2025-02-03, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Till ex i Sverige har det varit fem partnermord bland homosexuella mellan 1990-2017 (Jämställdhetsmyndigheten)

Klart det kan vara brutalt. Jag har funnit en studie (Dödligt våld mellan partners som säger homosexuella kan vara mer brutala, men studien är mina ögon riktigt svag. Då definierar brutalitet genom metoder nedan (brutalast först enligt studien)

Kniv
Ihjälslagning
Skjutvapen
Strypning

Enligt studien tycker de att homosexuella är mer brutala för de använder mer kniv än skjutvapen. Jag tycker man måste gå in mer på djupet när man studerar brutalitet. Ett av de brutalaste mordet jag har läst om skedde med ett huvudskott. Men allt omkring gjorde det extremt brutalt. Motivet var en skuld på 3000(?)kr.

Det finns ju några riktigt hemska hatbrott mot homosexuella i Sverige. Men då är ju inte GM homosexuell.

Det är väl några av de så kallade "hatbrotten" jag tänker på men inte bara. Dessutom har det ju visat att gm i vissa fall är homosexuell.
Skitsamma, nån studie verkar inte finnas och det är inget jag söker efter heller.
Reagerade på att jag tänkt samma som personen som skrev inlägget.
För mig är någon som dödar någon annan sjuk oavsett.
Citera
2025-02-03, 16:27
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Men inget om bögar, så jag undrar var ni får er kunskap ifrån?

Rykten, frisörsalonger, vänner och bekanta, polismän man känner, etc, etc, etc.
Det är så här man får veta verkliga sanningar! Det behöver inte vara mindre sant för det. I synnerhet inte om källorna kommer från olika håll.

Sanningar måste inte alltid ha stämplar från någon auktoritär myndighet! Och ju mer de skiljer sej från medias sanningar, som bara rapporterar sånt som är "tillåtet att rapportera", desto trovärdigare är de.
Citera
2025-02-03, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Det är väl några av de så kallade "hatbrotten" jag tänker på men inte bara. Dessutom har det ju visat att gm i vissa fall är homosexuell.
Skitsamma, nån studie verkar inte finnas och det är inget jag söker efter heller.
Reagerade på att jag tänkt samma som personen som skrev inlägget.
För mig är någon som dödar någon annan sjuk oavsett.

I Sverige har vi i princip tre typer av dödligt våld plus en liten rest.

1 Gängskjutningar
2 Dödligt våld mellan partners - Ofta Män dödar (Fd) flickvän/fru
3 Kompisar eller bekanta slår ihjäl varandra på fyllan med Kniv eller knytnävarna
4 Resten (Som är liten andel)

Män är ofta GM och BO utom dödligt våld mellan partners. Oftast känner BO-offret GM. Dock har vi haft nyligen där en främling dödar någon.

Som Bonus: 50-75 procent av alla fall där misstänker mord beror dödsfallet på något annat: Olycka, Sjukdom och Självmord.

Frågan här verkar ju vara om MGM har känt offren?

PS Studier angående homosexuellas dödliga våld är litet eller saknas helt.
Citera
2025-02-03, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Rykten, frisörsalonger, vänner och bekanta, polismän man känner, etc, etc, etc.
Det är så här man får veta verkliga sanningar! Det behöver inte vara mindre sant för det. I synnerhet inte om källorna kommer från olika håll.

Sanningar måste inte alltid ha stämplar från någon auktoritär myndighet! Och ju mer de skiljer sej från medias sanningar, som bara rapporterar sånt som är "tillåtet att rapportera", desto trovärdigare är de.

Du menar alltså rykten, som kafferepssnack mellan skvallertanter. Det verkar inte vara så trovärdigt.
Citera
2025-02-03, 16:36
Medlem
Citat:

1 Gängskjutningar
3 Kompisar eller bekanta slår ihjäl varandra på fyllan med Kniv eller knytnävarna

Män är ofta GM och BO utom dödligt våld mellan partners. Oftast känner BO-offret GM. Dock har vi haft nyligen där en främling dödar någon.

Som Bonus: 50-75 procent av alla fall där misstänker mord beror dödsfallet på något annat: Olycka, Sjukdom och Självmord.

Polisen vet inte av någon koppling ännu. Men utreder det vidare, dom säger såhär:

"Polisen utesluter inte att mannen gått in i huset utan att ha haft någon koppling till de döda.

– Det är en av teorierna, men just nu kan vi inte låsa oss vid någon. Vi måste förutsättningslöst undersöka alla möjligheter"
Citera
2025-02-03, 16:38
Medlem
Citat:

1 Gängskjutningar

Tack.
Jag är inte överdrivet intresserad av
"bögmord" som det stod i inlägget.
Hoppas att * får ett kännbart straff.
Citera
2025-02-03, 16:48
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Du menar alltså rykten, som kafferepssnack mellan skvallertanter. Det verkar inte vara så trovärdigt.
...men det utesluter inte att det kan vara sant!
Citera
2025-02-03, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pricehunter
Polisen vet inte av någon koppling ännu. Men utreder det vidare, dom säger såhär:

"Polisen utesluter inte att mannen gått in i huset utan att ha haft någon koppling till de döda.

– Det är en av teorierna, men just nu kan vi inte låsa oss vid någon. Vi måste förutsättningslöst undersöka alla möjligheter"

Det går inte utesluta att utomjordingar gjorde det. Utomordentligt olämpligt ord att använda i detta tidiga skede.
Citera
2025-02-03, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalyawesome
Tänker väl snarast på att det knappast kan gynna utredningen att grannen utöver att ha avslöjat dom döda kropparnas placering i huset och tillvägagångsätt även outat det förmodade mordvapnet och dess fyndplats. Har svårt att tro att polisen jublar över att media gått ut med så exakta uppgifter.

Nej, precis. Blev förvånad över att denna information kunde läcka ut så snabbt.
Citera
2025-02-03, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rugguglan
De avlidna är ett par boende i det tryggt medelklassområde, båda i övre medelåldern med sjukdomar typiska för åldern, inte HIV.
(HIV är idag en sjukdom som medicinerad inte ens är smittsam så alla spekulationer om självmord pga HIV avslöjare bara den som skriver sådan dynga som djupt okunnig.)

Att bo i Piteå innebär att man bor i en trygg småstad där många inte ens låser dörren, eller bilen.

Piteå var först med RFSL avdelning i länet, länets första Pridearrangemang ordnades här och sedan 90 talet har stans gatufestival haft ett välbesökt festival tält som RFSL haft i alla år.
(Finns det homofober-absolut, men inte mer än andra orter av samma storlek)

Så alla beskrivningar om stan som särskilt otrygg och homofobisk är uppenbart människor med låg kunskap om orten och/eller om hatbrott, homofobi och trygghetsfrågor.

Att rassemissfoster direkt kletar på allt om afghaner till spekulationer om HIV, självmord och sexskandaler förvånar knappast någon. Så går det när intelligensreserven ska tänka till.

MGM har en brokig bakgrund och kan ha haft godman, vilket är ett uppdrag som en av de avlidna tidigare engagerat sig som.
Okänt om det är kopplingen i detta fall, men skulle kunna vara.

Måste vara tungt för åldriga föräldrar att förlora sina barn på det här brutala sättet och inte minst med alla helt vrickade spekulationer.

JA, han har ju haft 'särskild adress' flera gånger. Så man får väl anta att det är till en god man. Men har jag missat något angående att en av BO skulle ha tagit uppdrag som god man, ev. åt GM? Jag tycker mig inte ha läst det någonstans.

I sådana fall är ju kopplingen klar redan där.
Citera
2025-02-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rugguglan
De avlidna är ett par boende i det tryggt medelklassområde, båda i övre medelåldern med sjukdomar typiska för åldern, inte HIV.
(HIV är idag en sjukdom som medicinerad inte ens är smittsam så alla spekulationer om självmord pga HIV avslöjare bara den som skriver sådan dynga som djupt okunnig.)

Att bo i Piteå innebär att man bor i en trygg småstad där många inte ens låser dörren, eller bilen.

Piteå var först med RFSL avdelning i länet, länets första Pridearrangemang ordnades här och sedan 90 talet har stans gatufestival haft ett välbesökt festival tält som RFSL haft i alla år.
(Finns det homofober-absolut, men inte mer än andra orter av samma storlek)

Så alla beskrivningar om stan som särskilt otrygg och homofobisk är uppenbart människor med låg kunskap om orten och/eller om hatbrott, homofobi och trygghetsfrågor.

Att rassemissfoster direkt kletar på allt om afghaner till spekulationer om HIV, självmord och sexskandaler förvånar knappast någon. Så går det när intelligensreserven ska tänka till.

MGM har en brokig bakgrund och kan ha haft godman, vilket är ett uppdrag som en av de avlidna tidigare engagerat sig som.
Okänt om det är kopplingen i detta fall, men skulle kunna vara.

Måste vara tungt för åldriga föräldrar att förlora sina barn på det här brutala sättet och inte minst med alla helt vrickade spekulationer.

Ja, han har ju haft 'särskild adress' flera gånger. Så man får väl anta att det är till en god man. Men har jag missat något angående att en av BO skulle ha tagit uppdrag som god man, ev. åt GM? Jag tycker mig inte ha läst det någonstans, men kan ha missat.

I sådana fall är väl kopplingen klar redan där.
Citera
2025-02-03, 17:28
Medlem
Är de uteslutet att han är nån släkting till någon av dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in