2009-05-21, 10:08
#1
Måste bara skriva av mig lite...är så förbannad!
Det är så att mina föräldrar som bor på en större lantsort nyligen har bytt till Comhem och "Combo" - dvs de har både TV, bredband och telefoni från Comhem.
I förrigår rasade ALLA 3 tjänsterna ihop samtidigt, och det var endast deras hus i den närliggande omgivningen som är drabbat, vilket i mina öron tyder på ett allvarligt fel med den inkommande tekniken till deras villa.
Givetvis ringde de kundtjänst direkt, och kundtjänst gjorde då en första felsökning vilket bekräftade att alla tjänsterna verkligen var ur bruk. Kundtjänst lovade också att se till att en tekniker skulle vara på plats så snart som möjligt, och teknikern skulle höra av sig till dem. Detta var runt lunchtid på tisdagen.
Igår förmiddags hade fortfarande ingen tekniker hört av sig. Föräldrarna kontaktade Comhem:s kundtjänst igen, och fick då beskedet att deras ärende var höjt till högsta prioritet, och att en tekniker återigen skulle "höra av sig under dagen".
Idag är fortfarande alla 3 tjänster ur bruk, och ingen tekniker har hört av sig till dem än. De har varit i kontakt med kundtjänst igen nu på morgonen, och fick då det vansinniga beskedet att det inte finns någon tekniker tillgänglig förrän på måndag! Det är ju så jävla uselt att man inte vet om man ska skratta eller gråta åt skiten!
Summa summarum: när Comhem:s Combo-kunder får problem med sina tjänster så anser tydligen Comhem att det ska vara fullt acceptabelt att det kan ta lite drygt en vecka innan problemet blir åtgärdat - och att kunderna under den tiden ska klara sig utan fast telefoni, bredband och TV!
Nu är det förvisso helg osv, men jag tycker ändå att det är skandalöst!
De måste ju för helvete ha fälttekniker tillgängliga som går på jour-pass under helgen!
Jag har sagt åt mina föräldrar att detta är ett så pass solklart och allvarligt fall av oacceptabel service och tillhandahållande av produkt/tjänster att det bara måste KO-anmälas. De kommer att kontakta den lokala konsumentvägledaren nästa vecka för att få hjälp med anmälan och förhoppningsvis också själva drivningen av den anmälan gentemot Comhem.
Är det fler här på FB som har upplevt denna fruktansvärt undermåliga kundsupport från Comhem, eller någon här som har gjort en KO-anmälan mot dem tidigare?
Vore intressant att höra lite tankar och kommentarer kring detta!
Till moderatorer: vänligen flytta tråden om jag har postat i fel forum.
Det är så att mina föräldrar som bor på en större lantsort nyligen har bytt till Comhem och "Combo" - dvs de har både TV, bredband och telefoni från Comhem.
I förrigår rasade ALLA 3 tjänsterna ihop samtidigt, och det var endast deras hus i den närliggande omgivningen som är drabbat, vilket i mina öron tyder på ett allvarligt fel med den inkommande tekniken till deras villa.
Givetvis ringde de kundtjänst direkt, och kundtjänst gjorde då en första felsökning vilket bekräftade att alla tjänsterna verkligen var ur bruk. Kundtjänst lovade också att se till att en tekniker skulle vara på plats så snart som möjligt, och teknikern skulle höra av sig till dem. Detta var runt lunchtid på tisdagen.
Igår förmiddags hade fortfarande ingen tekniker hört av sig. Föräldrarna kontaktade Comhem:s kundtjänst igen, och fick då beskedet att deras ärende var höjt till högsta prioritet, och att en tekniker återigen skulle "höra av sig under dagen".
Idag är fortfarande alla 3 tjänster ur bruk, och ingen tekniker har hört av sig till dem än. De har varit i kontakt med kundtjänst igen nu på morgonen, och fick då det vansinniga beskedet att det inte finns någon tekniker tillgänglig förrän på måndag! Det är ju så jävla uselt att man inte vet om man ska skratta eller gråta åt skiten!
Summa summarum: när Comhem:s Combo-kunder får problem med sina tjänster så anser tydligen Comhem att det ska vara fullt acceptabelt att det kan ta lite drygt en vecka innan problemet blir åtgärdat - och att kunderna under den tiden ska klara sig utan fast telefoni, bredband och TV!
Nu är det förvisso helg osv, men jag tycker ändå att det är skandalöst!
De måste ju för helvete ha fälttekniker tillgängliga som går på jour-pass under helgen!
Jag har sagt åt mina föräldrar att detta är ett så pass solklart och allvarligt fall av oacceptabel service och tillhandahållande av produkt/tjänster att det bara måste KO-anmälas. De kommer att kontakta den lokala konsumentvägledaren nästa vecka för att få hjälp med anmälan och förhoppningsvis också själva drivningen av den anmälan gentemot Comhem.
Är det fler här på FB som har upplevt denna fruktansvärt undermåliga kundsupport från Comhem, eller någon här som har gjort en KO-anmälan mot dem tidigare?
Vore intressant att höra lite tankar och kommentarer kring detta!
Till moderatorer: vänligen flytta tråden om jag har postat i fel forum.