Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-16, 23:06
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Idag den 16. September 1984 så släpptes Deep Purples mest överskattade skiva Perfect Strangers Inget ont om skivan men det känns som att den inte är klar eller att något saknas

Mest överskattade vet jag inte om jag skulle säga, men den var väl ingen uppseendeväckande comeback kanske. Son Of Alerik har ett ganska skönt solo, men annars är det inte mycket jag gärna återvänder till.
Senast redigerad av Adelaide 2020-09-16 kl. 23:10.
Citera
2020-09-18, 15:31
Avstängd
Adelaides avatar
Kommer vi nånsin få se ett Deep Purple återförenat med Blackmore? Om så bara för ett gig. Blackmore har sagt att han kan tänka sig återförenas med Deep Purple, men tveksamt om de andra vill ha tillbaka honom.

Dock tror jag det skulle bli försäljningssuccé. Jag hade lätt kunnat betala nån tusing för det.
Inget ont om Morse, men han kommer liksom Don Airey aldrig bli fullblodsmedlem.
Citera
2020-09-18, 16:35
Medlem
Monkeyspanks avatar
Deep Purple runt -70 var den bästa sättningen enligt mig.
Här bjuder farbror Monkeyspank på "Deep Purple in rock" hela albumet. Lyssna och njut: https://youtu.be/i22bNkwD4Ok
Citera
2020-09-19, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Inget ont om Morse, men han kommer liksom Don Airey aldrig bli fullblodsmedlem.

det tar aldrig slut med dina dumheter, eller hur? Steve är måhända inte originalmedlem, men det är fan inte Gillan och Glover heller. Han har spelat med dom i över 25 år, deras mest långlivade gitarrist, klart som fan han är "fullblodsmedlem", hade du frågat dom själva hade du nog fått svar på tal, sen vad du tycker är totalt jävla oviktigt. seriöst vilket skrattretande trams i varenda tråd du är i!
Citera
2020-09-19, 11:21
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staaarboy
det tar aldrig slut med dina dumheter, eller hur? Steve är måhända inte originalmedlem, men det är fan inte Gillan och Glover heller. Han har spelat med dom i över 25 år, deras mest långlivade gitarrist, klart som fan han är "fullblodsmedlem", hade du frågat dom själva hade du nog fått svar på tal, sen vad du tycker är totalt jävla oviktigt. seriöst vilket skrattretande trams i varenda tråd du är i!

Hoppla.

Åsikter får man tydligen inte ha enligt dig. Lite som i Ryssland.
Citera
2020-09-19, 11:43
Medlem
Citat:
Åsikter får man tydligen inte ha enligt dig.

åsikt? Det är en väldig skillnad på det och fakta. Don Airey har varit fast medlem i 18 år. Bara för att de inte ingick i klassiska MK2 ger det dom inte rätten att vara fasta medlemmar? Bruce Dickinson har inte varit "fullblodsmedlem" i Maiden han heller antar jag sedan 1981? Allvarligt talat ser du inte själv hur dumt du diskuterar var än du far fram?
Citera
2020-09-19, 11:47
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
åsikt? Det är en väldig skillnad på det och fakta. Don Airey har varit fast medlem i 18 år. Bara för att de inte ingick i klassiska MK2 ger det dom inte rätten att vara fasta medlemmar? Bruce Dickinson har inte varit "fullblodsmedlem" i Maiden han heller antar jag sedan 1981? Allvarligt talat ser du inte själv hur dumt du diskuterar var än du far fram?

Det är ingen åsikt att tycka att någon inte är fullblodsmedlem? Den var ny...

Jag ser ingen anledning till varför du kommer med direkta påhopp, eller varför du ens hakar upp dig. Du verkar inte ens ha förmågan att skriva med perfekt grammatik, vilket du såklart kommer se till att ändra på efter att du läst detta.

Tycker bokstavligen synd om dig.
Citera
2020-09-19, 11:52
Medlem
Citat:
Det är ingen åsikt att tycka att någon inte är fullblodsmedlem? Den var ny...

Du bombarderar med trams överallt. Så vad konstituerar en fullblodsmedlem? Jag tar upp Dickinson igen, är han fortfarande inte fullblodsmedlem i Maiden? Det är samma sak enligt din "princip" så svaret på den frågan vore väldigt intressant.
Citera
2020-09-19, 11:55
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Du bombarderar med trams överallt. Så vad konstituerar en fullblodsmedlem? Jag tar upp Dickinson igen, är han fortfarande inte fullblodsmedlem i Maiden? Det är samma sak enligt din "princip" så svaret på den frågan vore väldigt intressant.

Vem bestämmer vad som är fakta? Du? Så oförskämd. Tänk att det ska vara så svårt att låta folk tycka som de vill.
Dickinson har jag ingen åsikt om då jag skiter i Maiden som band.
Citera
2020-09-19, 12:00
Medlem
Citat:
Vem bestämmer vad som är fakta? Du? Så oförskämd. Tänk att det ska vara så svårt att låta folk tycka som de vill.
Dickinson har jag ingen åsikt om då jag skiter i Maiden som band.

Spelar ingen roll vad du tycker om Maiden som band, det var inte poängen. Vad kännetecknar en fullblodsmedlem? Släng inte ur dig massa trams för att sen försöka slippa undan utan att svara.

Och vadå "bestämmer vad som är fakta?" Om Gillan skulle säga, de här två är våra officiella medlemmar sen 1994 respektive 2002, exakt hur tror du att din åsikt förändrar det faktumet? "Nej det tycker inte jag!" Driver du med oss??
Citera
2020-09-19, 12:06
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Spelar ingen roll vad du tycker om Maiden som band, det var inte poängen. Vad kännetecknar en fullblodsmedlem? Släng inte ur dig massa trams för att sen försöka slippa undan utan att svara.

Och vadå "bestämmer vad som är fakta?" Om Gillan skulle säga, de här två är våra officiella medlemmar sen 1994 respektive 2002, exakt hur tror du att din åsikt förändrar det faktumet? "Nej det tycker inte jag!" Driver du med oss??

Har jag nånsin förnekat att de är officiella mdlemmar? Nej det har jag inte. Nyckelmedlemmar har jag däremot förnekat, och det är inte samma sak som officiell medlem. En nyckelmedlem behöver inte vara originalmedlem (Neil Peart i Rush tex).

Kan du inte skriva mer proffsigt istället för att ha en så elak attityd? Den kommer du inte komma långt med i livet. Du borde snarare ge mig en klapp på axeln för att jag promptade dig till att skriva mer grammatiskt.
Citera
2020-09-19, 12:13
Medlem
Så vad skulle vara skillnaden på en fullblodsmedlem och en officiell medlem? Det är samma sak! Fast medlem. Redogör för skillnaden om du tycker din "åsikt" är valid, utan att försöka slingra dig undan, att ändra dig till "nyckelmedlem" hjälper inte, men det är ju coolt att du använder dig av den direkta överättningen av key member. Hjälper tyvärr inte ditt case så mycket för du har i ditt sista inlägg talat exakt emot dig själv. En officiell medlem är en fullblodsmedlem, punkt slut. Fler termer att flika in som du tycker lyfter din "åsikt"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in