Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Problemet med de som argumenterar mot evolutionen ur ett religiöst läger - ett hedervärt arbete, all vetenskap bör ifrågasättas - är att de av någon konstig anledning tror att det gör deras egna skapelseberättelser mer trovärdiga*. Nog för att man kan bejaka ovissheten, men exakt var börjar en fullständigt ovetenskaplig mytologi bli mer trovärdig än vetenskapliga hypoteser, framlagda på en grund av verifierbara fysiska lagar och förhållanden? Det är ju inget annat än ren optimism från en grupp som känner sig angripen i materialismens tidevarv.
Edit: *Innan Saken invänder; Jag talar här om de religiösa som detta stämmer in på, vilket faktiskt är en del. Jag är medveten om att det inte är alla. Det är trevligt att ha dig tillbaka förresten!
Jag håller med dig på alla punkter! Evolutionsläran (i dess nuvarande, från den ursprungliga kraftigt reviderade, version) är den främsta vetenskapliga teorin vi har att tillgå idag, än så länge. Vilket givetvis inte gör den mer sann för det.
Allt jag begär är att slippa epitetet "ärthjärna".
Sanningsanspråkstagare (Cohiba) kan vara farliga, särskilt när de börjar tala kraftigt nedsättande om folk med avvikande åsikter. Men visst vi kristna är ju sällan bättre, jag ska göra mitt bästa för att sopa rent på min bakgård om ni evolutionister håller rent på eran.
Tack förresten, kul att du minns mig!