Citat:
Ursprungligen postat av
toalettdykare
Tummen mitt i handen? Du måste ju märkt att tvn tiltade när du hängde på den.
Nej det är inte för tidigt, men hade aldrig kunnat anmäla den skadan för pinsamt men sen är jag hantverkare med.
Nej, TV:n lutade aldrig; den satt riktigt stadigt när den väl var monterad. Den var monterad i en arm som kunde sträckas ut något, vilket möjliggjorde vridning när jag satt i soffan. Jag genomförde flera tester innan jag vågade låta den hänga fritt. Jag var på Byggmax innan och fick dom största skruven med tillhörande pluggen som passade i hålen på fästet. Jag misstänker att den lossnade på grund av det åldrande murbruket som min gode hyresvärd berättade om efter olyckan.
Jag är inte särskilt händig, och det fanns säkert bättre sätt att göra det på, men jag följde instruktionerna. Jag borde ha knackat och känt mer på väggen, men jag tänkte mer att en stenvägg är väl ändå bara en stenvägg.
Äsch då, ibland måste man släppa stoltheten och inse att försäkringar finns där för att täcka skador när olyckan eller slarvet inträffar.
För övrigt kan jag tillägga att jag fick både svar och ersättning mycket snabbt. Idag har jag en liknande TV, men den är två generationer nyare.