2025-02-03, 23:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, men vad diverse vandaler sysslar med känns väl föga intressant, eller ska vi se det som att judar nog ändå är lite problematiska om NMR klottrar på någon synagoga?
Sämsta analogen ever....
Dra in judar när det är nazistisk dynga som Musk ifrågasatts om.

Klarar du av att SAKFAKTA lades in i tråden?
För det är ett faktum att Tesla och Musk angrips utifrån att han heilat, dragit naziskämt och promotat högerextrema AfD via att kopiera förintelseförnekares agenda.
Osmakligt nog två dagar innan åminnet av förintelsen och 80 år sen befrielsen av Auschwitz.

Vem/vilka har inte framkommit och jag har inte försvarat angreppet.
Citat:
Sedan är det klart att det finns människor som känner sig obekväma med att köpa en Tesla för att de inte tycker om Musk, men jag vet faktiskt inte om man kan tala om "gemene man" där heller.
Ja, uppenbart är det så eftersom försäljningen rasat markant i både Norge och Sverige.
Återigen SAKFAKTA.
För övrigt visar polls att han tappat mark
Citat:
Jag skulle nog säga att "gemene man" snarare baserar sina bilköp på annat än vad märkets VD har för åsikter eller vilken "image" bilmärket ger ägaren, men kanske är just det där med "image" viktigt för en del som köper el-bilar. Samma ängsliga grupp som tidigare hade "flygskam", tills den trenden gick över, kanske har drabbats av en ny "skam" nu.
Då är du jävligt naiv, har huvudet uppe i röven och bör bredda och uppdatera ditt läsande.
Citera
2025-02-03, 23:45
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Hävdar? Förnekelse? Det är ren matematik: Trump fick 77,3 miljoner röster av ca 244 miljoner röstberättigade. Och Musk fick såvitt jag vet inga röster.

Han vann valet, det räcker. De är i majoritet och kommer ha ett stort inflytande de närmaste åren.
Citera
2025-02-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Så när skall man börja räkna rösterna av dom som inte röstar?

Får jag gissa?

Dom var säkert demokrater allihop

Du hävdade att de "vann en betryggande majoritet av det Amerikanska folkets röst".

De som inte röstar räknas alltså inte till det amerikanska folket?
Citera
2025-02-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Man kan även fundera på hur mycket pengar som försvinner medan dessa snubbar har kontroll över systemen.

Tvärtom så har det ju försvunnit mängder av pengar under den tidigare Biden-administrationen. Vilket DOGE nu har har redovisat helt öppet så att alla kan se. Det är anledningen till att de nu stänger myndigheten.
Citera
2025-02-03, 23:53
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Du hävdade att de "vann en betryggande majoritet av det Amerikanska folkets röst".

Hur skulle dom kunna vara det då dom väljer att inte fylla sina demokratiska förpliktelser.

Man kan inte ta med röster som inte lagts i verkliga livet.

Detta är inte 2020.
Citera
2025-02-03, 23:53
Medlem
acid marias avatar
Citat:

De röstade inte alltså räknas inte deras röster, idiot
Citera
2025-02-03, 23:55
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Vänstern riktar hot mot DOGE på sociala medier och hotar de unga killarna som stängde ner USAID. Det är rena dödshot som riktas mot dessa unga grabbar. Så för 40 minuter sedan så gick amerikanska justitiedepartementet ut och gjorde ett uttalande att man känner till hoten emot DOGE-anställda och har sagt till FBI att agera och att man satt sina åklagare i arbete. Jag fullkomligt älskar det här. Det är en sådan tillbaka kaka, rakt i ansiktet på vänstern i USA. Gråt mest ni vill, det är nya tider och nu får bara tillbaka.

Flera republikanska politiker har också offentligt gått ut med att det stödjer nedstängningen av USAID, så alla som snackar om antidemokrati kan bara knipa.
Citera
2025-02-04, 00:00
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Jag fick rösta första gången valet 2010. Nu är det år 2025 och jag har röstat på Moderaterna varje gång.
Mestadels är det ju bögar och takfir-terrorister som finansieras av US-AIDS, och vad är ni moderater om inte en samling småborgerliga bögar?
Citera
2025-02-04, 00:03
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Mestadels är det ju bögar och takfir-terrorister som finansieras av US-AIDS, och vad är ni moderater om inte en samling småborgerliga bögar?

Okej men kan man vara borgare och extremvänster samtidigt? Hur ska ni ha det?

I er sekt så fungerar det så här.

Vara emot Trump&Elon = >>>>> extremvänster, Stalin/Leninvurmare etc etc.

Kliv ur sandlådan och resonera bättre. Vi är vanliga människor som inte gillar att dessa psykfall, som Trump och Elon är (även om ni inte fattat galoppen ännu för fem öre) ska ta över allt och förvandla hela världen till deras kalla dystopi som de drömmer om.
Senast redigerad av mickenyqvist123 2025-02-04 kl. 00:05.
Citera
2025-02-04, 00:04
Avstängd
QuattroCarls avatar
Ja vad gör man åt korruption inom staten och myndigheter? Rensar upp såklart.
Citera
2025-02-04, 00:04
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
De har inte samma möjligheter till korruption i det privata som i det offentliga.
Hahaha
Citera
2025-02-04, 00:07
Medlem
maktspels avatar
Citat:

Det var många traditionella demokrater som valde att inte rösta eftersom de var desillusionerade med det alltmer aukoritära och verklighetsfrånvända demokratiska partiet. Jag har både träffat folk, och läst i media om väljare, som säger att de inte ville rösta republikanskt eftersom deras familjer alltid varit demokrater. Men samtidigt kunde de inte förmå sig att ge Kamala någon röst. Så de stannade hemma på valdagen. Efter valet var de lättade att Trump vann.

Det bekräftas även av opinionsmätningar nu där Trump fortfarande har högre popularitet bland traditionella demokrater än vad som är normalt för en republikansk president.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in