Igår, 17:55
Medlem
KeligKapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Vad orsakar det?

ChattGPT tror att det beror på att damerna smörjer in titsen med oljor under amning samt kanske även hormonförändringar. Oavsett stöder jag denna utveckling.
HuDen har stretchats ut och blir tunnare
Senast redigerad av KeligKapybara Igår kl. 17:59.
Citera
Igår, 17:58
Medlem
KeligKapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofstom
Sorry!!!
Kvinnor ...
Brösthäng till navel. AMEN!!

Enda är träning och undvik dålig mat skräp mat...
Träna och styrka. Håll kvar fastare.
Använda behå hela tiden så de ramlar inte neråt till navel...

Om du ser fett på magen, revben och rygg då är det bröstet fett också ...bploppb ner till navel utan behå ...
Tror också att bh gör dem mindre hängiga. Finns en studie som säger att man får mindre hängiga bröst om man går utan bh.

Studien är utförd av en man. Män kan inte utföra den typen studie, definitivt inte. Hans slutsats var också att endast unga kvinnor skulle gå mer utan bh. Tyvärr, men det finns bara ett eget intresse för sådan typ av forskning.

Jag har alltid bh. Jag sover med bh! De är garanterat mindre hängiga än vad många har. De är inte små.
Citera
Igår, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeronicaMars
Japp, jag har en bröst fråga igen…

Kvinnor som är i 40 års ålder och inte har barn, har dom fastare bröst än de som någon gång har ammat barn?

(Nej jag är inte osäker på mina egna bröst, men jag har så många frågor som jag själv inte kan ta reda på utan eran hjälp…)
Ja det har dom sen har det med hur mkt dom idrottar ?
Ifall vikten går för mkt upp och ner, livstil
Mkt har med saken att göra inte bara ålder och barn
Citera
Igår, 18:28
Medlem
Man får slapp/hängig hud av att gå upp mycket i vikt och sen gå ner i vikt, särskilt under en kort tid. Detta sker med en graviditet så det bör vara detta som gör brösten hängiga, inte just amningen.
Citera
Igår, 18:32
Medlem
Incendios avatar
Det är främst graviditeten som förändrar brösten. Men hur de förändras kan variera. Jag gick från stora bröst till väldigt stora bröst. Formen förändrades något, men de flyttade inte längre söderut, vilket dock kan ha berott på att jag var 19 år. I mitt fall flyttade de någon centimeter nedåt först tio år senare, så det lär ju ha med åldrande att göra.
Senast redigerad av Incendio Igår kl. 18:37.
Citera
Igår, 21:52
Medlem
Merwinnas avatar
Ja, för det mesta blir brösten mer uttänjda efter graviditet (de ökar i storlek redan under graviditeten) och amning. En större påse med mindre innehåll, mjukare, mer hängiga. Men sedan finns det annat som påverkar också (gener, stor viktuppgång med påföljande stor viktnedgång, gymnastik/sport som tränar bröstmuskulaturen, om man har BH eller ej - och då är det INTE så att den som har BH har fastare bröst utan det är precis tvärtom). Så du kan se två 40-åriga kvinnor, där den som inte fött några barn har jättehängiga, slappa bröst, och den som fött och ammat ett par stycken har fasta bröst som en ung tjej fortfarande.
Citera
Igår, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeligKapybara
Tror också att bh gör dem mindre hängiga. Finns en studie som säger att man får mindre hängiga bröst om man går utan bh.

Studien är utförd av en man. Män kan inte utföra den typen studie, definitivt inte. Hans slutsats var också att endast unga kvinnor skulle gå mer utan bh. Tyvärr, men det finns bara ett eget intresse för sådan typ av forskning.

Jag har alltid bh. Jag sover med bh! De är garanterat mindre hängiga än vad många har. De är inte små.

Ett av trådens bästa råd. Använd bh.

Sen är det ju jävligt märkligt att fullvuxna män, inte fattar att bröst som plötsligt blir tre gånger större än vad de normalt är, får svårt att helt återgå till sin tidigare form. Det har ingenting med själva amningen att göra.
Citera
Igår, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, för det mesta blir brösten mer uttänjda efter graviditet (de ökar i storlek redan under graviditeten) och amning. En större påse med mindre innehåll, mjukare, mer hängiga. Men sedan finns det annat som påverkar också (gener, stor viktuppgång med påföljande stor viktnedgång, gymnastik/sport som tränar bröstmuskulaturen, om man har BH eller ej - och då är det INTE så att den som har BH har fastare bröst utan det är precis tvärtom). Så du kan se två 40-åriga kvinnor, där den som inte fött några barn har jättehängiga, slappa bröst, och den som fött och ammat ett par stycken har fasta bröst som en ung tjej fortfarande.

Bullshit.

Tjejerna som kastade/brände bh:n på 70-taket fick hängbröst eller taxöron allihopa. Innan de fyllde 25.
Citera
Igår, 22:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Bullshit.

Tjejerna som kastade/brände bh:n på 70-taket fick hängbröst eller taxöron allihopa. Innan de fyllde 25.

Hur vet du det, och hur vet du hur de levde annars? De som kastade BH:n just då - av princip - var väl tokfeminister som hade en massa andra hälsovådliga vanor för sig. Sanningen är att bröstmuskulaturen tränas när den måste bära vikten av brösten. När man har BH blir det axlarna som tar stryk.
Citera
Igår, 22:11
Medlem
Citat:
Hur vet du det, och hur vet du hur de levde annars? De som kastade BH:n just då - av princip - var väl tokfeminister som hade en massa andra hälsovådliga vanor för sig. Sanningen är att bröstmuskulaturen tränas när den måste bära vikten av brösten. När man har BH blir det axlarna som tar stryk.

Själva bröstet har INGEN muskulatur alls.

Du kan inte TRÄNA ett bröst.

Bara minska förfallet.

Och det gör du inte genom att låta huden tändas ut.
Citera
Igår, 22:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Själva bröstet har INGEN muskulatur alls.

Du kan inte TRÄNA ett bröst.

Bara minska förfallet.

Och det gör du inte genom att låta huden tändas ut.

Det finns bröstmuskulatur som håller brösten uppe, och den kan man visst träna. Det vet väl jag som gammal simmerska, och som dessutom fött och ammat två barn!

Jag tror att det faktum att man håller dem instoppade i en påse och konstgjort upplyfta åtta timmar om dagen (ingen sover väl med BH, och de flesta tar av sig den så fort de kommer hem från jobbet) har marginell betydelse för hur mycket huden tänjs ut, faktiskt. Kanske kan det påverka om de är jättestora och -tunga.
Citera
Igår, 22:16
Medlem
KeligKapybaras avatar
Citat:
Kanske gäller den där studien kvinnor som har fel bh-storlek?

Sedan jag började ha rätt storlek blev jag bättre i axlarna. De är permanent stela, kanske pga användningen av fel storlek, men gör inte ont längre. Som de gjorde innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in