Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-21, 10:08
  #1
Medlem
-deviant-s avatar
Måste bara skriva av mig lite...är så förbannad!

Det är så att mina föräldrar som bor på en större lantsort nyligen har bytt till Comhem och "Combo" - dvs de har både TV, bredband och telefoni från Comhem.

I förrigår rasade ALLA 3 tjänsterna ihop samtidigt, och det var endast deras hus i den närliggande omgivningen som är drabbat, vilket i mina öron tyder på ett allvarligt fel med den inkommande tekniken till deras villa.

Givetvis ringde de kundtjänst direkt, och kundtjänst gjorde då en första felsökning vilket bekräftade att alla tjänsterna verkligen var ur bruk. Kundtjänst lovade också att se till att en tekniker skulle vara på plats så snart som möjligt, och teknikern skulle höra av sig till dem. Detta var runt lunchtid på tisdagen.

Igår förmiddags hade fortfarande ingen tekniker hört av sig. Föräldrarna kontaktade Comhem:s kundtjänst igen, och fick då beskedet att deras ärende var höjt till högsta prioritet, och att en tekniker återigen skulle "höra av sig under dagen".

Idag är fortfarande alla 3 tjänster ur bruk, och ingen tekniker har hört av sig till dem än. De har varit i kontakt med kundtjänst igen nu på morgonen, och fick då det vansinniga beskedet att det inte finns någon tekniker tillgänglig förrän på måndag! Det är ju så jävla uselt att man inte vet om man ska skratta eller gråta åt skiten!

Summa summarum: när Comhem:s Combo-kunder får problem med sina tjänster så anser tydligen Comhem att det ska vara fullt acceptabelt att det kan ta lite drygt en vecka innan problemet blir åtgärdat - och att kunderna under den tiden ska klara sig utan fast telefoni, bredband och TV!

Nu är det förvisso helg osv, men jag tycker ändå att det är skandalöst!

De måste ju för helvete ha fälttekniker tillgängliga som går på jour-pass under helgen!

Jag har sagt åt mina föräldrar att detta är ett så pass solklart och allvarligt fall av oacceptabel service och tillhandahållande av produkt/tjänster att det bara måste KO-anmälas. De kommer att kontakta den lokala konsumentvägledaren nästa vecka för att få hjälp med anmälan och förhoppningsvis också själva drivningen av den anmälan gentemot Comhem.

Är det fler här på FB som har upplevt denna fruktansvärt undermåliga kundsupport från Comhem, eller någon här som har gjort en KO-anmälan mot dem tidigare?

Vore intressant att höra lite tankar och kommentarer kring detta!

Till moderatorer
: vänligen flytta tråden om jag har postat i fel forum.
Citera
2009-05-21, 10:16
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det har varit många artiklar om just Comhem på sista tiden.Senast var för ett par dagar sedan som Comhem hade ett stort avbrott som blev väldigt omskriven i median.

Läser man denna artikel -> http://www.idg.se/2.1085/1.172729 så får Comhem sin rangordning.
Citera
2009-05-21, 10:16
  #3
Medlem
Kaustis avatar
Så... Comhem har ont om folk eftersom det är helg, och dom har antagligen också mycket att göra. Ni får inte din service inom en vecka, och världen går under?

Att vara utan TV, bredband och telefoni i en vecka är väl inte hela världen? Eftersom Comhem först sade att en tekniker skulle vara på plats denna vecka, men sen dök han inte upp, kan det ju vara så att någon blivit sjuk. Det är nog inte så mycket man kan göra åt det isf.
Citera
2009-05-21, 10:20
  #4
Medlem
cnasiuss avatar
Comhem är ändå bra jämfört med BBB, jag var utan internet 5 veckor förra året. När de äntligen fixade hit en tekniker så skruvade han på en skruv nere i källaren så funkade allt, tog 10 sekunder. Då kokade jag

Hatar också att Comhem tar betalt för sin kundtjänst, när jag beställde bredband via telefon (trodde det var gratis att ringa) så hade den dragit 70 spänn sen, jävla horor
Citera
2009-05-21, 10:22
  #5
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Det är inte ComHems fel, förmodligen så skickar dem en tekniker från Teracom eller Scanova och det är dem bolagen som är idioterna, teknikerna som jobbar för dem här två bolagen skiter fullständigt i sina jobb. Dessa tekniker ska titta i skåpen som är på gatan ifall det är något fel därifrån och göra en felsökning, istället för att göra jobbet korrekt brukar dem ställa till det ännu mer.

Jag förstår att dina föräldrar är besvikna, men man ska vara försiktig med att slänga all skit på CH när det inte är deras fel, dem är tvingade till att använda sig av dessa två bolag då det inte finns några andra som härjar i skåpen..
Citera
2009-05-21, 10:30
  #6
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Så... Comhem har ont om folk eftersom det är helg, och dom har antagligen också mycket att göra. Ni får inte din service inom en vecka, och världen går under?

Att vara utan TV, bredband och telefoni i en vecka är väl inte hela världen? Eftersom Comhem först sade att en tekniker skulle vara på plats denna vecka, men sen dök han inte upp, kan det ju vara så att någon blivit sjuk. Det är nog inte så mycket man kan göra åt det isf.

Jag anser att det är fullständigt oacceptabelt att det ska ta så pass lång tid att bli hjälpt med ett så pass allvarligt problem.

Som sagt så har jag viss förståelse för att det är helg osv, men tycker ändå att det under all kritik.

Telefoni och TV är bastjänster som alla ska ha tillgång till; medan en bredbandstjänst är något som man kan bortse ifrån.

Världen går självfallet inte under pga detta, men ett så långt avbrott innebär faktiskt också vissa säkerhetsrisker - åtminstone när det gäller den fasta telefonin och att de inte är tillgängliga via den. Det är ju inte alla som har deras mobilnummer.
Citera
2009-05-21, 10:33
  #7
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Det är inte ComHems fel, förmodligen så skickar dem en tekniker från Teracom eller Scanova och det är dem bolagen som är idioterna, teknikerna som jobbar för dem här två bolagen skiter fullständigt i sina jobb. Dessa tekniker ska titta i skåpen som är på gatan ifall det är något fel därifrån och göra en felsökning, istället för att göra jobbet korrekt brukar dem ställa till det ännu mer.

Jag förstår att dina föräldrar är besvikna, men man ska vara försiktig med att slänga all skit på CH när det inte är deras fel, dem är tvingade till att använda sig av dessa två bolag då det inte finns några andra som härjar i skåpen..

Ah okej, ja denna info sprider ju ett helt annat ljus över händelsen!

Tackar för detta!

Var övertygad om att att Comhem hade sina egna servicetekniker, men om de nu är beroende av 3:epartsleverantör för den tekniska supporten så kan man ju förstå att det tar några dagar extra.

Det du skriver om Teracom-, och Scanova-teknikerna bådar ju inte direkt gott.
Citera
2009-05-21, 10:37
  #8
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det har varit många artiklar om just Comhem på sista tiden.Senast var för ett par dagar sedan som Comhem hade ett stort avbrott som blev väldigt omskriven i median.

Läser man denna artikel -> http://www.idg.se/2.1085/1.172729 så får Comhem sin rangordning.

Minns också att jag läste den där artikeln.

Det är ju inte oväntat direkt.

Har för mig att det fanns någon uppföljningsartikel på det där, där nån högt uppsatt nisse på Comhem blev intervjuad angående storsatsning på kvalitétsförhöjning av kundtjänsttekniken, bemötande osv.

Ska se om jag kan hitta den artikeln...

Hur som helst så verkar "uppgraderingen" inte ha gjort saker och ting bättre.
Citera
2009-05-21, 10:38
  #9
Medlem
masssuppfittning?

TS pratar om comhem, bredband via kabeltvnätet. inte ADSL. Teknikerna ska inte ut i gatan. väl?
Citera
2009-05-21, 10:40
  #10
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettcorre
TS pratar om comhem, bredband via kabeltvnätet. inte ADSL. Teknikerna ska inte ut i gatan. väl?

Nej det hoppas jag verkligen inte, men som sagt så vet de ju inte vart någonstans problemet ligger.

Om det bara är Comhem-uttaget i villan som har havererat så är ju säkerligen problemet löst ganska så lätt.

Är det däremot problem med tekniken bortom uttaget så blir det däremot knivigare.
Citera
2009-05-21, 10:43
  #11
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Ah okej, ja denna info sprider ju ett helt annat ljus över händelsen!

Tackar för detta!

Var övertygad om att att Comhem hade sina egna servicetekniker, men om de nu är beroende av 3:epartsleverantör för den tekniska supporten så kan man ju förstå att det tar några dagar extra.

Det du skriver om Teracom-, och Scanova-teknikerna bådar ju inte direkt gott.

Alla bredbandsleverantörer är tvunga att anlita någon av dem här två/tre företagen beroende på vem som har rätt till skåpet på gatan. Det hade varit en helt annan sak ifall det var tekniker från Nätverksaktuen som kommer hem till dina föräldrar för installation av BB/Tel/Dtv, dem killarna gör sitt jobb, tyvärr så har dem inte tillgång till skåpen utan det är där Teracom och Scanova kommer in, finns ett företag till kan inte komma på namnet.

Supporten på Comhem är bra, dem försöker verkligen att göra allt dem kan innan de ska behöva anlita äckelbolagen Teracom och Scanova.

Det dina föräldrar har drabbats av är maximal otur, jag hoppas att det är till någon tröst att det inte är CH:s fel. Allt kommer att lösa sig.

Ska det göras någon anmälan så är det till Post & Tele styrelsen, för jävligt att tre bolag ska ha monopol på skåpen över hela landet, Värst är Scanova och Teracoms personal, dem tänker bara på fika och att hinna till systembolaget på fredag.
__________________
Senast redigerad av Leif.Jennekvist 2009-05-21 kl. 10:45.
Citera
2009-05-21, 10:44
  #12
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Nej det hoppas jag verkligen inte, men som sagt så vet de ju inte vart någonstans problemet ligger.

Om det bara är Comhem-uttaget i villan som har havererat så är ju säkerligen problemet löst ganska så lätt.

Är det däremot problem med tekniken bortom uttaget så blir det däremot knivigare.

Har dina föräldrar en mellanpropp som är vit och med en ComHem logga på i första telejacket?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in