Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Ingen uppdatering på SVT ännu, så granskningen kanske är över. Vem som mördade Eva Söderström råder det inga tvivel om. Men hur kunde utredningen gå så fel? Det förblir en obesvarad gåta.
Som jag fått berättat för mig så ska den utpekade mannen ofta besökt polisstationen för att hålla sig uppdaterad, och kunde få fram tillräcklig info för att anpassa sina historier, men det är såklart inte hela förklaringen till den här skandalen.
Mannen var som tidigare sagt dessutom påstridig kring fyndplatsen på morgonen, inte ett dugg chockad, nu är det bekräftat genom SVTs reportage, det är dags för Eva Jagebo att agera nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Det här blir bara värre och värre
Hade PAJ vänner på polisstationen som höll honom om ryggen och informerade honom om vad som pågick så han kunde tillrättalägga sina lögner efter det?
Info brukar inte lämnas ut ens till anhöriga innan utredningen är klar.
Var kan man anmäla den här utredningen och dom poliserna som jobbade med den så att det blir utrett igen, men nu på rätt sätt?
PAJ hade en vän på polisstationen och vi vet vem det är...
En liten fågel har viskat i mitt öra...
Det finns en person i PAJ:s barndomskompisgäng som utbildade sig till polis och sen till mc-polis.
1984 bodde han i Sthlm men våren 1987 var han tillbaka i Kramfors.
Han började i trafiken Härnösand -89 där var han till nån gång 03-04.
Kom tillbaka till Kramfors efter det.
Han är pensionär i dag men var en tid polisförbundets ordförande i Västernorrland.
Han bytte även efternamn, vilket år vet jag inte, han hette Sven E tidigare, Nu Sven M och bor i Lunde sedan 1991.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Ett sådant beteende borde väckt ytterligare misstankar tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
kramiklon
Skulle de uppgifterna stämma att han regelbundet kunde få tillgång till uppdaterade uppgifter från polisen, måste någon där ha begått tjänstefel, då torde det handla om jäv. Är uppgifterna korrekta är detta på väg att bli en polisiär härdsmälta av sällan skådat slag. Såvida de inte redan är det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Ja, i så fall är ju utredningen på ren Quick-nivå. Det här börjar mer och mer likna en dålig film.
http://www.imdb.com/title/tt0082934/
Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Enligt PAJ:s egen utsaga var han Evas pojkvän och om polisen hade jobbat rätt så hade dom vänt ut och in på honom för kvinnor som mördas brukar mördas av en före detta eller nuvarande partner.
Polisen gjorde en katastrofalt dålig utredning som inte undersökte PAJ mycket mer och närmare.
Men det var väl jävligt bekvämt för dom att att dom hittade Sture i ett så tidigt stadium.
Att PAJ är dömd av folk som känner till fallet är ju tydligt, men han borde dömas i domstol och ge familjen frid. Eva har fortfarande släktingar som mår mycket dåligt av det här mordet.
Stackar lilla PAJ som mådde så dåligt julen 2016 så han hade en vän boende hos sig över julen...
Samma person som också misstänks för mordet och är namngiven med hela namnet i tråden, kallas för Lampan.
Numera visar PAJ sig ute så lite som möjligt för många i Kramfors tror att han är mördaren.