Igår, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ibland undrar jag varför Trump låter sig luras av alla andra?
Trump säger att han ska göra USA starkt och mäktigt igen. Men varken Kina eller Ryssland har ens brytt sig. Kina införde tullar som var kraftigare än USA's tullar mot Kina. Ryssland lyssnar inte ens på Trump i fredsförhandlingar.

Varför har det blivit så?
Enl indiska main stream kanaler lssnar putin på trump

Folk är mer förberredda än förra gången på tullavgifter, trumps metod har tappat lite kraft
Citera
Igår, 13:15
Medlem
Clodiuss avatar
Att USA blir svagare genom Tölpens agerande är nog helt klart även om han själv och en stor del av opinionen i USA tolkar nederlagen som segrar. Frågan är vad som händer om inflationen och arbetslösheten ökar vilket mycket väl kan ske. Vaknar onkel Sam då?
Citera
Igår, 13:21
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tetraboxen
För att Trump lovade att det skulle bli fred de första 24 timmarna. Han skulle bara prata med dem.

Putin bjuder in Trump nu så han ska känna sig märkvärdig och gå med på vad som helst för allt smör som bres på honom.
Sa Trump att han skulle fixa fred som det första han gör som president?
F.ö. så var det inget svar på min fråga.
Citera
Igår, 13:33
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Är det att lämna världen i fred när man vill ta över Grönland och Kanada,invadera Panama och tömma Gaza?

Ja. Det är iaf inte krig, vad ska någon av dessa göra emot USA?
Citera
Igår, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
Amerikaner brukar ibland säga, med ett litet hånfullt leende: "If you didn't take up arms and fight for it, then it wasn't yours to keep" - och altså "förtjänade" den andre att förlora landområdet osv, Det är naturligtvis bekvämt att säga så när man har en världsledande krigsmakt med drygt en tredjedel av de totala militära investeringarna i världen - men med den måttstocken så var även t ex Tysklands övertagande av Danmark 1940 något som danskarna "förtjänade" (regeringen beordrade nästan direkt att den danska armén skule lägga ner vapnen, eftersom de befann sig i en miitärt helt hopplös situation).
Citera
Igår, 13:50
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Trump säger att han ska göra USA starkt och mäktigt igen. Men varken Kina eller Ryssland har ens brytt sig. Kina införde tullar som var kraftigare än USA's tullar mot Kina. Ryssland lyssnar inte ens på Trump i fredsförhandlingar.

Ryssarna kommer att lyssna på USA när USA ökar sitt militära stöd till Ukraina.
Citera
Igår, 14:24
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Frågan är vad som händer om inflationen och arbetslösheten ökar vilket mycket väl kan ske. Vaknar onkel Sam då?

Inte en chans. MAGA kommer bara att hitta någon (dvs som inte är Trump) att skylla på för precis allt som drabbar dem framöver, och tillräckligt många Amerikaner utanför sekten är så pass lata, obildade och oengagerade för att de återstående av de som över huvud taget bryr sig om att rösta och/eller försöka bevara den Amerikanska demokratin ska kunna göra någon skillnad.

Personligen tror jag att USA är en enda rejäl ekonomisk kris från att defragmenteras och falla ihop. Stora grupperingar i den Amerikanska befolkningen hatar helt uppenbart varandra till den grad att det gått för långt för försoning, och när de långsiktiga konsekvenserna av Trump´s aggressiva nedmontering av de statliga institutionerna, maktfördelningsprincipen och rättsväsendet väl blir uppenbara så finns ingen väg tillbaka.
Senast redigerad av DaEzz Igår kl. 14:39.
Citera
Igår, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
Men du kan inte påstå att de inte lägger sig i övriga världen. Det var det jag svarade på. Inte om de var kapabla att stjäla land.
Citera
Igår, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Ryssarna kommer att lyssna på USA när USA ökar sitt militära stöd till Ukraina.

Jag tycker att det verkar som att Trump och Putin är på smekmånad
Har svårt att tro att USA ger något mer till Ukraina
Citera
Igår, 15:40
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Jag tycker att det verkar som att Trump och Putin är på smekmånad
Har svårt att tro att USA ger något mer till Ukraina
USAs vicepresident har inte uteslutit militära påtryckningar på ryssarna, i alla fall. Han borde veta.
Citera
Igår, 17:34
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Men du kan inte påstå att de inte lägger sig i övriga världen. Det var det jag svarade på. Inte om de var kapabla att stjäla land.

Det stämmer. Men Trump-hatare ser ut att tycka att Trump bara är helt galen o knäpp. Det stämmer inte.
Ni vet att Kina har möjlighet att övergå USA (ekonomiskt+industrimässigt), och i det avseendet så kan detta sees på som försvarsrelaterade förberedelser på att Kina snart kommer bli ett värkligt hot. Det ligger därför äkta strategitänkning bakom allt detta.

Du är tydligen bland de som tycker USA inte har rätt till att försvara sig, något som vill leda till att dom bara kan sätta sig, förlora 100% och sen dödas? Är det det du vill kanske?
Citera
Igår, 17:39
Medlem
Hariwans avatar
Citat:

Jag tycker inte att usa är starkare under hans styre. Han är tillsalu och den som betalar bäst får hans tjänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in