Citat:
Ursprungligen postat av
ZebranJanne
Ja, Centern är ju lite av ett mysterium, och har varit en längre tid. Märkligt att så många sett genom fingrarna omkring all pedofili, djursex och påklistrad woke. Partiet var väl lite ett miljöparti för folk ute i landet rätt länge, idag vet jag inte vilka väljare de attraherar, deras agenda är aningen luddig. De verkar heller inte riktigt veta på vilket ben de ska stå - höger eller vänster. De enda man med säkerhet visst under Lööfs styre, var ju att hon tog starkt avstånd från SD och vägrade sitta i regering med dem. På den fronten var det väl lite otydligare med Demirok.
Vad jag förstått är väl Centerpartister överlag inte lika främmande för den tanken. Känns lite som att Centern kan avgöra valet 2026, kan de tänka sig att samarbeta med SD blir ju högerblocket tveklöst de största, kan de tänka sig att samarbeta med S, V och MP gäller samma. Tror inte högerpartierna klarar att nå 50% tillsammans 2026 utan C.
Det enda mysteriet jag känner är Centerns svårighet det som så fint heter förtroendekapital. När ett tråkparti på dekis ska bli ungt och hippt igen genom att ta in massor av tvångsrunkande bögar, pedofiler, salafister, moralkärringar samt de som uppenbarligen är tillgjort präktiga kan det bara gå åt helvete.
Skulle ännu en bög från C tillsättas på en viktig post skulle första tråden på Flashback bli: "Person X från Centern får posten Y: när börjar pedofilskandalen?". Förr skulle det vara lite edgy och innehålla förtal som måste plockas bort. Nu frågar sig även Jan-Åke och Lisette (båda 92) när fanskapet måste plockas av banan för att dragit en runk framför sina väljare på bussen. Eller att de skallat folk när de var "unga, arga och dumma".
C har varit så inkluderande att de både släppt in all möjlig skit och gett dessa narcissister en möjlighet till karriär.
Att välja Murre som boss kändes som ett fortsatt självskadebeteende efter hans usla CV från Linköping. Jag tror de vill döda sitt parti - men långsamt och genom maximal cringe.