2025-01-28, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och hon blev så jättekränkt så hon slog genast kortnumret till Aftonbladet...
Och Aftonbladet låter henne göra en höna av en fjäder

Jobbigt den dagen hon inser att hon inte blivit tagen på allvar. Syftet med artikeln är att läsarna ska skratta åt hennes dumhet och dela länken som en rolig meme.

Finns en hel tråd med artiklar om fenomenet.
(FB) Ny trend: Idioter får utrymme i kvällspressen.
Senast redigerad av sigtunatjejer 2025-01-28 kl. 09:17. Anledning: Ord föll bort.
Citera
2025-01-28, 09:16
Medlem
Jordgubbes avatar
Den här tråden är en hönsgård. 23:45 igår postade jag att kycklingarna inte ens säljs. Tragiskt trist diskussion.
Citera
2025-01-28, 09:19
Åh Gud, kycklingköttet kommer ju från en kyckling
Citera
2025-01-28, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Den här tråden är en hönsgård. 23:45 igår postade jag att kycklingarna inte ens säljs. Tragiskt trist diskussion.

Citat:
Ser nu att det hela bara är ett internt experiment, de är ej till salu. På så sätt kan de klara sig.

https://www.dagligvarunytt.se/i-buti...orad-kyckling/

Bollen är i rullning

Citat artikeln:
Dock kommer det att dröja innan fåglarna är till salu – och de kommer inte att säljas med huvudena kvar, utan efter noggrann provtagning, analys samt testlagning, som detaljer ā la bröstfilé samt klubba.
Citera
2025-01-28, 09:41
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Snyfterskan ifråga är garanterat kränkt vegetarian.

Njae, det där är bara mer ärligt enligt mig som veg, det där är inte speciellt mycket värre än att gå förbi den vanliga köttdisken. Tror snarare att det är folk som inte vill veta vad dom äter
Citera
2025-01-28, 09:45
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Förstår inte vad detta har med färdigmat och halvfabrikat att göra, och inte heller kan jag se att det är något som har specifikt med kvinnor att göra, men med det sagt så vill många i de yngre generationerna inte se att kött faktiskt är döda djur.
Tänker vi ett steg längre så vill inte heller de lite äldre generationerna göra den kopplingen.
Vi har i generationer kallat komuskulatur för nötkött och grisens muskler och fett för fläsk(kött).

Jag bor på Österlen i Skåne och för några år sedan blossade det upp en debatt för att turister norrifrån (Stockholm) inte klarade av att vi kallade grishals för grishals, eftersom de absolut ville att det skulle heta fläskkarré.

Njurtapp är ett annat exempel. Ingen verkar köpa den då det är svinbilligt. Att den är lika mör som oxfile och smakar mer är det ingen som bryr sig om. Kallas oftast Hanger steak eller Slaktarbiff i dagligvaruhandeln.
Citera
2025-01-28, 09:49
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Det spelar ingen roll om det är sant - det är för jävligt ändå!
Citera
2025-01-28, 09:54
Medlem
Det borde alltid vara så
Hela djur
Så folk vet vad dom äter
Citera
2025-01-28, 09:54
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
För att man inte år efterbliven ?
Då är ju en självklar följdfråga, varför är man efterbliven om man gör det?
Citera
2025-01-28, 09:57
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
De säljs, dock inte som de hänger, utan de trimmas och tillagas innan de säljs. Tror dock de som reagerar gör det på hur de hängmöras på display.
Citera
2025-01-28, 10:02
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
De säljs, dock inte som de hänger, utan de trimmas och tillagas innan de säljs. Tror dock de som reagerar gör det på hur de hängmöras på display.
Var får du den informationen ifrån (Artikeln att de inte gör det är från igår, 27 januari 2025, 13:39).
Citera
2025-01-28, 10:04
Medlem
Economicuss avatar
förstår inte sådana människor.
liksom kommer de hem arga och ringer till aftonbladet och säger ja har något ja vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in