Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Så du vill alltså att de svenska åkare som blir uttagna till mästerskap skall komma till mästerskapen med dåliga förberedelser.
Självklart, det är en fullt logisk slutsats att dra utifrån att jag hade önskat att konkurrensen vore hårdare så det vore mer strid på kniven om mästerskapsplatserna och att man måste tävla mer för att visa att det är just du som ska ha platsen. För min del så kan åkarna stå över så mycket de vill men jag hade hoppats att det då hade funnits andra åkare som tog chansen så om man står över finns risken att du kan petas ur laget för det finns andra som just nu presterar bättre, vilket tyvärr inte är fallet just nu utan A-laget kan vara hyfsat säkra på sina platser.
Citat:
Ursprungligen postat av
bcdefg
Fast återigen gäller det inte Jonna som har friplats som regerande världsmästare, samt att hon vunnit alla fristilssprintar hon kört i vinter. Har j dessutom varit på pallen i de två distAnslopp i fristil hon kört (hon .är väl enda svenska som vart på pallen i distanslopp i fristil I vinter?)
På samma sätt har Frida (som tävlat minst) varitöverlägsen it å lopp i klassisk stil
Men jag antar att du främst syftar på Linn? För det enda hon presterat i vinterär en a drabbats i ett lopp med väldigt lite VM-relevans
Klart vi kommer ha självskrivna åkare utan jag tänker väl mer på de som kämpar om de sista platserna vilket väl i år får sägas vara Ilar, Ribom och Svahn. Hade ju önskat att det vore lite mer konkurrens om de platserna men i år kunde ju Ilar köra ett liknande upplägg som Dyvik gjorde sin sista säsong och satsa allt på en formtopp till februari. Dyviks problem var ju bara att det fanns åkare som presterade bättre tidigare och tog hennes plats något Ilar inte har riskerat, frustrerande att vara i den sitsen som Dyvik var att vara precis på gränsen men samtidigt väldigt bra för bredden inom svensk damskidåkning.