Citat:
Ursprungligen postat av
pojkpingis
Ibland lär man väl få "ryta i", påpeka och kritisera? Jag tycker som sagt att du gått över styr, därav min kritik, någonstans vet jag att (även) du kan bättre. Att enbart ryggdunka, ger inget i långa loppet, det gör noll. Man bör kunna ge/ta både ris och ros. Tonen är som sagt hård i trådarna ibland, och det verkar ju vara helt i sin ordning, modsen har för länge sedan (tyvärr) checkat ut i MOP-trådarna, SE-tråden är som sagt mer eller mindre förstörd, exempelvis.
Det går inte att utesluta att AB är Tensonmannen, det går inte att utesluta motsatsen heller. Man kan välja att tro att GM var Tensonmannen, man kan välja att GM uppehöll sig omkring skyltfönstren, kanske rent av gömde sig eller väntande i ett av prången vid Dekorima, klev fram när LOP passerade. Det skulle förklara varför varken AB eller någon annan sett honom innan mordet. Bara för att personen uppehöll sig i ett av prången berättar det inte; om GM agerade på egen hand eller i grupp. Båda dessa scenarier är fullt möjliga. GM kan ha följt makarna med blicken från andra sidan gatan, sedan gått före dem mot korsningen och väntat. Hans plan kan ha varit att bevaka dem på håll på andra sidan gatan till rätt tillfälle gavs närmre hemmet i Gamla Stan? Dock fick han ju tillfället när de korsade gatan. Detta kan gälla samma, även om det var en mindre grupp.
Det går alldeles utmärkt att helt utesluta att Anders B varit liktydig med Tensonmannen.
Jag har precis gjort det via post från 08,18 i morse.
Förloppet och vad olika ekipage befunnit sig och observerat omöjliggör Anders B i rollen som den s.k Tensonmannen.
Den enda förutsättning som krävs för denna klara slutsats är bankomattiderna Tunnelgatan samt Sveavägen varit samma.
Denna förutsättnings trovärdighet kan grundas via materalet under EG10019 och vidare.
Jag har ju skrivit många posts nu där jag redogör för detta förlopp och varför allt blir närmast kristallklart utifrån att mordtiden uttryckt i bankomattid är ristad i sten via att Helena L hör skotten när hon aktiverar bankomaten på Tunnelgatan.
Detta möjliggör omöjliggörandet av Anders B i rollen som Tensonmannen.
Det är en förloppsmässig omöjlighet.
Du måste dock förstå resonemanget som leder fram till denna entydiga slutsats.
Givet ovan angivna förutsättning så är det ren fakta.Ingen åsikt alls.Ren förloppsfakta.
Gå tillbaka och läs..kom gärna med relevant kritik eller funderingar kring resonemanget.
Tillsammans är vi smartare.