Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-02-23, 10:25
Medlem
vinylbruss avatar
Hej!

Finns det något ställe i Göteborg dit man kan dra med sin kompis och spela lite kravlöst utan att vara organiserad? Helst gratis och på Hisingen men i värsta fall kan jag tänka mig att spela för en billig penning vart som helst inom spårvagnsgöteborg.
Citera
2010-02-23, 12:25
Medlem
Jag har spelat Pingis lite då och då i Göteborg. Eftersom man vida överstiger åldersgränserna på de fåtal fritidsgårdar som finns kvar är nog det enda alternativet att boka banor på någon idrottshall.

På Fjäderborgen i Landala, Åkeredstennisklubb och på Frölundatorg vet jag att de har pingis. Kanske inte Hisingen, men Landala känns ju som ett rimligt avstånd och som jag vill minnas ett ganska rimligt pris om man har egna rack. Jag tror de flesta badminton- och tennisklubbar erbjuder pingis, så kolla om du har någon sån i närheten.

Det absolut roligaste på den Göteborgska pinigsscenen är dock måndagspingis på Pusterviksbaren. Öl blandas med rundpingis och härligt sällskap. Kanske inte på J-O nivå, men jävligt roligt. Har varit borta från landet ett tag, men jag tror att de fortfarande kör.

Lycka till!
Citera
2010-03-15, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vinylbrus
Hej!

Finns det något ställe i Göteborg dit man kan dra med sin kompis och spela lite kravlöst utan att vara organiserad? Helst gratis och på Hisingen men i värsta fall kan jag tänka mig att spela för en billig penning vart som helst inom spårvagnsgöteborg.

Vi är några stycken som bor på hisingen (Backa) vi har ett bord vi spelar på du är välkommen
Citera
2014-07-25, 00:41
Medlem
Lyfter denna tråd.

Någon som vet vart jag bör vända mig som vuxen nyfrälst pingisspelare på relativt låg nivå i Göteborg? Har ingen pingisintresserad kompis eller så jag kan spela med. Finns det vuxenkurser på någon klubb kanske?

(Om någon här skulle vilja lira på något gratis utomhusbord eller så har jag inget emot det heller )
Citera
2014-07-25, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Lyfter denna tråd.

Någon som vet vart jag bör vända mig som vuxen nyfrälst pingisspelare på relativt låg nivå i Göteborg? Har ingen pingisintresserad kompis eller så jag kan spela med. Finns det vuxenkurser på någon klubb kanske?

(Om någon här skulle vilja lira på något gratis utomhusbord eller så har jag inget emot det heller )

Har ingen erfarenhet av klubbar i Göteborg, men ring till någon klubb och berätta att du är intresserad av att lära dig spela pingis.

De allra flesta brukar tycka det är roligt med nytt folk och de är förhoppningsvis också hjälpsamma så du lär dig fort
Citera
2014-08-19, 15:43
Medlem
Snubben2006s avatar
http://www5.idrottonline.se/Korpfore...er/Bordtennis/

Korpen Göteborg och Korpen Sthlm har växt!
Citera
2016-03-31, 19:44
Medlem
Lycktans avatar
Bumpar denna tråd, då jag själv letar efter pingispolare som vill köra 1-2 ggr i veckan utan allt för organiserat spel. Mer för att det är kul. Har nu som vuxen tagit upp det igen o är inte allt för bra men lite finns det kvar. Undrar om det finns någon i Gbg området som känner samma sak och inte har en pingispolare. Har ej bil så det är spårvagn/buss som gäller. Svara här eller skicka ett pm om det är av intresse. Bord får vi hyra på nått ställe annars har de öppet hus på Kviberg (fredagar) vet jag, kostar det med förstås.
Citera
2016-04-04, 07:53
Medlem
Lycktans avatar
Gör ett försök till.

Finns det verkligen inte någon som letar pingispolare i hela Gbg ?

Kanske bättre att gå med i en klubb i alla fall, vill dock inte göra det riktigt än då jag mer spelar för att det är kul. Alltså du behöver inte vara ett proffs om jag säger så, är inget själv heller så det är lugnt.

Om ingen finns, vad för klubb/ar finns tillgängliga för en vuxen man där man kan träna och spela lite mer avslappnat och kanske få lite tips för utvecklande av sitt spel?
Citera
2016-04-19, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lycktan
Gör ett försök till.

Finns det verkligen inte någon som letar pingispolare i hela Gbg ?

Kanske bättre att gå med i en klubb i alla fall, vill dock inte göra det riktigt än då jag mer spelar för att det är kul. Alltså du behöver inte vara ett proffs om jag säger så, är inget själv heller så det är lugnt.

Om ingen finns, vad för klubb/ar finns tillgängliga för en vuxen man där man kan träna och spela lite mer avslappnat och kanske få lite tips för utvecklande av sitt spel?

Jag är intresserad av att spela bordtennis i Gbg. Vi kanske kan boka någon tid någonstans och testa spela lite?
Citera
2016-04-20, 22:10
Medlem
Lycktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesper-P
Jag är intresserad av att spela bordtennis i Gbg. Vi kanske kan boka någon tid någonstans och testa spela lite?

PM sänt.
Citera
2016-04-22, 23:14
Medlem
Lycktans avatar
Finns det någon som har tips på ett svenskt aktivt pingisforum där man kan finna folk som är intresserade av att spela ? Letat lite men finner inget bra

Är fortfarande öppen för någon/några som vill lira lite avslappnat några ggr i veckan så kom igen nu, någon finns det väl eller är det helt nattsvart på den fronten här på fb ?
Citera
2017-02-10, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lycktan
Finns det någon som har tips på ett svenskt aktivt pingisforum där man kan finna folk som är intresserade av att spela ? Letat lite men finner inget bra

Är fortfarande öppen för någon/några som vill lira lite avslappnat några ggr i veckan så kom igen nu, någon finns det väl eller är det helt nattsvart på den fronten här på fb ?

Jag letar pp!! Ja och hittills en kompis letar efter ett ställe att lira pingis på. Gärna med någon mer än oss två så man får spela mot en annan spelstil emellanåt. Spelade väldigt mycket för typ 10 år sedan så det tar inte lång tid innan jag är svår att slå
Vill köra avslappnat 1-2 gånger i veckan men vill inte betala 200kr på Fjäderborgen per tillfälle... Hoppas du kommer tillbaka hit och ser mitt inlägg! Peace!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in