Flashback bygger pepparkakshus!
2010-03-04, 16:54
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wodinaz
Ja, detta bådar mycket gott. Minns de världsvida koordinerade attackerna på biskop Williamson. Nu har de fullkomligt spårat ur (igen) inför hela världens beskådan.

Tyvärr är "världen" för nöjesdistraherad och överhetsindoktrinerad för att förstå vad sionistnätverken sysslar med. Tror jag. Men det går väl långsamt framåt...nu har vi alltså sådana "svenskar" som Jackie Jakubowski, Jonathan Leman, Ursula Federley, Svante Weyler, Henrik Bachner, Fred Kahn och Salomon Schulman som ylar om Reepalus påstådda "antisemitism" - en härlig samling lögnare och hysteriker!

Är det bekant vem som ligger bakom nedanstående idiotblogg, förresten? Att det är en jude förefaller högst sannolikt:

http://allahuakbar.se/wordpress/?p=6679

Även om jag absolut inte vill ha ett islamiserat eller massinvandringsinvaderat Europa kan jag omöjligt solidarisera mig med kälkborgerligt populistiska sionister som bloggskribenten "Allah" och drägg av den sorten.

Dags för en ny "israelisk" och judisk-sionistiskt global hetskampanj mot Aftonblaskan? Petter Larsson skriver i AB:

http://www.aftonbladet.se/kultur/article6716311.ab

Citat:
Men har man ingen fiende, så får man skapa en. Det har skett via en sällsynt uppblåst medial hetsjakt, som, gissar jag, har sitt ursprung i Reepalus tydliga ställningstagande mot Israels massaker i Gaza.
Senast redigerad av Ezzelino 2010-03-04 kl. 17:10.
Citera
2010-03-04, 19:09
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Judiska församlingen hade en välkomstfest för det israeliska tennislaget.

Om de nu är så "Svenska", varför hejar de då inte på Sverige i tennis?
De tar uppenbart inte avstånd från Israel, utan tar ställning för sionismen.

Alla judar är inte sionister, men judiska församlingen är.

De är inte per automatik svenskar, för mig är inte svenskhet något som står på ett papper. Att de inte tar ställning mot Israel kanske beror på att de helt enkelt inte håller med alla vänstersympatisöser och antisemiter som tjafsar om att ansvaret skulle ligga på endast Israel.
Reepalu ska rikta sin kritik till de som skrämmer iväg judarna och inte tvärtom.
Citera
2010-03-04, 19:37
Medlem
nymans avatar
Så judarna ska öppet få stödja Israels massmord men ingen ska få kritisera detta?
Tala om att vara blind för verkligheten, sjävklart upprörs människor över vad Israel gör och självklart blir människor förbannade på judar i Sverige som stödjer massmord på barn.
Man måste ju för fan se orsaken till varför judarnas popularitet i Världen och Sverige minskar och sluta fantisera om att något för 60 eller 2000 år sedan är orsaken.
Självklart ska judar ta avstånd ifrån vad den JUDISKA STATEN Israel gör om dom nu inte tycker att massmord är helt i sin ordning.
Man får ju inte bortse ifrån att Israel har tagit sig rätten att tala i ALLA judars namn utan att fråga merparten av judar i världen så självklart måste man som jude då antingen tiga och instämma i massmord eller säga ifrån.
För den som tiger samtycker och kom ihåg det tyska folket teg då kön till koncentrationslägren blev längre och längre.
Så kom inte med flosker som att vi i Sverige inte ska ta ställning då massmord på barn utförs för det är då man ska HÖJA sin röst inte fegt tiga.
Citera
2010-03-04, 19:40
Medlem
Ezzelinos avatar
Knut Lindelöf reflekterar om den judisk-sionistiska hetskampanjen mot Reepalu och den förmodligen kliniskt rubbade Weylers agerande:

http://www.lindelof.nu/index.php/201...alu-vs-weyler/

Citat:
"---Reepalu klandras även för att ha använt begreppet ”Israeliska lobbyn”. Det är märkligt. Att judar håller samman och organiserat verkar för sina intressen runt om i världen är inte uppseendeväckande. Det är när denna lobbys intressen helt sammanfaller med Israels krigspolitik som sammanblandning mellan judiskt och staten Israel lätt uppstår. Den dagen en judisk församling (inte bara judiska privatpersoner) tar avstånd från t ex Israels övergrepp mot Gaza, skulle den nödvändiga rågången mellan staten Israel och judendom i allmänhet bli lättare att urskilja för alla.

Svante Weylers krönika i Godmorgon världen 2010-02-28 var rent hotfull. Hans legitimering av en lång kampanj mot Ilmar Reepalu och kopplingen mellan massdödandet i Treblinka och Reepalus försiktiga palestinasolidaritet är sanslös. Han verkar själv inte förstå problemet, han är bara uppfylld av sin mission (som inte rymmer en enda palestinier).---"

Tecken på Weylers rubbning?

http://svanteweyler.wordpress.com/20...er-i-brooklyn/
Citera
2010-03-04, 19:51
Medlem
Det har i alla fall i bloggkommentarer förekommit väldigt uttryckliga försök att göra sosse-Ilmar till en slags estnisk nazist. Det här är från ett kommentarsfält som gällde Stoppa Matchen.

Först signaturen Der Alte
Citat:
Är det sant det jag hört att Reepalu farbror var med i estländska SS och anti semit, och det är därför Ilmar egentligen vill stoppa matchen, för att han hatar judar? Obs, inget skämt, det skall finnas en Reepalu eller Riipalu som var hans släkting och som var med i SS

Någon som vet?

Sedan Lars Kristen
Citat:
hittade detta;

Harald Riipalu (13 February 1912, St. Petersburg – 4 April 1961, Heckmondwike, Great Britain) was an Estonian military commander.

Studied at the Faculty of Law of the University of Tartu between 1932-33. Graduated from the Military Academy in 1935. Served in Narva, then assigned in January 1940 to the Defence League Tartu Territorial Regiment as a junior instructor.

Between 1940-41 served in the Red Army 22nd Territorial Corps. Defected to the German side in the summer of 1941 and was a prisoner of war of the Germans until March 1942. 1942-43 platoon leader and company commander of the 36th Defence Battalion, battalion commander from November 1942. 1943-45 served in the 3rd Estonian SS-Brigade and the 20th Estonian Division of the SS. Commander of the 45th SS-Grenadier Regiment from April 1944. Decorated with the Knight’s Cross of the Iron Cross for battles at the Narva Front.

Went to England in 1948.

åsse var det bilder på honom, han såg ut som Ilmars lillebror. Så otroligt är det inte!

Som final på diskussionen blogginnehavaren Kim Müller:
Citat:
Der Alte och Lars Kristen: Som av en ren slump skriver ni två från samma ip-adress. Så prata med varandra direkt istället för att diskutera här.

Hela prylen är ju bara för att misstänkliggöra Ilmar. Helt oavsett om en av hans släktingar nu varit nazist. Vem fan bryr sig? Det måste ju vara ställt utom allt rimligt tvivel för en tänkande människa att Ilmar faktiskt är en tvättäkta sosse.

p.s. Jag är alltså inte mannen på min avatar. Inte heller sosse.
Citera
2010-03-04, 20:48
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salomon Schulman
När jag någon gång på nittiotalet intervjuade honom i ett medicinskt sammanhang passade jag på att fråga om han stött på baltisk nazism i Sverige.

Ja, det där tyder ju på balans och saklighet. Att "passa på" bara sådär i förbifarten. I ett medicinskt sammanhang.
Schulman låter verkligen som en trevlig, rak och reko kille. Inte alls som någon som anstränger sig för att leva upp till de allra värsta fördomarna om judar.
Citera
2010-03-04, 20:54
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Ja, det där tyder ju på balans och saklighet. Att "passa på" bara sådär i förbifarten. I ett medicinskt sammanhang.
Schulman låter verkligen som en trevlig, rak och reko kille. Inte alls som någon som anstränger sig för att leva upp till de allra värsta fördomarna om judar.

Och inte heller Salomon har tydligen det minsta att erinra om att hundratals judar världen runt på sina svensktalande stamfränders anstiftan sänder hotmail till en svensk lokalpolitiker för att han inte applåderar Gazamassakern. Det är för juden uppenbarligen normalt och berömvärt beteende:

http://ivarfjeld.wordpress.com/2009/...-hitler%C2%BB/
Citera
2010-03-04, 21:33
Medlem
KaffeBlattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Så är det nog tänkt.
Han fortsätter stå emot på kvällskvisten
Citat:
Publicerad 4 mars 2010 21.20
Ilmar Reepalu kom inte med någon ursäkt till Malmös judar. Hur mycket hans politiska motståndare än försökte.

http://sydsvenskan.se/malmo/article6...ill-svars.html
Citera
2010-03-04, 21:40
Medlem
Ezzelinos avatar
Det är givetvis den folkpartistiska judekäringen Ewa Bertz som borde be Reepalu om ursäkt för att synagogans avkomma uppsåtligt vanställer vad han sagt, bedriver hetsjakt mot och dödshotar honom på bred front:

http://ewabertz.blogspot.com/
Citera
2010-03-04, 22:17
Medlem
EliasAlucards avatar
Jag har inte riktigt följt den här tråden, kan någon ge mig en kort sammanfattning? Vad är det som har hänt? Är Reepalu dödshotad för att han vägrar suga judekuk?
Citera
2010-03-04, 22:31
Medlem
http://sydsvenskan.se/malmo/article6...ill-svars.html
Citat:
Till Sydsvenskan säger Reepalu att det förekommit att lärare inte gjort som de ska. I en polisrapport, som han läst, har en elev kallat en annan för "jävla jude" utan att en närvarande lärare gripit in.
Det är det jag menar med att det inte räcker med att tillrättavisa elever. När det gäller hatbrott är det åtal som gäller.
– Vi måste gå till botten med det här.
Hur går det med muslimska invandrare som skriker "jävla svenne" eller "hora" dagligen? Ska de åtalas också? Nä, tror inte det.
Citera
2010-03-04, 23:06
Moderator
Strix m/94s avatar
Det skulle smaka fågel om en av toppsossarna tvingades avgå mitt i ett valår. Att klibba fast antisemitism på S skulle vara en strategisk tillgång för Alliansen. Hoppas det lyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in