2025-03-28, 22:05
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niguer
Bajsigt blogginlägg på g

Efter många år i nästan isolation så har jag börjat träffa några genom en utbildning. Vi hörs nästan aldrig av utanför den men pratar och vidrör varandra en hel del när vi ses. På många sätt känns det väldigt bra, men jag upplever att jag väldigt fort drabbas av en mycket råare ensamhet och sorg de dagar vi inte ses, än den molande känslan jag var van vid när jag helt saknade vänner.

Jag är också väldigt osäker på hur jag ska utveckla en relation eller vänskap som kan fortsätta även efter utbildningen. Kanske är det inte möjligt alls, det är ju bara en väg för att möjliggöra nya livsval när alla ska gå till olika arbetsplatser, kanske på olika håll i landet. Det känns som om jag rivit upp och petat i ett oläkt sår. Skammen över att sakna ett sammanhang utanför klassen och åren jag varit själv väger tungt när våra olika livssituationer diskuteras.

Hej, nej inte bajsigt inlägg alls.

Jag förstår känslan att du känner så, fast var glad att du börjat utmana dig själv. Det är helt naturligt att du för ångest över att du öppnat något, som du varit rädd för innan eller inte utsatt dig för. Det är såklart asjobbigt, Fast var stolt över dig för att du börjat, det är ju ett steg till förändring. Och när en dörr öppnas så kommer andra dörras öppnas för dig, var inte rädd. Det är därför du behöver gå fram, fortsätta utmana dig, var inte osäker eller var det om du vill men fortsätt ändå framåt, lite i taget.

För vet du... rädslor som vi tillåter att ta över våra liv, blir till oro som blir till ångest som sedan begränsar oss helt. Du vet detta redan då du varit där. Nu är det dags för förändring, och det är tufft, fast det är tufft för alla.
Det med sociala relationer borde vi lärt oss av familj eller och på dagis m.m med vänner, fast har man inte gjort det, (och många sitter ju bakom skärmar nu) så får man göra detta senare i livet.

Jg tex fick aldrig riktigt vara tonåring och leva ut mitt känsloutbrott m.m. hemma, så jag gjorde det istället senare med vänner och pojkvänner. Vilket kanske var så där, fast nu vet jag varför.

Du har säkert dina hjärnspöken, ta hjälp och var snäll mot dig själv.
Gå framåt nu, ett steg i taget, och vänner kan man få hela tiden, var din egen bästa vän så skall du se att vänner kommer att komma. Ta det lugnt bara och andas!
Citera
2025-03-29, 22:29
Medlem
carminaburanas avatar
Jag (47år man) som varit singel sen 2001, bjöd 2 kompisar (par) kent i tisdags. Jag hade en biljett över och bad dem se om de hade en trevlig tjejkompis som vart sugen. Det hade de, och det var en riktigt söt tjej på 33 år, som såg ut som en typisk Stureplans blondin. Inte als min stil (jag är konstnär, inte als sån Stureplans snubbe) så jag tänkte inte mer på det, körde bara min gjre som vanligt. ala utpom tjejen tog mdma och lite LSD innan konserten. Jag bjöd hene på drinkar och såg till att alla hade trevigt, När vi gick till en bar efter så kötpe jag en flaska cava, hon verkade ganska ful. jag satt bredvi henne. Helt plötsligt så kysser hon mig, out ofthe fucking blue. JAg blev så paff att jag helt enkelt sltuade kyssa henne och låtsades som ingenting. när de andra ville åka till hennes lägeneht så sa jag att jag nog sulle gå hem, och det gjorde jag, och ignorerade henne så pass att mina polare frågade om jag sagt något till henne för hon såg så ledsen ut. DEt hade jag inte gjort. DAgen efter tänkte jag att vad fan syssar jag med, detta är ett iillfälle som aldirg komer igen, så jag skickade ett mess och frågade om hon ville ses på middag och drinks nästa vecka. det var 2 dar sen, inget svar. Fan vilken idiot man är, ville bara skriva av mig
Citera
2025-03-30, 09:19
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Det ni gör är att skaffa hund ni tar hand om den ni klappar den den frigör faktiskt kärlekshormonet oxytocin i kroppen och ger er bra rutiner något att ta hand om som gillar dig tillbaks. Ta promenader hälsa på hundägare som vill hälsa och snacka i området eller brudar till och med hundtricket funkar. Min hund litar jag bara på till fullo inte på folk. Gilla inte människor utan gilla vad dom gör för er idealisera inte en perfekt person för det finns inte och blunda inte för dåliga karaktärsdrag som falskhet etc även om falskheten inte var riktad mot er den gången.

Sedan ni ensamma där ute ni måste släppa gammalt groll helt ärligt dra lärdom av falska fittor som har svikit er sårat er och gå vidare. En riktigt deprimerad människa som pratar om sina problem nästan konstant och tycker synd om sig själv bara problemlastar en konstant till slut det blir psykiskt påfrestade man har väl förfan sina egna bekymmer att tänka på? En dum idiot som har det lättare än mig gnäller bara och lyssnar inte på goda råd ens jag började hata människan jag klippte kontakten efter ett raseriutbrott på personen i fråga. Mer än 10 års vänskap över och jag ångrar inget.
Citera
2025-03-30, 22:29
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag (47år man) som varit singel sen 2001, bjöd 2 kompisar (par) kent i tisdags. Jag hade en biljett över och bad dem se om de hade en trevlig tjejkompis som vart sugen. Det hade de, och det var en riktigt söt tjej på 33 år, som såg ut som en typisk Stureplans blondin. Inte als min stil (jag är konstnär, inte als sån Stureplans snubbe) så jag tänkte inte mer på det, körde bara min gjre som vanligt. ala utom tjejen tog mdma och lite LSD innan konserten. Jag bjöd hene på drinkar och såg till att alla hade trevigt, När vi gick till en bar efter så kötpe jag en flaska cava, hon verkade ganska full. jag satt bredvid henne. Helt plötsligt så kysser hon mig, out of the fucking blue. Jag blev så paff att jag helt enkelt slutade kyssa henne och låtsades som ingenting. när de andra ville åka till hennes lägenhet och festa vidare så sa jag att jag nog sulle gå hem, och det gjorde jag, och ignorerade henne så pass att mina polare frågade om jag sagt något till henne för hon såg så ledsen ut. DEt hade jag inte gjort. DAgen efter tänkte jag att vad fan syssar jag med, detta är ett iillfälle som aldirg komer igen, så jag skickade ett mess och frågade om hon ville ses på middag och drinks nästa vecka. det var 2 dar sen, inget svar. Fan vilken idiot man är, ville bara skriva av mig

Fantastiskt välstavat av mig...
Hon hörde av sig och sa att hon datade nån annan. Skönt nu kan man gå vidare.
Citera
2025-04-14, 20:57
Medlem
Gubbelisas avatar
ingen i Gävle som vill spontan hänga? skicka pm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in