• 1
  • 2
2004-02-08, 14:14
Medlem
lady_bamps avatar
ja...vad kallar ni kvinnans könsorgan?...vad kallade ni den som barn?... eller vad kallar ni era barns?

på min arbetsplats har vi alla olika namn på kvinnans könsorgan vilket skapar lite förvirring...

jag jobbar på en förskola och där pratar man om könsorgan ibland...tex vid potträning eller när vi pratar om kroppen.

alla barn har olika namn på den hemifrån...det är dosan, murvan, springan, framstjärten, kissen mm

själv har jag sedan jag var barn kallat min för pilla/pillu(finska)

vi har från Förskolan fått till förslag att kalla den för snipan...men jag tycker inte det känns bra...

och ja... jag vet att denna debatt rullat på i TV och tidningar lite då och då...och att det finns en bok i ämnet...men nu vill jag veta vad ni kallar kvinnans könsorgan.
Citera
2004-02-08, 14:18
Medlem
Hylands avatar
Jag kallar den ofta för "vid brist på annat", men det kanske inte är något för er?
Citera
2004-02-08, 14:20
Medlem
Laments avatar
Kommer ihåg att min lill-kusin kallade sin för "Kisselina". Jag snackar aldrig om kvinnor könsorgan med dem utan om jag någonsin säger det är det inte i sällskap av tjejer Då blire väl typ oftast "fittan".

En följdfråga till er tjejer: Vad säge ni till era morsor om ni fått reda på att ni fått någon sjukdom i ..fittan :O. "Hej mamma jag har XX i... Vaginan?/slidan?"
Citera
2004-02-08, 14:22
Bannlyst
Fetttaan

tio tecken
Citera
2004-02-08, 14:38
Medlem
kaleids avatar
Kvinnans könsorgan kallar jag för fitta - tycker att det är ett fint ord Mitt eget kallar jag kuk.

Men vad tusan skulle jag kalla en flickas kön? Snipan eller snippan gillar jag inte; det är ju feminiseringar av ordet snopp, och jag tycker att det är lite lamt att - som så många gånger förr - bara plocka det manliga ordet och mecka till det istället för att vara kreativ. Kissen är väl inte så dumt, för det är ju det den används till. Springan funkar väl också, eftersom det beskriver könets utseende på samma sätt som ordet snopp.

Klurigt! Men man lär ju ha tänkt till innan man får en dotter...
Citera
2004-02-08, 14:50
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ett "snällare" ord är mus.
Citera
2004-02-08, 14:50
Medlem
lady_bamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaleid
Kvinnans könsorgan kallar jag för fitta - tycker att det är ett fint ord Mitt eget kallar jag kuk.

Men vad tusan skulle jag kalla en flickas kön? Snipan eller snippan gillar jag inte; det är ju feminiseringar av ordet snopp, och jag tycker att det är lite lamt att - som så många gånger förr - bara plocka det manliga ordet och mecka till det istället för att vara kreativ. Kissen är väl inte så dumt, för det är ju det den används till. Springan funkar väl också, eftersom det beskriver könets utseende på samma sätt som ordet snopp.

Klurigt! Men man lär ju ha tänkt till innan man får en dotter...

brukar också använda fitta och kuk för könsorganen...och vet många föräldrar som gör det...men det är inte accepterat hos alla och vissa föräldrar tar illa vid sig när man kallar deras dotters könsorgan för fitta...
Citera
2004-02-08, 14:53
Medlem
pussy..........
Citera
2004-02-08, 15:36
Medlem
lady_bamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Ett "snällare" ord är mus.

eftersom mus även är ett djur vi sjunger och läser sagor om...så känns inte det rätt på förskolan i alla fall

även bäver går bort

pussy är ju ganska sött om man uttalar det "svenskt"...fast jag förmodar att DaDaMan föredrar det amerikanska uttalet possi...eller har jag fel...? och det är väl från pussycat...och då är vi där igen...ett djur
Citera
2004-02-08, 16:32
Moderator
Ruskigbusss avatar
muff, yoni, lotus ... Här är en som verkligen har dykt in i problemet
http://www.myvag.net/names.shtml
Citera
2004-02-08, 16:36
Medlem
kaleids avatar
En annan nackdel med smeknamn som mus är att de för tankarna till något hårigt (eller rättare sagt, det är därifrån dyliga smeknamn kan härledas), och en liten flickas kön är såklart inte det.
Citera
2004-02-08, 16:38
Medlem
Det beror på tilfället. Vid heta tillfällen i sängen så är det f--tan.
Annars så är det musen eller blomman.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in