker säljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in