2011-10-19, 22:05
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Hur kan man som konservativ nationalist bete sig sådär?
Tror inte direkt de försöker vara konservativa.
Citera
2011-10-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Tror inte direkt de försöker vara konservativa.

Nej, så verkar det ju inte vara. Vad försöker de ens föreställa? Jag är kluven
Citera
2011-10-19, 23:12
Medlem
Paul.Watsons avatar
Citat:
Nej, så verkar det ju inte vara. Vad försöker de ens föreställa? Jag är kluven
En nationalistisk rörelse anpassad för 2000talet? Jag förstår inte det där tjafset om att allt ska va som förr. Vi kommer aldrig få tillbaka den tiden så det är lika bra vi anpassar oss men inte tummar på budskapet.
Citera
2011-10-19, 23:20
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Watson
En nationalistisk rörelse anpassad för 2000talet? Jag förstår inte det där tjafset om att allt ska va som förr. Vi kommer aldrig få tillbaka den tiden så det är lika bra vi anpassar oss men inte tummar på budskapet.
Exakt, vi är inte konservativa, vi vill inte bakåt. Vi vill framåt. Det gamla var inte speciellt bra, visst många saker var väldigt mycket bättre men väldigt mycket var väldigt dåligt. Skulle inte vilja leva på 1800 talet. NU är inte en reaktionär utan en progressiv rörelse. Vi vill skapa något helt nytt, något som aldrig existerat förut.
Citera
2011-10-19, 23:30
Medlem
Paul.Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Exakt, vi är inte konservativa, vi vill inte bakåt. Vi vill framåt. Det gamla var inte speciellt bra, visst många saker var väldigt mycket bättre men väldigt mycket var väldigt dåligt. Skulle inte vilja leva på 1800 talet. NU är inte en reaktionär utan en progressiv rörelse. Vi vill skapa något helt nytt, något som aldrig existerat förut.
Bra, då har jag tolkat saken rätt
Citera
2011-10-19, 23:34
Medlem
Citat:

Ursäkta om jag inte hänger med i trenderna, men det är alltså bengaliska eldar och klotter som hör hemma i den nytänkande rörelsen?
Citera
2011-10-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope

Vi ska gå tillbaks, plocka upp den röda tråden som vi haft med oss i historien för att sedan gå framåt.

Edit: Naturligtvis bara min subjektiva åsikt.
Citera
2011-10-19, 23:38
Medlem
Paul.Watsons avatar
Citat:
Ursäkta om jag inte hänger med i trenderna, men det är alltså bengaliska eldar och klotter som hör hemma i den nytänkande rörelsen?

Då jag inte tillhör rörelsen eller har gjort det på flera år överlämnar jag den frågan till den påtända påven.
Men jag måste bara ställa en motfråga, klotter? En schysst sprejmall är ju mycket cleanare än en internetadress slarvigt skrivet på fri hand. Mallarna uppfyller ju samma funktion som affischerna och klibborna.

EDIT: Fick en flashback När man satt och skar ut de där satans sprejmallarna och brytbladskniven gick åt helvete och man fick ta en satans slö morakniv. Tider det, ont i fingrarna hade man sen
Senast redigerad av Paul.Watson 2011-10-19 kl. 23:40.
Citera
2011-10-20, 00:00
Medlem
Citat:
Då jag inte tillhör rörelsen eller har gjort det på flera år överlämnar jag den frågan till den påtända påven.
Men jag måste bara ställa en motfråga, klotter? En schysst sprejmall är ju mycket cleanare än en internetadress slarvigt skrivet på fri hand. Mallarna uppfyller ju samma funktion som affischerna och klibborna.

EDIT: Fick en flashback När man satt och skar ut de där satans sprejmallarna och brytbladskniven gick åt helvete och man fick ta en satans slö morakniv. Tider det, ont i fingrarna hade man sen

Rörelsen har en gräns, då den bara drar till sig en viss typ av människor. Man gör inte skillnad med hjälp av spraymallar. Man gör skillnad med pengar. Starta en bank, tillverka bilrattar. Bli rik. Finansera forskning, media, partier som ligger i din linje. Infiltrera forskarvärlden samt andra viktiga institutioner. Att hålla upp skyltar eller banderoller har aldrig gjort någon skillnad. Egentligen sådant som alla vet om.

Låter ju inte så enkelt, men vill man göra skillnad så får man nog viga sitt liv för saken
Citera
2011-10-20, 00:07
Medlem
Paul.Watsons avatar
Citat:
Rörelsen har en gräns, då den bara drar till sig en viss typ av människor. Man gör inte skillnad med hjälp av spraymallar. Man gör skillnad med pengar. Starta en bank, tillverka bilrattar. Bli rik. Finansera forskning, media, partier som ligger i din linje. Infiltrera forskarvärlden samt andra viktiga institutioner. Att hålla upp skyltar eller banderoller har aldrig gjort någon skillnad. Egentligen sådant som alla vet om.

Låter ju inte så enkelt, men vill man göra skillnad så får man nog viga sitt liv för saken
Det fetmarkerade, utveckla?
Citera
2011-10-20, 00:28
Medlem
Citat:
Det fetmarkerade, utveckla?

Rörelsen så som den ser ut idag rättare sagt. Den är inte speciellt attraktiv. Folk har svårt att identifiera sig med den. Den är en subkultur och inte folklig, vilket är dess absoluta mål att vara. Många saker som görs känns bara kontraproduktiva - saker som är menade att göra väl får istället den raka motsatsen. Jag har kollat på en del av NU:s filmklipp, och det man rent spontant känner är bara "nej", och då tror jag inte att jag står så överdrivet långt ifrån NU ideologiskt(jag är nationalist).

Jag lästa någonstans att om man besöker en ny webbsida så bestämmer man sig på mindre än en sekund om man vill stanna kvar på den eller inte. Samma intryck får jag här.
Citera
2011-10-20, 01:42
Medlem
Excultums avatar
Citat:

Hur realistiskt tycker du själv att detta låter under nutida förutsättningar? Samt infiltrera forskarvärlden, vad skulle det ge? Delvis p.g.a. tidsbristen men även p.g.a. att man hade varit lika fängslad till PKismen som ens kolleger inom sådana sektorer. Angående media så finns det flera nationella som skapat alternativ media.

Givetvis är inte lösningen att hålla upp skyltar, även om det förmodligen var en sarkastisk underdrift från din sida. I övrigt är det väl kul att du vill komma med nya idéer och du är alltid välkommen att gå med i NU och dela med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in