Igår, 16:18
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Ja det vill vi. Det är inget fel att ändra till en tredje mandatperiod så länge folket vill det. Jag tror inom ett år kommer vi ha tagit bort begräsningarna för hur länge man kan sitta. Dock får vi ta tillbaks begräsningen till två eller kanske till och med en mandatperiod om en demokratiskt president skulle vinna igen.

Jag tror inte majoriteten av amerikanerna vill att Trump skall sitta ytterliggare rn mandatperiod.
Många republikaner ångrade ganska omgående att dom röstade på karln när dom insåg att dom blivit knullade i röven av honom.
Citera
Igår, 16:22
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Tror du att val i USA går osjyst till?

Missade du att all media informerade oss extremt tydligt under fyra år, 2020-2024, att det är omöjligt att fuska i amerikanska presidentval? Och att bara högerextrema foliehattar tror på sådant.

Jag tycker att det är oschyssta val i USA, kanske inte för fuskandet. Det tror jag inte förekommer i stor utsträckning. Utan att det i många delstater är krångligt att rösta.

https://www.sverigesradio.se/artikel/7559634

Enligt forskningen finns det flera orsaker. Det handlar bland annat om att väljare uppfattar att röstningssystemet är krångligt, ser olika ut i olika delstater, men innehåller oftast olika typer av förhandsregistrering. Dessutom anser kritiker att det i vissa delstater finns för få vallokaler och det i kombination med andra juridiska begränsningar kring vilka som får rösta ger ett lägre valdeltagande. Även poströstning betraktas av många röstberättigade som krångligt. Att själva valdagen alltid infaller på en helgfri tisdag, det vill säga många arbetar den dagen, är en annan faktor som påverkar.

Det ska vara lätt att rösta för alla helt enkelt, allt annat är odemokratiskt.
Citera
Igår, 16:24
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Skulle inte förvåna mig, de sämsta människorna lever ofta länge. Kissinger blev 100 år gammal (en person jag i ärlighetens namn har rätt dålig koll på men man känner ju till konsensus så att säga)

Ja Soros är ju ytterligare ett exempel. Tur att Trump är deras fiende och således en man borde stötta.

Soros och Kissinger hatar ju båda Trump, säger en del
Citera
Igår, 16:25
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Blir Trump martyr kommer MAGA bara att stärkas ytterligare. Det finns andra som kan ta över efter Trump. Gissningsvis har den djupa staten och andra fiender insett det.

Om trump mördas av demoKKKraterna (som de har försökt flera gånger redan), så kommer de öppna portarna att mörda demoKKKrater
Citera
Igår, 16:27
Medlem
Det kan man ju förstå eftersom Trump är den ende inom MAGA med karisma. JD Vance ,t.ex., är ju otroligt torr i jämförelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Ja detta slöseri med pengar vi sett kommer ju att få millioner att närma sig demokraterna.

Nej! Men att avsluta alla maga folks healthcare, social Security checks and all the other government handouts!!!! Som dom behöver och gråter över nu.
Sedan alla inavlade bönder som röstade på apan fast dom visste vad som hände förra gången apan satte tariffs. Det var oranga apan som gjorde avtalet med canada som han nu säger är så dåligt😂 IQ zero.

Lägg sedan till dagis nivån på den oranga apan samt all rövslickning på våra inte så snälla länder som kina, iran, ryssland, nord korea, mm så ja då kommer miljoner närma sig Demokraterna.

Trumpen är så korkad, dålig affärsman, kriminell, ful, fet mm. Men undra om inte folk som röstade på honom trots att han faktiskt sa exakt vadhan kommer att göra och det drabbade dom direkt, för ANDRA gången inte är mer korkade än trumpen?

Nej! Trump apan är mer korkad!
Citera
Medlem
Tror det är bättre att Trump gör en Obama istället. Se till att Baron blir president nästa omgång så kan Trump styra från "källaren"

Obama orkestrerade zombien Biden på det sättet så ser inga problem med att Don gör detsamma
Citera
Igår, 16:36
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Problemet var att 10 miljoner färre röstade på Harris än Biden.

Nej, 6 miljoner röster (75M vs 81M). Fortfarande ett gigantiskt tapp, dock. Ett ganska chockerande sådant eftersom att insatserna aldrig varit högre.
Citera
Igår, 16:39
Medlem
TweentyFives avatar
förhoppningsvis trump sittr kvar bortom 2028
Citera
Igår, 16:40
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Jag tror inte majoriteten av amerikanerna vill att Trump skall sitta ytterliggare rn mandatperiod.
Många republikaner ångrade ganska omgående att dom röstade på karln när dom insåg att dom blivit knullade i röven av honom.

Din kamrat-krets är inte majoriteten i USA.
Citera
Igår, 16:42
Medlem
Sqrbankens avatar
Sedvanlig MAGA-psykos, noterar dock hur Steve målar upp Trump som en gud på ett vis som jag inte hört tidigare. Ett högst medvetet val.
Citera
Igår, 16:49
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TweentyFive
förhoppningsvis trump sittr kvar bortom 2028

Förhoppningsvis så är han död och begraven långt innan dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in