2025-02-04, 13:29
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsonite71
Halmdockorna byggs som vanligt av dig. Har du ens läst vad du SJÄLV postade? Att du inte läste så noga och postade Biden's administration betalat för att UNDERSÖKA HUR smittan kunde uppstå i fladdermöss.

"sent over $40 million in financial support to the Wuhan Institute of Virology (WIV) for research on bat coronavirus emergence."

Du har någon skum defekt som gör att du bara kan tolka information pro-Musk/Trump verkar det som. Du rider in på höga hästar och låtsas vara smart när du mest blir enormt pinsam och verkar biased as fk.

LOL.

Dom finansierade gain off function forskning av ett virus för att kunna studera det. Det var det viruset som läckte ut. Ni är en sorglig skock människor helt oförmögna till att ta till er information alternativt dåliga (urusla) desinformatörer.
Citera
2025-02-04, 13:30
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
”Lite värre men inte mycket”, du framstår inte som särskilt påläst på ämnet direkt. Ingen större sakvetare som pratar som en 4-åring.

Låt mig ta ner det här på en nivå som till och med du kan behärska. Det började med att pandemin bröt ut. Under pandemin så fanns det enligt republikanerna ingen pandemi. Sen tog pandemin slut. Efter pandemin letar nu republikanerna efter pandemins ursprung.

Jag hoppas att du förstod, men jag kan förenkla ytterligare om du känner att du inte har hängt med så här långt.

Varsågod, förklara nu varför republikaner letar efter något som inte fanns. Inte något som var ”lite värre men inte mycket”. Det exakta ordet republikanerna och Donald Trump använde var ”hoax”.

Det är lugnt du behöver inte bli så upprörd.

Det är faktiskt du som inte kan läsa mellan raderna här.

Låt mig hjälpa dig på traven. Anledningen man ifrågasatte att det var "ett nytt farligt virus" baseras just på kunskapen om att det ör orealistiskt att ett sådant "farligt virus" som media försökte ljuga om att det var (de överdrev alltså faran av ett virus). Då mötte man dessa lögner med att det inte alla finns ett så farligt virus. Vissa menade att det inte fanns alls. Nu i efterhand vet vi att det kom från ett labb högst sannolikt medvetet.

Allt det här är bara fakta vi kan konstatera i efterhand. Stör det dig eller är det någon av händelserna du inbillar dig inte hände som jag beskrev?
Citera
2025-02-04, 13:31
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du kan hålla dina foliehattteorier till konspirationsforumet om du inte klarar att adressera det jag skriver med fakta.
Du verkar inte inse att mycket forskning i läkemedelsbranschen är köpt och korrupt.

Varför förnekar du det?
Citera
2025-02-04, 13:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Du verkar inte inse att mycket forskning i läkemedelsbranschen är köpt och korrupt.

Varför förnekar du det?

För att det inte fungerar så, du måste köpa 100% av all forskning för att du ska kunna kontrollera narrativet. Det är inte en grupp individer som finansierat 100% av all forskning på covid, det faktum att du tror det är indikativ att du fått allvarliga hjärnskador av covid.
Citera
2025-02-04, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Ja rädsla skapar stress hormon.
Inte stresshormon, och inte rädsla. Cytokiner och andra inflammatoriska svar på covid- infektionen.
Citera
2025-02-04, 13:42
Medlem
Stakeholders avatar
Patient Zero, den första som smittades i Wuhan fick en nätt ersättning på 4 miljoner dollar. Om han lever idag gjorde han en bra affär.

Bara en av många investeringar i hälsa som USAID ligger bakom. Ganska bra avkastning får man medge.
Citera
2025-02-04, 13:47
Medlem
Citat:
Men det är skadeverkningarna som är relevanta i sammanhanget. Och hade du vaccination var det givetvis mindre risk att bli sjuk, fattar inte att du ens orkar diskutera det när vi har mer än tre fucking jävla års statistik att titta på.

Har du märkt att intelligensnivån minskat sen 2020 ja eller nej? Hade vi ens haft den här diskussionen 2019? Jag tror inte det.

Du har inget rätt på någon punkt, det enda din ursprungliga kommentar var ämnad att göra var att försöka förlöjliga en annan användare genom din fåniga härskarteknik. Därav mitt svar till dig ; ingen har undkommit smittan, alla blir inte svårt sjuka, man är inte antingen "ovaccinerad och pantad/hjärnskadad" eller "vaccinerad och helt oskadd".

Dessutom är denna diskussion som sagt 3 år gammal och dessutom så är det inte alla som blir så pass sjuka att man behöver intensivvård och därmed löper risk för syrebrist och andra komplikationer såsom hjärnskador.

Du är enbart en typ som tror att du vet bäst och alla andra är låq iq. Fånigt att bete sig så
Citera
2025-02-04, 13:48
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Du har inget rätt på någon punkt, det enda din ursprungliga kommentar var ämnad att göra var att försöka förlöjliga en annan användare genom din fåniga härskarteknik. Därav mitt svar till dig ; ingen har undkommit smittan, alla blir inte svårt sjuka, man är inte antingen "ovaccinerad och pantad/hjärnskadad" eller "vaccinerad och helt oskadd".

Vaddå ingen undkommit? Jag har aldrig haft covid.
Citera
2025-02-04, 13:48
Medlem
styckets avatar
Citat:
För att det inte fungerar så, du måste köpa 100% av all forskning för att du ska kunna kontrollera narrativet. Det är inte en grupp individer som finansierat 100% av all forskning på covid, det faktum att du tror det är indikativ att du fått allvarliga hjärnskador av covid.

Så du inser alltså inte att man kan driva ett falskt narrativ med korrupt forskning då tror det ör omöjligt för det måste vara "100% korrupt".

Nej det här ör ett ignorant påstående från dig. Vad immebär ens 100% av all forskning?

Det ör rätt enkelt o inse att det inte handlar om att bedriva 100% av all forskning utan snarare brukar man svartmåla forskning som säger emot vilket det också gjordes massor under plqndemin. Massvis med forskare testades.

Vill du att jag ger dig exempel på forskare som testades under plandemin?
Citera
2025-02-04, 13:49
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffotto
Inte stresshormon, och inte rädsla. Cytokiner och andra inflammatoriska svar på covid- infektionen.
Vad menar du?

Skapar inte rädsla stress?
Citera
2025-02-04, 13:50
Medlem
Citat:
Vaddå ingen undkommit? Jag har aldrig haft covid.

Du har aldrig burit på antikroppar heller va?
Citera
2025-02-04, 13:50
Medlem
Citat:

Varför skulle någon som kontrollerar 100% av all forskning behöva kontrollera ett narrativ?
Snarare visar de överdrivna försöken att kontrollera narrativet med censur och lögner att inte mycket står rätt till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in