Citat:
Sämsta analogen ever.... Dra in judar när det är nazistisk dynga som Musk ifrågasatts om.
Klarar du av att SAKFAKTA lades in i tråden?
För det är ett faktum att Tesla och Musk angrips utifrån att han heilat, dragit naziskämt och promotat högerextrema AfD via att kopiera förintelseförnekares agenda.
Osmakligt nog två dagar innan åminnet av förintelsen och 80 år sen befrielsen av Auschwitz.
Vem/vilka har inte framkommit och jag har inte försvarat angreppet.
Citat:
Ja, uppenbart är det så eftersom försäljningen rasat markant i både Norge och Sverige.
Sedan är det klart att det finns människor som känner sig obekväma med att köpa en Tesla för att de inte tycker om Musk, men jag vet faktiskt inte om man kan tala om "gemene man" där heller.
Återigen SAKFAKTA.
För övrigt visar polls att han tappat mark
Citat:
Då är du jävligt naiv, har huvudet uppe i röven och bör bredda och uppdatera ditt läsande.
Jag skulle nog säga att "gemene man" snarare baserar sina bilköp på annat än vad märkets VD har för åsikter eller vilken "image" bilmärket ger ägaren, men kanske är just det där med "image" viktigt för en del som köper el-bilar. Samma ängsliga grupp som tidigare hade "flygskam", tills den trenden gick över, kanske har drabbats av en ny "skam" nu.