Och hon blev så jättekränkt så hon slog genast kortnumret till Aftonbladet...
Och Aftonbladet låter henne göra en höna av en fjäder
Jobbigt den dagen hon inser att hon inte blivit tagen på allvar. Syftet med artikeln är att läsarna ska skratta åt hennes dumhet och dela länken som en rolig meme.
Citat artikeln:
Dock kommer det att dröja innan fåglarna är till salu och de kommer inte att säljas med huvudena kvar, utan efter noggrann provtagning, analys samt testlagning, som detaljer ā la bröstfilé samt klubba.
Snyfterskan ifråga är garanterat kränkt vegetarian.
Njae, det där är bara mer ärligt enligt mig som veg, det där är inte speciellt mycket värre än att gå förbi den vanliga köttdisken. Tror snarare att det är folk som inte vill veta vad dom äter
Förstår inte vad detta har med färdigmat och halvfabrikat att göra, och inte heller kan jag se att det är något som har specifikt med kvinnor att göra, men med det sagt så vill många i de yngre generationerna inte se att kött faktiskt är döda djur.
Tänker vi ett steg längre så vill inte heller de lite äldre generationerna göra den kopplingen.
Vi har i generationer kallat komuskulatur för nötkött och grisens muskler och fett för fläsk(kött).
Jag bor på Österlen i Skåne och för några år sedan blossade det upp en debatt för att turister norrifrån (Stockholm) inte klarade av att vi kallade grishals för grishals, eftersom de absolut ville att det skulle heta fläskkarré.
Njurtapp är ett annat exempel. Ingen verkar köpa den då det är svinbilligt. Att den är lika mör som oxfile och smakar mer är det ingen som bryr sig om. Kallas oftast Hanger steak eller Slaktarbiff i dagligvaruhandeln.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!