Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-28, 15:31
Medlem
Tänkte bara påminna om att Debatt ikväll kommer att prata om sexköp osv.
Får hoppas att det blir en debatt om sexköpslagen också.
Vad tror ni?

http://svt.se/2.33163
Citera
2010-01-28, 16:57
Medlem
Tack så mycket för tipset. Ska kollas på.
Citera
2010-01-28, 18:15
Medlem
BlueStars avatar
Eftersom den sänds i SVT och Belinda Olsson är programledare så lär den gå i den politiska och feministiska korrekthetens ledband, någon balanserad diskussion är således knappast att vänta. Ord som "maktstrukturer", "könsmaktsordning", "patriarkat" etc etc lär stå som spön i backen. Få se om jag ser den ikväll annars blir det att se den på SVT Play imorgon.
Citera
2010-01-28, 20:03
Medlem
Jag blev inte precis mer benägen att titta efter att jag just såg reklamen, eller förtitten eller vad man ska säga. "Vad driver vissa män att göra vad som helst för att få sex" frågade Belinda Olsson, apropå den våldtäktsanklagade polischefen. Jag är inte ens sexköpare (ännu i alla fall) men till och med jag blir trött av att de t.om. på förhand likställer sexköpare med våldtäktsmän. Återstår att se om själva programet är mer nyanserat...
Citera
2010-01-28, 20:36
Medlem
Debatt är statlig propaganda när den är som sämst.
Citera
2010-01-28, 22:23
Medlem
Jo, det var väl lite som man trodde det skulle vara;
Alla kvinnor är utnyttjade, alla män vill vara "riktiga män" genom att våldta dessa kvinnor.

Fan, att det nästan aldrig finns någon seriös debatt kring detta.
Citera
2010-01-28, 22:23
Medlem
Trottoars avatar
Kishti borde få smaka på gubbstock
Citera
2010-01-28, 22:24
Medlem
Det är ju ung som man väntat sig. Visst det är inte PK som man i sverige att säga att de går på bordell, dock.... häng med på en mässresa till tyskland. framåt nattkröken är 8 av 10 fina svenska familjemän på väg till en bordell Jag har sett svenska män på bordell som jag känner väl, som jag aldrig trodde skulle gå där.... Slappna av feminister, vi gnäller inte på vad ni vill göra, låt oss ha lite frihet....
Citera
2010-01-28, 22:28
Medlem
Termitens avatar
Ha Ha go Kishti...
Citera
2010-01-28, 22:28
Medlem
Random-Walks avatar
Oj, Kishti vart lite sur tror jag:P
Senast redigerad av Random-Walk 2010-01-28 kl. 22:29. Anledning: felstavning
Citera
2010-01-28, 22:30
Medlem
Nissedruvas avatar
Fy fan den där halvgulingen skulle ha en rejäl jävla smäll, har nog sällan sett en sådan dryg människa i ett debattprogram tidigare.
Citera
2010-01-28, 22:32
Medlem
Trottoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissedruva
Fy fan den där halvgulingen skulle ha en rejäl jävla smäll, har nog sällan sett en sådan dryg människa i ett debattprogram tidigare.

+1

Hon häver ur sig egna åsikter helt utan belägg. Typiskt feministskit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in