• 7
  • 8
2025-02-20, 14:54
Medlem
Ta upp detta med din partner men säg det snyggt är mitt råd.
Säg bara att du har svårt att umgås med ungen, kanske kan pappan göra något för att ungen ska ändra sig?

Samtidigt, barn måste få vara barn och är ju lite stört att du som vuxen ska ha åsikter om hur du inte gillar ett visst barn.
Jag har släkt som har små barn och visst finns det vissa som man gillar bättre än andra men man får ju inse att dom är just barn.
Hade varit en annan sak om dom varit typ 14.
Citera
2025-02-20, 15:03
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Kanske bör pröva att röka hasch tillsammans för att komma
närmre varandra på ett djupare plan och prata ut.

Du får lära dig älska istället för hata , sen förändras småbarn fort, så ha lite tålamod & bit ihop.
Och börja med att boka in den semestern igen och se de som ett träningsläger
Citera
2025-02-20, 16:39
Medlem
Kallamakaronens avatar
Nej. Du kommer troligtvis aldrig gilla detta barn. Det blir inte bättre och enklare.
Åk inte på semester med killen och barnet - det kommer bara fördärva. Åk själv med ditt eget barn eller åk själv med killen.
Men ta inte med hans unge.

Been there - done that.
Citera
2025-02-20, 17:16
Medlem
Ridnes avatar
Gör slut för barnets skull. Verkligen inte ok då barnet säkerligen känner att du inte står ut. Speciellt eftersom du säger att han verkar ha Aspergers. Ett barn med diagnos behöver någon som förstår och har överseende. Stackars unge.
Citera
2025-02-20, 17:41
Medlem
Grill-Fias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnightrambler
Hej alla,

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ca två år, han har ett barn och jag har ett barn med varannan vecka-upplägg. Vi har tagit det rätt chill för barnens skull, gör ibland gemensamma utflykter med dom osv. Problemet är att jag verkligen inte bondar med hans barn. Barnet har dåliga "social skills", är en liten besserwisser och allmänt oskön. Mitt eget barn tycker barnet går an i små mängder. Jag funderar ju på framtiden, om vi skulle vilja ta steget vidare och flytta ihop om några år. Men jag har ju verkligen inga varma känslor för hans barn, som jag tycker att man borde ha. Har sagt nej till gemensam semesterresa i sommar då jag inte vill umgås med detta barn intensivt i en vecka.

Tacksam för råd. Kan det ändras med tiden?
Knulla och skit i honnom i övrigt. Bara knulla!
Citera
2025-02-20, 18:47
Medlem
Gå tillbaka till din riktiga man. Varför gjorde du slut? Är gräset grönare på andra sidan. Sluta skilja er för i helvete. Tänk på barnens bästa.
Citera
2025-02-20, 21:21
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnightrambler
Hej alla,

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ca två år, han har ett barn och jag har ett barn med varannan vecka-upplägg. Vi har tagit det rätt chill för barnens skull, gör ibland gemensamma utflykter med dom osv. Problemet är att jag verkligen inte bondar med hans barn. Barnet har dåliga "social skills", är en liten besserwisser och allmänt oskön. Mitt eget barn tycker barnet går an i små mängder. Jag funderar ju på framtiden, om vi skulle vilja ta steget vidare och flytta ihop om några år. Men jag har ju verkligen inga varma känslor för hans barn, som jag tycker att man borde ha. Har sagt nej till gemensam semesterresa i sommar då jag inte vill umgås med detta barn intensivt i en vecka.

Tacksam för råd. Kan det ändras med tiden?
Mina barn andras ungar... Du är nu den dryga styvmorn.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in