2025-03-02, 07:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Man kan konspirera om feminismen gjort något gott för oss kvinnor, som kvinna själv verkar den rörelsen snarare motarbeta mig.

Varför får alla dessa giriga B-kvinnor makt, är det en del av splittringen de vill upprätthålla för att styra oss lättare? Varför får vi aldrig höra om något som de gör som är gott för mänskligheten? Varför handlar allt om hot från sjukdomar, klimatet, krig, rasism, fobier och allt möjligt skit folk inte ägnat en tanke om inte media och politiker gjort det till en grej?
EU har över huvud taget ett kroniskt problem med diplomati eftersom de numera tror att jobbet handlar om att stå och säga svepande, kaxiga saker för tv-publik och medier (i praktiken är det oftast dessa man riktar sig till, även när man "egentligen" står och talar i t ex FN:s säkerhetsråd eller på någon konferens i Schweiz, Paris eller Bryssel.

Jag respekterar Sergej Lavrov just därför att han uppträder och talar som en klassisk diplomat: han förklarar sakligt och utan större åthävor sin regerings hållning till olika frågor, vilka öppningar eller orsaker man ser och vad man kan tänka sig att diskutera respektive inte diskutera. Naturligtvis är det inte till för TV-publiken, han riktar sig i första hand till de kolleger som faktiskt är på plats eller som kommer att höra om vad han sade i interna briefings och telegram nästa dag.
Citera
2025-03-02, 07:38
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
EU har över huvud taget ett kroniskt problem med diplomati eftersom de numera tror att jobbet handlar om att stå och säga svepande, kaxiga saker för tv-publik och medier (i praktiken är det oftast dessa man riktar sig till, även när man "egentligen" står och talar i t ex FN:s säkerhetsråd eller på någon konferens i Schweiz, Paris eller Bryssel.

Jag respekterar Sergej Lavrov just därför att han uppträder och talar som en klassisk diplomat: han förklarar sakligt och utan större åthävor sin regerings hållning till olika frågor, vilka öppningar eller orsaker man ser och vad man kan tänka sig att diskutera respektive inte diskutera. Naturligtvis är det inte till för TV-publiken, han riktar sig i första hand till de kolleger som faktiskt är på plats eller som kommer att höra om vad han sade i interna briefings och telegram nästa dag.
EU handlar definitivt inte om demokrati. De är en överstatlig organisation som stadgar lagar som tydligen trumfar våra grundlagar. Det är för jävligt! EU är fascister, det de anklagar andra för att vara, är de själva. Alla amatörpsykolger ser detta.
Citera
2025-03-02, 07:48
Avstängd
Citat:
EU handlar definitivt inte om demokrati. De är en överstatlig organisation som stadgar lagar som tydligen trumfar våra grundlagar. Det är för jävligt! EU är fascister, det de anklagar andra för att vara, är de själva. Alla amatörpsykolger ser detta.
Japp, EU som det ser ut sedan omkring år 2000 (och de långsiktiga färdplaner de har kört efter under denna tid) har noll demokratisk legitimitet, tvärtom urlakar de demokratin och förmågan att fatta ansvarsfulla beslut på det enskilda medlemslandets nivå.

Kaja Kallas kommer från ett land med omkring 1.4 miljoner invånare, ett land som militärt helt sitter i knät på NATO: Hon är i stort sett en lakej åt det amerikanska etablissemanget (md filial i Bryssel). Hennes vktigaste kvalifikation för sitt nya jobb är att hon är kompis med Ursula von der Leyen, Mark Rutte (tiidigare holländsk PM, nu chef för NATO) och en del andra toppteknokrater inom EU.
Citera
2025-03-02, 07:55
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Japp, EU som det ser ut sedan omkring år 2000 (och de långsiktiga färdplaner de har kört efter under denna tid) har noll demokratisk legitimitet, tvärtom urlakar de demokratin och förmågan att fatta ansvarsfulla beslut på det enskilda medlemslandets nivå.

Kaja Kallas kommer från ett land med omkring 1.4 miljoner invånare, ett land som militärt helt sitter i knät på NATO: Hon är i stort sett en lakej åt det amerikanska etablissemanget (md filial i Bryssel). Hennes vktigaste kvalifikation för sitt nya jobb är att hon är kompis med Ursula von der Leyen, Mark Rutte (tiidigare holländsk PM, nu chef för NATO) och en del andra toppteknokrater inom EU.
Ja, jag minns när vårt medlemskap i EU var på tapeten. Jag pluggade då, och varje lektion handlade om organisationen och hur bra de var. Ren hjärntvätt.

Sedan skojade man bort deras makt med att de ”bara” bestämde om raka bananer.

EU är ett hot mot oss européer. De har definitivt inte gjort oss något gott. Om någon, vem som helst, motsäger detta, vill jag veta. Vad med EU har varit positivt?
Citera
2025-03-02, 08:02
Avstängd
Citat:
Har inte hört det tidigare, men när Kaja Kallas flög till Washington i förra veckan för att träffa Marco Rubio och försöka övertala honom och Trump att fortsätta backa upp Ukraina enligt Bidens och Blinkens gamla linjer, så ställde Rubio in mötet i sista ögonblicket .- en snyting som säkerligen kändes.

Vid 2:00 i denna färska video:
https://www.youtube.com/watch?v=OkcYBAqUD20

Lena Petrovas kanal kan jag verkligen rekommendera, hon är något så ovanligt som en kunnig, obereonde nationalekonom som vågar tala klarspråk, som sakligt, begripligt och utan en massa åthävor diskuterar kontaktytorna mellan ekonomi, handel och internationell politik (ekonomen Carl Hamilton har haft en liknande roll i svensk debatt). Petrova är ryska men sedan flera år bosatt i Nordamerika, USA tror jag.
Citera
2025-03-02, 08:04
Medlem
bl-gr-ns avatar
"Fredsprojektet EU" vill ha krig!
Krig är fred. Så länge EUs elit kan tjäna på det.
Citera
2025-03-02, 08:08
Avstängd
Citat:
Ja, jag minns när vårt medlemskap i EU var på tapeten. Jag pluggade då, och varje lektion handlade om organisationen och hur bra de var. Ren hjärntvätt.

Sedan skojade man bort deras makt med att de ”bara” bestämde om raka bananer.

EU är ett hot mot oss européer. De har definitivt inte gjort oss något gott. Om någon, vem som helst, motsäger detta, vill jag veta. Vad med EU har varit positivt?
Minns du hur mycket det talades om "súbsidiaritetsprincipen" för tjugofem år sedan? (att frågor ska avgöras på en nivå så nära dem som faktiskt är berörda av problement som möjligt). Vem på hög nivå inom EU talar om subsidiaritet idag? Trenden mot ett centraliserat "Europas Förenta Statre" har helt tagit över.
Citera
2025-03-02, 08:14
Medlem
Alla som förstår konflikten förstår också att en fredsuppgörelse tillsvidare i princip är omöjlig så länge inte Ukraina går med på alla Rysslands fullständigt orimliga krav, vilket aldrig kommer att hända.

Den enda rationella linjen är alltså att hålla fast vid sina viktigaste principer tills ryssarna blir desperata nog att acceptera dem, vilket de förr eller senare kommer att bli.
Citera
2025-03-02, 08:21
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Alla som förstår konflikten förstår också att en fredsuppgörelse tillsvidare i princip är omöjlig så länge inte Ukraina går med på alla Rysslands fullständigt orimliga krav, vilket aldrig kommer att hända.

Den enda rationella linjen är alltså att hålla fast vid sina viktigaste principer tills ryssarna blir desperata nog att acceptera dem, vilket de förr eller senare kommer att bli.
Du har inte förstått någonting.
Citera
2025-03-02, 08:28
Medlem
Citat:
Du har inte förstått någonting.
Jag har förstått att ukrainarnas absoluta minimikrav i dagsläget är omöjliga för ryssarna att acceptera, och vice versa.

Har du förstått det?
Citera
2025-03-02, 08:43
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Jag har förstått att ukrainarnas absoluta minimikrav i dagsläget är omöjliga för ryssarna att acceptera, och vice versa.

Har du förstått det?
Hur vet du vad ukrainare tänket?
Citera
2025-03-02, 08:44
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:

Har du förstått det?
Nä, jag klurar på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in