• 1
  • 2
Igår, 17:06
Medlem
Kvillebacken1s avatar
r det bra eller dligt att SD ntligen kommer in i Israelvrmen?

https://www.jpost.com/breaking-news/article-843496
Citera
Igår, 17:08
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
r det bra eller dligt att SD ntligen kommer in i Israelvrmen?

https://www.jpost.com/breaking-news/article-843496

Bra att Israel har mognat. Israel sa ju nyligen att Trump r deras bsta vn ngonsin, s Israeliska politiker har fattat.
Citera
Igår, 17:09
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Vet ju att SD-folk som Christoffer Dulny, Kent Ekeroth och Bjrn Sder varit p flera politiska besk i Israel och etablerat kontakter.
Citera
Igår, 17:18
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Vet ju att SD-folk som Christoffer Dulny, Kent Ekeroth och Bjrn Sder varit p flera politiska besk i Israel och etablerat kontakter.
Ekeroth! Ni ser. Han levererar trots att han inte r med. En av SDs genom tiderna bsta politiker!
Citera
Igår, 17:20
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...gott-bemotande
Glm inte Jimmiyes israelresa.

Citat:
Sverigedemokraternas ledare, Jimmie kesson, beskte Israel och mtte tv ministrar trots landets officiella policy att inte ha kontakt med partiet.
kesson uttrycker att besket syftade till att frdjupa frbindelserna mellan SD och Israel och att han anser detta ml uppntt.
Besket r anmrkningsvrt eftersom israeliska regeringen officiellt vgrar att interagera med SD p grund av dess hgerextrema rtter.

Personligen tror jag jimmy blev hotad med ett erbjudande och nu r i deras koppel.
Senast redigerad av Sierra.Leon3 Igår kl. 17:23.
Citera
Igår, 17:40
Medlem
fluff995s avatar
Vad bra. Internationella relationer med Israel r verkligen jtteviktiga fr Sverige...
Citera
Igår, 17:46
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Vad bra. Internationella relationer med Israel r verkligen jtteviktiga fr Sverige...

Det har inte SD sagt. Men islam-hatare som du och jag br vara glada ver att SD r vn med det land som araber hatar mest.
Senast redigerad av JohanSverkersson Igår kl. 17:52.
Citera
Igår, 18:04
Medlem
Stark-Senaps avatar
Konstigt det har drjt s lnge
De har identisk syn p araber
Citera
Igår, 18:56
Medlem
smellybuttlers avatar
De allra radikalaste inom SD skulle rygga tillbaka i en diskussion med de moderataste i Netanyahus krets.

Kan frestlla mig Jimmy ringa sin fru efter ett mte med Likud, grtandes och sga vi vill ju bara att araberna ker hem till sina hemlnder om det finns skerhetsgarantier, inte vldta och slakta oskyldiga kvinnor och barn i koncentrationslger
Citera
Igår, 19:26
Medlem
Kmpendahls avatar
Det var vl p tiden att Israels instllning till SD mjukas upp lite. Jag har aldrig uppfattat SD som antisemitiska eller judefientliga. Inte p central niv i vart fall. Problemet r att SD lyckas hitta mnga riktigt lgbegvade till politiska uppdrag ute i landet som emellant t.ex. skriver antisemitiskt p sociala medier. Det kan ju ha bidragit till att det tagit s lng tid kanske?

Sedan undrar man ju sklart vad som ligger bakom. Kanske ser Israel att de just nu behver ha alla vnner de kan f och att antisemitismen i Sverige mest finns inom Vnsterpartiet?
Citera
Igår, 20:15
Medlem
Europes avatar
Jag har tidigare skrivit att Israel skjuter sig i foten nr de vgrar kontakt med Sveriges Israelvnligaste parti, speciellt som flera andra svenska riksdagspartier r fyllda med islamister som nskar utrota alla judar. Efter att jag har skrivit det har en studie kommit fram till att SD r EU:s tredje Israelvnligaste parti. Kul att frnuftet har segrat i Israel.
Citera
Igår, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellybuttler
De allra radikalaste inom SD skulle rygga tillbaka i en diskussion med de moderataste i Netanyahus krets.
Eller i alla fall skulle de aldrig vga erknna ppet att de hller med. Fr den delen skulle de nog inte bli s glada ver vad mnga i den regeringen tycker om alla icke-judar.

De fr nja sig med att enas i sitt hat av araber och tron p etniskt definierade stater.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in