Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-18, 13:03
  #8809
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Har ett par vänner som spelar PLO/NLH 500 och uppåt på GG, och de deklarerade faktiskt sina vinster föregående år för att försöka få svar på frågan om man behöver skatta när man spelar på GG. Svaret var nej, de behövde inte skatta en enda krona. Därav, utifrån dessa 2 fall, så bör GG vara skattefritt för svenska spelare, efter alla turer.

Finns inget prejudikat, så min tanke är att om jag skulle behöva betala skatt om 3 år på GG efter flera skattefria år, så tänker jag hänvisa till tidigare perioder där spelare inte betalat skatt. Eftersom ganska många spelare förmodligen deklarerat sen GG öppnat, så finns det alldeles för många fall som skulle falla under prejudikat, istället för mitt.

Därav ser jag det som en garanti på skattefria vinster från GG, tills skatteverket tydligt, i tid, går ut med att alla nätverk inom en viss ram SKA beskattas. Tills dess behöver du inte oroa dig.

Edit: Var kanske otydlig, men det jag menade är att Skatteverket isåfall måste gå ut tydligt i god tid och meddela att x, z och y kommer falla under beskattning oavsett. Med tanke på att jag vet att många spelare deklarerat sina vinster och inte betalat skatt, skulle ingen domstol i Sverige tvinga mig betala skatt under dessa villkor.
Tack för svar, det var goda nyheter.
Citera
2023-10-02, 04:39
  #8810
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Det stämmer att det är svårt att lära sig att spela nära GTO men på den högsta nivån online så är det ett måste idag.

btw: jag har inte gått minus på något pokersajt (håll mig till lowstakes/freerolls). Hade definitivt gått minus på de högre nivåerna.
De bästa spelarna är inte helt förblindade av GTO, de förstår GTO och har djup kunskap i pokerteori, men de eftersträvar inte att spela exakt som en solver, eftersom poker inte bara är teori. Bevisen på att de ibland medvetet avviker från GTO är uppenbara, det är bara att studera deras händer. Anledningen till det är andra saker som för utomstående kan vara omöjliga att förstå, det kan vara något specifikt eller en mängd faktorer samtidigt, spelaren kanske inte ens själv förstår (intuition).

Alla bra spelare har inte ens samma spelstil, t ex Stefan spelar ju ganska annorlunda, vilket knappast borde vara möjligt om poker var ett löst spel där GTO är ett måste.

Förövrigt har man studerat GTO mestadels heads up. Det är osäkrare mot flera spelare.

Och de allra flesta pokerspelare håller till på låg nivå där det florerar många olika spelare som givetvis inte har koll på i vilken frekvens man satsar 60 % av potten på turn som en semibluff ur position osv. Det finns säkert spelare på micro som använder RNG. Sjukt.
__________________
Senast redigerad av Sobrilbil 2023-10-02 kl. 04:58.
Citera
2024-03-06, 17:27
  #8811
Medlem
Soleimanis avatar
En dokumentär om en aggressiv jävel:

https://www.youtube.com/watch?v=rZ1ij7Za7HA

Citat:
00:00 Intro
01:18 Getting Destroyed by Isildur1
02:17 From Euro Sites to Nosebleeds
04:13 Isildur1 vs. Everyone: How Did He Do It?
05:54 My First Time Playing Isildur1
08:17 My Most Memorable Session
09:44 Getting to Know Viktor Blom
10:58 Isildur Story #1: Triple Draw
12:35 Isildur Story #2: Training Videos
14:17 Isildur Story #3: Romcoms
15:09 Isildur Story #4: Love for the Game
16:50 What Happened to Isildur1?

Citat:
In 2009, Viktor Blom aggressively launched himself from relative obscurity to high stakes poker stardom when he challenged the world’s best online heads-up poker players at the highest stakes online.

The most surprising fact, nobody knew who he was.

Isildur1 had allegedly been crushing the untracked Euro sites after a meteoric rise, destroying the best heads up poker players that Europe had to offer before suddenly appearing at the ultra high stakes online HU $200/$400 tables.

At first he was playing anybody who would sit him, and then he was playing 6 tables heads up against Poker Superstars Phil Ivey, Patrik Antonius, and Tom Dwan.

At the same time, at the highest stakes online.

And WINNING.

Tom Dwan, Patrik Antonius, and Phil Ivey are anything but easy customers (even today!) So who was Isildur1 and how was he able to compete with these legendary high stakes poker players (and other high stakes online pros?)

He appeared with a new aggressive strategy that all the ultra high stakes pros could agree was high variance and created huge poker pots, but nobody could agree on if it was good or bad.

At first.

Eventually Isildur1 was revealed as being Viktor Blom, and with that reveal came the opportunity for Phil Galfond to personally meet one of his greatest online poker rivals.

Phil and Isildur1 have battled at the online high stakes HU poker tables for years, with Phil legendarily losing $1,100,000 in one session against him in Vancouver of 2014.

Phil eventually returned the favor and had his most memorable poker session, his biggest winning session ever against Viktor Blom, winning over $1,600,000 in one poker session.

The legendary stories of these high stakes poker sessions, the story of getting Isildur1 to record videos for Runitonce training, and a look into Isildur1’s legendary upswing and downswing can be found in today’s high stakes poker story.

In almost every poker related video on this channel, Phil Galfond is here to teach you how to think like a professional poker player.

Are you a new or beginner poker player?

Do you need the BEST Texas Hold ‘em poker strategy and the BEST Pot Limit Omaha tips?

Do you have a high stakes poker story question that you’d like to hear from the POV of a poker professional who was THERE?

Leave a comment and your question might end up in the next one of Phil’s quick poker tips videos or inspiring one of his high stakes poker story clips!

Remember to Subscribe for more high stakes poker content and turn on notifications so you don't miss any Galfond Challenge content or other poker live streams!

Enjoy!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback