Citat:
Ursprungligen postat av
Dumdryg
Aftonbladet skriver om Astrid som passerade delikatessdisken på ICA där det hängde hela kycklingar som plockats, men med huvudena kvar med fjäderdun och näbb.
Detta fick henne att nästan kräkas och hon tog genast bilder och skickade till sina vänner och Aftonbladet.
När Astrid skulle förbereda fredagsmyset gick hon som hon alltid gör – till Ica Liljeholmens delikatessdisk.
Men den här fredagen möttes hon av någonting som fick henne att vilja kräkas.
– Det var så jävla vidrigt, säger hon.
Den välsorterade delikatessdisken på Ica Liljeholmen är ett självklart stopp för Astrid när hon ska handla mat inför helgen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...likatessdisken
– Jag har ju handlat där i flera år och har tyckt att det är jättebra, men det här är det äckligaste jag har sett, säger hon till Aftonbladet.
Fjun och näbb kvar
I ett värmeskåp hängde döda fåglar med slokande huvuden. På kroppen är fjädrarna plockade men på huvudet är både fjun och näbb kvar.
– Jag tog bild och skickade till mina vänner, de undrade vart fan jag var någonstans, säger Astrid.
Kräks kvinnor idag om de ser var maten kommer ifrån? Förr i tiden så nackade man ju sina egna höns hemma på gården, tog ur dem inkråmet, plockade dem och tillagade köttet.
Det är imo bara bra att djur som föds upp för att bli mat kommer så.
Det har lagts för mycket tid, energi och pengar till att göra djurets kött till nåt "annat" - fisk blir fiskpinnar och kyckling blir kycklingnuggets. Allt för att barn ska vilja äta det och på det sättet indoktrinera nya konsumenter.
Är inte vegan, men kan ändå tycka att äter man djur så ska man vara medveten om
vad man äter.