2025-01-28, 17:00
Medlem
Folk spyr av att det finns lite bajs på skalet av deras ägg också. Fåglar har en kloak, de har ingen separat kanal för kiss och bajs.

Eller att fjäderrensningsprocessen missat några fjädrar på en vanlig kyckling. Förr fick man plocka av fjädrarna själv. Men nu är det katastrof om någon påminns om att det äter ett djur som en gång levde ett kort och antagligen miserabelt liv.
Senast redigerad av Josseskristus 2025-01-28 kl. 17:03.
Citera
2025-01-28, 17:11
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Ja, det låter bra, så förstår de varifrån maten de äter kommer ifrån lite bättre kanske.

Så jävla korkat argument vad är det för jävla barn som växer upp idag ? Helt sjukt att det ska behövas hänga döda djur i butiken för att dagens barn ska fatta det .
Citera
2025-01-28, 17:17
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jag var i en sådan slaktarbutik i England nyligen. När man gick in fick man passera ett knippe oplockade fasaner ...
Ja England är ju ett föredöme inom djurhållning.
Citera
2025-01-28, 17:34
Medlem
kaffekoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Aftonbladet skriver om Astrid som passerade delikatessdisken på ICA där det hängde hela kycklingar som plockats, men med huvudena kvar med fjäderdun och näbb.

Detta fick henne att nästan kräkas och hon tog genast bilder och skickade till sina vänner och Aftonbladet.

När Astrid skulle förbereda fredagsmyset gick hon som hon alltid gör – till Ica Liljeholmens delikatessdisk.

Men den här fredagen möttes hon av någonting som fick henne att vilja kräkas.

– Det var så jävla vidrigt, säger hon.

Den välsorterade delikatessdisken på Ica Liljeholmen är ett självklart stopp för Astrid när hon ska handla mat inför helgen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...likatessdisken

– Jag har ju handlat där i flera år och har tyckt att det är jättebra, men det här är det äckligaste jag har sett, säger hon till Aftonbladet.

Fjun och näbb kvar
I ett värmeskåp hängde döda fåglar med slokande huvuden. På kroppen är fjädrarna plockade men på huvudet är både fjun och näbb kvar.

– Jag tog bild och skickade till mina vänner, de undrade vart fan jag var någonstans, säger Astrid.

Kräks kvinnor idag om de ser var maten kommer ifrån? Förr i tiden så nackade man ju sina egna höns hemma på gården, tog ur dem inkråmet, plockade dem och tillagade köttet.

Det är imo bara bra att djur som föds upp för att bli mat kommer så.
Det har lagts för mycket tid, energi och pengar till att göra djurets kött till nåt "annat" - fisk blir fiskpinnar och kyckling blir kycklingnuggets. Allt för att barn ska vilja äta det och på det sättet indoktrinera nya konsumenter.

Är inte vegan, men kan ändå tycka att äter man djur så ska man vara medveten om vad man äter.
Citera
2025-01-28, 17:53
Medlem
Kedoxs avatar
Gnällkärring.

Ironiskt nog kommer hon nog inte få några ryggdunkar från veganerna som kommer hata på hennes dubbelmoral iom att hon äter kött men inte klarar att se det döda djuret.

Sen tycker jag kanske inte att det ser så jätteroligt ut. Men det är ju ingenting mot om man går in i en större turkaffär för att köpa lite nötter och går förbi halalcharken där det kan hänga en hel jävla uppsprättad ko eller ligga ett gethuvud.
Citera
2025-01-28, 18:03
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Fjäderfä med huvudena kvar hör hemma i asiatiska matbutiker, inte på Ica. De bör genast be om ursäkt, kulturell appropriering är en form av rasism!
Citera
2025-01-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ja det är väl bara du tar med dig ungarna till ett lantbruk så får man se hur boskapsdjur ser ut. Måste man hänga hela döda djur i butikerna för det ?

Alla barn vet var kött kommer ifrån det lovar jag dig men man behöver inte tvinga dom att se döda djur hängandes i butikerna.

Det skulle nog vara bättre för våra barn om de fick se hur det ser ut. Man ska inte dölja allt. Och alla barn kan inte åka till lantbruk.
Citera
2025-01-28, 18:37
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det skulle nog vara bättre för våra barn om de fick se hur det ser ut. Man ska inte dölja allt. Och alla barn kan inte åka till lantbruk.

Men om du tycker det är så jävla käckt med livsmedelsbutiker där det hänger döda djur , att inte du och alla andra som gillar detta påfund startar sådana butiker så får vi se hur många kunder ni får .

Jävla neandertalare
Citera
2025-01-28, 18:46
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Fjäderfä med huvudena kvar hör hemma i asiatiska matbutiker, inte på Ica. De bör genast be om ursäkt, kulturell appropriering är en form av rasism!

men... det är väl en anpassning till våra nykomlingar.
Vad mer har vi att vänta.
Slaktat på våra torg, utan kyl, flugor och skitiga händer.
Citera
2025-01-28, 18:50
Medlem
Har varit jägare hela mitt liv och hjälpt bönder slakta och stycka. Att förbereda ett djur till vad folk tycker är naturligt i butik är totalt onaturligt som kvinnan ger uttryck för och t.ex farmendeltagare.....
Citera
2025-01-28, 18:51
Medlem
SoCos avatar
Var tror den labila kärringen att kött kommer ifrån, herregud dem ska väl stycka och griljera fåglarna såsmåningom, är dem förvarade i ett separat skåp där dem inte är i kontakt med några andra varor, vad är problemet, folk är totalt neurotiska nuförtiden. Sök hjälp.
Citera
2025-01-28, 19:00
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revlistom2905
Har varit jägare hela mitt liv och hjälpt bönder slakta och stycka. Att förbereda ett djur till vad folk tycker är naturligt i butik är totalt onaturligt som kvinnan ger uttryck för och t.ex farmendeltagare.....

Mördare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in