Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-07-27, 16:58
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Det handlar heller inte biodynamisk odling om.
Men vad är till exempel preparat 506 som man använder som gödning? Kan du förklara det så pass bra så att jag kan använda det i mina blomlådor.
Citera
2010-07-27, 17:19
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Handlar varken om att lipa eller flina utan om de som engagerar sig i dylika "skeptiker"-rörelser och deras psykologiska motiv för detta. Som jag då tycker påminner mkt om samma psyk. motiv som de som söker sig till sekter och extrema religiösa/politiska rörelser.
Äpplen och päron. Kom igen när du hittar en motsvarighet till scientologernas lilla mysiga hotell med de mystiska dödsfallen, va?
Citat:
Det handlar heller inte biodynamisk odling om.
Återigen tar du till extrema påhittade ex. som inte har någon koppling öht. Detta för att kunna komma med slagfärdiga "argument". Givetvis är det ganska bra och veta vilken årstid det är om man sysslar med odling.

Och okunnig inom astrologi är du också. De som är seriösa i debunknig försöker iallafall läsa in sig i ämnet måttligt.
Ha-ha! Poäng-poäng! Men du förstår väl att det är en himla skillnad mellan att använda sig av himlen som en kalender och att tro att den har något vettigt att säga om just mig här och nu? Vill man veta när det är dags att sätta potatis så är planeternas rörelser helt irrelevanta, om man inte har en fet laddning tabeller som förklarar vad de betyder just nu. För t.ex. Sirius heliakliska uppgång är likförbannat vid samma tid på året år ut och år in. Sedan så misstänker jag att du underskattar bönderna rejält. De kände till hur många olika jordmåner som helst osv. Sedan så är det bara att titta på träden om man undrar när det är dags för olika aktiviteter.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2010-07-27 kl. 17:22.
Citera
2010-07-27, 17:33
Medlem
Kondensators avatar
Jag tycker att GalnaSmurfen sammanfattar det hela väldigt bra:

https://www.flashback.org/sp24192074

Detta kan inte motargumenteras.
Citera
2010-07-27, 17:45
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kondensator
Jag tycker att GalnaSmurfen sammanfattar det hela väldigt bra:

https://www.flashback.org/sp24192074

Detta kan inte motargumenteras.
Menar du att "breatharianer" bör tas på allvar?
Citera
2010-07-27, 18:05
Medlem
Kondensators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Menar du att "breatharianer" bör tas på allvar?
Menar du på att man måste göra det om man undrar varför Randi aldrig antog utmaningen?
Citera
2010-07-27, 18:45
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Menar du på att man måste göra det om man undrar varför Randi aldrig antog utmaningen?
Låt mig ställa en motfråga: Tror du att han hade godkänt någon som påstod sig kunna fånga en magnumkula med tänderna?
Citera
2010-07-27, 18:59
Medlem
Kondensators avatar
Det kan inte jämföras.

Nu tänker jag inte skriva mer här för det tar slut på min energi (det lilla som är kvar )
Jag ville bara dela med mig, inte förklara varför.
Citera
2010-07-27, 21:08
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Det kan inte jämföras.

Nu tänker jag inte skriva mer här för det tar slut på min energi (det lilla som är kvar )
Jag ville bara dela med mig, inte förklara varför.
Kan visst jämföras. Att någon skulle kunna fånga en magnumkula med tänderna utan att få skallen avblåst är ungefär lika otroligt som att någon skulle klara sig utan mat längre än en månad (eller t.o.m. utan vatten längre än tre dagar som vissa vill få oss att tro). Båda fallen kräver att en hel radda naturlagar skrivs om i grunden.

Så anledningen till att Randi tackar nej till sådana försök är för att det är djävligt kletiga affärer att få ett lik på halsen, även om det handlar om självmord.
Citera
2010-07-28, 00:21
Medlem
Sharpshooters avatar
Citat:
Du har svart på vitt skrivit att du inte har något att diskutera utifrån i denna tråden ändå dyker du upp. Märkligt beteende.

Så länge du påstår saker som du inte backar upp är jag här som en nagel i ditt öga. Du har inte gett något evidens för det du påstår, alltså går inte dina (ogrundade) påståenden att möta och du försöker på sådant vis göra ditt resonemang immunt mot kritik. Så länge du påstår dylika saker kommer jag naturligtvis vara här och påpeka detta felslut.
Citera
2010-07-28, 16:58
Medlem
heinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharpshooter
Så länge du påstår saker som du inte backar upp är jag här som en nagel i ditt öga. Du har inte gett något evidens för det du påstår, alltså går inte dina (ogrundade) påståenden att möta och du försöker på sådant vis göra ditt resonemang immunt mot kritik. Så länge du påstår dylika saker kommer jag naturligtvis vara här och påpeka detta felslut.
Du är ingen nagel i ögat. Du är säkert skärpt och intressant att diskutera med när de gäller saker som du själv är intresserad av. Här känns det som du mest vill leka troll.
Citera
2010-07-28, 17:04
Medlem
kmers avatar
Citat:
Du är ingen nagel i ögat. Du är säkert skärpt och intressant att diskutera med när de gäller saker som du själv är intresserad av. Här känns det som du mest vill leka troll.
Tror du inte att man kan vara intresserad av paranormala fenomen utan att tro på dem? Det kan man nämligen. Och påståenden utan belägg kommer det naturligtvis att krävas belägg för. Det är en självklarhet.
Citera
2010-07-28, 17:04
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharpshooter

Allt går inte att bevisa, eller är Du av den uppfattningen att "vetenskapen" har svaret på alla frågor?

Öppet sinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in