2025-02-03, 22:47
Medlem
Jag skulle nog behöva säga upp varenda streamingtjänst jag har. Eller börja med Torrents igen…
Citera
2025-02-03, 22:59
Medlem
Vilket handelskrig?? Kom in i matchen och tempot för fan. Allt är pausat. Förhandlingar går i rasande tempo. Trumpeter gubben är fan helt fantastisk!!
Citera
2025-02-03, 23:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Rapp-musik. Woka Hollywood-filmer. Glass med kaksmulor i. Marshmallows. Halloween-helgen. Disney på julafton på statlig TV.
Citera
2025-02-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Senast han Trump var president och hotade med handelskrig så ökade handeln mellan Sverige och USA med 40%

Tror han gör det här för att få bra erbjudande från andra länder och att han sedan sänker med mer än vad som var innan han blev president. Känns som att det är så han jobbar. Blir bra för alla i slutändan.

Tillbaka till tråden. Jag tänker fortsätta med att bojkotta Facebook, hela Meta faktiskt.

Skulle kunna tänka mig att bojkotta väldigt mycket mer också men inte pågrund av det så kallade handelskriget utan för att han uttalar sig vidrigt om Grönland som är en del av Norden, Danmark.
Har alltid gillat Trump innan han ville ta över Grönland. Sedan den dagen ändrades allt. Nu så vill jag se honom dö.

Sverige först!! Sedan resten av Norden!!!

Långt efter kommer alla andra länder.

Precis! trumps policys gynnar business alla borde göra som han
Citera
2025-02-04, 00:15
Medlem
Gör som Kanada. Straffa bara de röda staterna. Amerikansk sprit till exempel.
Citera
2025-02-04, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Vi får väl bli kineser allihopa, de vet ju hur man klarar sig utan USA.
Huawei-telefon, kinesisk bil (Volvo), osv..

Jag gillar ju kinamat, min favoritgitarr sen 15 år tillbaka är byggd av kineser, kinesiskor är fina. Och så kan det vara coolt att få dricka världens mest sålda öl.
Citera
2025-02-04, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Finns utmärkta europeiska alternativ.

En del verkar gilla tjeckiska Maybach. Efter att ha haft några tjeckiska Bach så skulle jag lätt välja en amerikansk Gibson istället.
Citera
2025-02-04, 09:04
Medlem
hedonismmms avatar
Alla sociala medier, till att börja med. Vilka jävla cesspools de blivit. Förhoppningsvis kanske det dyker upp några andra alternativ?
Citera
2025-02-04, 10:41
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Gör som Kanada. Straffa bara de röda staterna. Amerikansk sprit till exempel.

Du menar straffa sig själva?

76% av kanadas GDP går på export går usa.

Sedan 78% av mexikos GDP går på export till usa

Dessa två kombinerat når upp till cirka 2.7% av USA:s GDP.
Citera
2025-02-04, 12:20
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Sist jag kollade använde jag svensk infrastruktur för att surfa.

En gång i tiden styrde USA internet med sina produkter (cisco).
Idag styr kinas produkter internet med med Huawei och zte.

HP är ju amerikanskt men tillverkas väl i kina och andra låglöneländer. Lycka till med att sälja dom datorerna om allt ska tillverkas i usa.
Citera
2025-02-04, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Alla sociala medier, till att börja med. Vilka jävla cesspools de blivit. Förhoppningsvis kanske det dyker upp några andra alternativ?
Det krävs inte direkt nån teknologisk spjutspets att starta/driva sociala medier. Det man behöver är en kundbas samt ett rymligt samvete vad gäller att sälja användardata.
Citera
2025-02-04, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
En gång i tiden styrde USA internet med sina produkter (cisco).
Idag styr kinas produkter internet med med Huawei och zte.

HP är ju amerikanskt men tillverkas väl i kina och andra låglöneländer. Lycka till med att sälja dom datorerna om allt ska tillverkas i usa.
Jag förstår uppriktigt sagt inte riktigt vad du menar. Men en välvillig tolkning är att du håller med om att det är fullt rimligt att bojkotta amerikanska varor eftersom det finns alternativ. Right?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in