Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-02-09, 09:07
  #1
Medlem
idagoas avatar
Jag och min bror spelade fotboll inomhus med en kudde.
Han skulle lägga en straff. Jag sa att straffpunkten var
precis på tröskel. Han tar sats och skjuter. En dov smäll hörs
och döm om min förvåning när jag ser att kudden ligger kvar.
Mitt lilla skämt lyckades. Sen brakade helvetet löst. Brorsan
skrek som sprucken siren, morsan kom springande och jag fick
ta betäckning i förrådet till stormen hade lagt sej. Han bröt stortån.
Citera
2004-02-09, 09:29
  #2
Medlem
joyces avatar
Sprayat brorsans kuddar med pruttspray, knäckt en stinkbomb i hans skolväska. Sprayat tårgas i trappen när han var på ingång, höll sen dörren låst så att han fick stå i trappen och insupa aromerna.

Låst fast honom med handbojor i elementet och tryckt blött toapapper på honom. (Han trodde att det var kiss på toapappret men det var vatten.)

Jag hade ett brännbollsträ innanför dörren till mitt rum, med det jagade jag honom när han var dryg och dum i huvudet. Slog sönder toadörren en gång när han låste in sig där.

Min brorsa är 1 1/2 år äldre och vi bråkade nästan konstant tills jag flyttade hemifrån.

Jag skulle kunna räkna upp hur många grejer som helst, sen skulle det bli en lika lång lista över saker som min brorsa gjort mot mig, hans stackars oskyldiga lillasyster.
Citera
2004-02-09, 09:53
  #3
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Sprayat brorsans kuddar med pruttspray, knäckt en stinkbomb i hans skolväska. Sprayat tårgas i trappen när han var på ingång, höll sen dörren låst så att han fick stå i trappen och insupa aromerna.

Låst fast honom med handbojor i elementet och tryckt blött toapapper på honom. (Han trodde att det var kiss på toapappret men det var vatten.)

Jag hade ett brännbollsträ innanför dörren till mitt rum, med det jagade jag honom när han var dryg och dum i huvudet. Slog sönder toadörren en gång när han låste in sig där.

Min brorsa är 1 1/2 år äldre och vi bråkade nästan konstant tills jag flyttade hemifrån.

Jag skulle kunna räkna upp hur många grejer som helst, sen skulle det bli en lika lång lista över saker som min brorsa gjort mot mig, hans stackars oskyldiga lillasyster.


usch vad du är ond...


själv pratar jag aldrig med min syrra, hon har aldrig gjort något för mig å då tycker jag det är onödigt att slösa luft på detta kadaver.
Alltså har jag inte gjort något direkt tyket, förutom att sno pengar dårå... de e nog runt omkring 1.500 kr. nu, alltså ingen jättestor deal..
Citera
2004-02-09, 09:53
  #4
Medlem
idagoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Sprayat brorsans kuddar med pruttspray, knäckt en stinkbomb i hans skolväska. Sprayat tårgas i trappen när han var på ingång, höll sen dörren låst så att han fick stå i trappen och insupa aromerna.

Låst fast honom med handbojor i elementet och tryckt blött toapapper på honom. (Han trodde att det var kiss på toapappret men det var vatten.)

Jag hade ett brännbollsträ innanför dörren till mitt rum, med det jagade jag honom när han var dryg och dum i huvudet. Slog sönder toadörren en gång när han låste in sig där.

Min brorsa är 1 1/2 år äldre och vi bråkade nästan konstant tills jag flyttade hemifrån.

Jag skulle kunna räkna upp hur många grejer som helst, sen skulle det bli en lika lång lista över saker som min brorsa gjort mot mig, hans stackars oskyldiga lillasyster.
Jag har också en hel del, men jag berättar dom en och en.
Skridskobanan:Tvingar brorsan att stå i mål utan SKYDD!!!! när vi
ska spela ishockey. Han fick pucken på knät. Hårt slagskott från
mej. Sen var vi utan målvakt. Dagen efter var jag utan skridskor
och klubba. Beslagtaget av farsan tills utredningen blev klar om det blågula knät
Citera
2004-02-09, 10:59
  #5
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Sprayat brorsans kuddar med pruttspray, knäckt en stinkbomb i hans skolväska.
Vad är "pruttspray" respektive "stinkbomb" för något?

Har inga egna syskon att vara elak mot, men bäste polaren sedan länge har.

Kompisens lillebrorsa har vi genom åren tvingat agera målvakt och skjutit benhårt med bandybollar, fotbollar och hockeypuckar. Har också pucklat på lillebror med en innebandyklubba sedan han av misstag råkat slå mig på handen med sin klubba under en het närkamp. Jag skäms.
Citera
2004-02-09, 11:31
  #6
Medlem
Pellenezs avatar
Jag slängde en kofot i ryggen på min syrra
Citera
2004-02-09, 11:55
  #7
Medlem
AndreasLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahlman
usch vad du är ond...


själv pratar jag aldrig med min syrra, hon har aldrig gjort något för mig å då tycker jag det är onödigt att slösa luft på detta kadaver.
Alltså har jag inte gjort något direkt tyket, förutom att sno pengar dårå... de e nog runt omkring 1.500 kr. nu, alltså ingen jättestor deal..

tjenare gamle kompis =)...hur fan kan man sno pengar av familjen?...jag menar jag har ju snott ett och annat i mina dar men det finns ju regler för vad man gör och inte gör man snor inte av familjen/kompisar så är det bara....om vi frågar din syrra så skulle jag tippa på att det är du som är kadaveret i familjen
Citera
2004-02-09, 12:21
  #8
Medlem
idagoas avatar
En liten historia till. Detta var väldigt tidigt i våra liv.
Jag var fem och brorsan två år. Jag hade hittat en gammal
stickkontakt i farsans bråte, där sladden var avklippt ända inne
vid kontakten. Sätter den i väggen, ropar på min bror och lurar
honom att sätta ett finger på den avklippta kabeln. Jösses, vilken
kyss han fick!! Pappa fick tag i mej och jag lovar mina öron såg ut
som hackade bifftomater efter det. Man kan skratta nu för brorsan
tog ingen skada av det, men jag har funderat många gånger på om han
hade dött. 220 volt är ju inte att leka med.
Citera
2004-02-09, 12:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idagoa
En liten historia till. Detta var väldigt tidigt i våra liv.
Jag var fem och brorsan två år. Jag hade hittat en gammal
stickkontakt i farsans bråte, där sladden var avklippt ända inne
vid kontakten. Sätter den i väggen, ropar på min bror och lurar
honom att sätta ett finger på den avklippta kabeln. Jösses, vilken
kyss han fick!! Pappa fick tag i mej och jag lovar mina öron såg ut
som hackade bifftomater efter det. Man kan skratta nu för brorsan
tog ingen skada av det, men jag har funderat många gånger på om han
hade dött. 220 volt är ju inte att leka med.

Aj fan... Har själv också haft sådana planer men av en eller annan anledning så har det aldrig blivit av. Tur det.
Men jag känner igen tillfället.
För stunden (då) känns det skitkul, en practical joke, bara för att jävlas och skratta gott åt.
Men ack, efteråt...

En elak grej jag gjort mot min lillebror är;
Jag hade en massa chilipulver i handen, skulle ha det till något, kommer inte ihåg.
Men iaf, jag ropar till mig min brorsa och säger att jag har något i sidan av handen, att han ska kolla vad det är.
När han kikar mot min hand så blåser jag pulvret i ögonen på han...
Fy farao vad han skrek.
Han gnuggade, skrek och grina så jag trodde han skulle bli blind, stum och dö...

Tur för mig då att jag var en parvel då så jag kan skylla min dumdristighet på min låga ålder...
Citera
2004-02-09, 13:53
  #10
Medlem
idagoas avatar
Då tar vi en liten till.
Jag, mitt luftgevär, skogen och min bror.
Han trodde vi skulle skjuta prick och det skulle vi ju också.
Vad han inte visste var att han var "måltavlan"!!!! HEHEHE
Jag skriker SPRING och han springer och gömmer sej bakom ett
träd och tror att han är säker. Hans lilla rumpa sticker ut så fint
intill stammen. SMACK!!!!! Fullträff!! Ett helvetes liv bryter ut och
jag har förbrukat min "licens" på den bössan för tid och evighet
enligt min far. Dessutom tilldelades utegångsförbud i en månad.
Bössan såg jag aldrig mer.
Citera
2004-02-09, 14:07
  #11
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Vad är "pruttspray" respektive "stinkbomb" för något?


Pruttspray, eller FART_GAS var en liten sprayburk med stinkande innehåll. Det var bara att spraya där man ville att det skulle lukta skit.

Stinkbomb är en liten glasampull med stinkande innehåll, knäck ampullen och det stinker skit.
Citera
2004-02-09, 14:11
  #12
Medlem
hiphopminisnopps avatar
Har aldrig gjort något dumt mot mina syskon. Snodde väl deras lördagsgodis ibland. Nu för tiden snor jag deras sprit om jag får möjlighet....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in