2025-02-01, 03:22
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjovattengrogg
Eftersom du skriver att du är väldigt offensiv i sparringen är det väl förmodligen en prioriteringsfråga, du väljer att ha vikten framåt och positionerar dig inte särskilt defensivt och då läser motståndaren det och väljer lowkicks för att det funkar.

Ett tips kan vara att du sätter upp olika mål under sparringen, och att ett av dem kan vara att lägga mer vikt på defensiva tekniker under någon rond och välja fotarbete och kroppsställning efter det. Eller att vara defensiv och sen kontra direkt.

Det kan funka en kort stund att ha mer offensiv position men som sagt, folk läser det snabbt.

Ett mycket bra inlägg! Precis i de här banorna har jag tänkt. Jag är en offensiv person, men kommer att använda defensiva strategier och fotarbte i större utsträckning framöver, eftersom min kondition helt enkelt inte matchar min offensiva instinkt. Dessutom: när man tappar garden och får ett antal krokar i nyllet som respons, så börjar man lära sig...
Citera
2025-02-03, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Ett mycket bra inlägg! Precis i de här banorna har jag tänkt. Jag är en offensiv person, men kommer att använda defensiva strategier och fotarbte i större utsträckning framöver, eftersom min kondition helt enkelt inte matchar min offensiva instinkt. Dessutom: när man tappar garden och får ett antal krokar i nyllet som respons, så börjar man lära sig...

Kondition går att träna upp, även om det naturligtvis finns gränser för det. Men du blir en bättre sparringpartner och fighter om du lär dig överraska. En fighter som ständigt går på offensiven överraskar ingen. I en matchsituation kommer en motståndarcoach att läsa detta och råda sin fighter att t ex möta dig med ett knä eller en rak höger och det riskerar att bli lite tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in