Citat:
Ursprungligen postat av heino
Handlar varken om att lipa eller flina utan om de som engagerar sig i dylika "skeptiker"-rörelser och deras psykologiska motiv för detta. Som jag då tycker påminner mkt om samma psyk. motiv som de som söker sig till sekter och extrema religiösa/politiska rörelser.
Äpplen och päron. Kom igen när du hittar en motsvarighet till scientologernas lilla mysiga hotell med de mystiska dödsfallen, va?
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Det handlar heller inte biodynamisk odling om.
Återigen tar du till extrema påhittade ex. som inte har någon koppling öht. Detta för att kunna komma med slagfärdiga "argument". Givetvis är det ganska bra och veta vilken årstid det är om man sysslar med odling.
Och okunnig inom astrologi är du också. De som är seriösa i debunknig försöker iallafall läsa in sig i ämnet måttligt.
Ha-ha! Poäng-poäng! Men du förstår väl att det är en himla skillnad mellan att använda sig av himlen som en kalender och att tro att den har något vettigt att säga om just mig här och nu? Vill man veta när det är dags att sätta potatis så är planeternas rörelser helt irrelevanta, om man inte har en fet laddning tabeller som förklarar vad de betyder just nu. För t.ex. Sirius heliakliska uppgång är likförbannat vid samma tid på året år ut och år in. Sedan så misstänker jag att du underskattar bönderna rejält. De kände till hur många olika jordmåner som helst osv. Sedan så är det bara att titta på träden om man undrar när det är dags för olika aktiviteter.