Citat:
Ursprungligen postat av
fluff995
Jag vet inte riktigt hur M kan anses ha ett varumärke kvar. De har ju kört över sina egna väljare flera gånger, och har noll idéer om nånting som inte SD lagt i munnen på dem. Moderatväljare verkar ju dock acceptera att förnedras i oändlighet utan att lämna eller kräva förändring, så M kanske klarar sig utan varumärke.
SD kan definitivt ta skada dock.
På vilket sätt har M kört över sina väljare?
M har alltid varit och kommer alltid att vara ett parti som företräder människor med väldigt mycket pengar och inte en vanliga arbetare eller en medelklass.
Det är mycket ideologiskt korrekt när de säljer ut välfärd, när de fördyrar och försämrar sjukvård samtidigt som de öppnar upp för vårdalternativ för de som har råd med dyra sjukförsäkringar.
När de säljer ut skolan till sina polare för att de ska kunna plocka ut skattepengar i sina fickor.
De tyckte också att invandring var ett lysande sätt att driva boenden för ensamkommande och flyktingförläggningar för att plocka hem skattepengar till sina fickor.
Sen blev det lite obekvämt och då skyllde man på sossarna när invandringen inte funkade för att hålla nere löner och skapa konkurrens bland arbetare.
Och nej, jag är fortfarande inte en vänsterväljare för den sidan har lika stora bekymmer.
Sen tror jag att jag föredrar att de mest utslagna i samhället plockar hem våra skattepengar framför rika knösusar.
Det bästa vore ju om våra skattepengar faktiskt gick tillbaka till det som var bra för samhället.
En bra sjukvård, en bra äldrevård, en bra skola, trygghet för de som står utanför osv, bra infrastruktur osv.
Små kommuner och regioner med en hög arbetslöshet har det jättetufft och deras budgetar håller inte för detta. Det är tufft för en region med 20,000 invånare att betala för ett sjukhus… Staten håvar in storkovan (statlig skatt, företagsskatt, moms, elskatt, alkoholskatt osv) och placerar mycket av pengarna i meningslös skit.
De måste fördela ut mer av dessa pengar i våra kommuner och våra regioner om det någonsin ska bli ordning på skola och vård.