2010-10-12, 18:28
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoelaze
Hur troligt är det att han doppar pitten i personer han hatar och antagligen inte ens vill ta i med tång?
Ja tror du att våldtäkter i krig utförs för att soldaterna är hemligt förälskade i motståndarnas kvinnor? I vissa kulturer så kan bara ett hedersmord på den våldtagna återställa skadan. Vi snackar om att riktigt skända kvinnan och hennes familj.
Citera
2010-10-12, 18:30
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Eller så kanske han var i Norge och bara var hemma var 4:e vecka, eller Danmark eller Grönland (typ Danmark) eller kanske Tyskland, Frankrike, you name it!
Kanske han var student eller skatteplanerade.
Infon om skattade inkomster på ratsit är typ den sämsta även om den direkt säger att personen inte var förtidsbeskattad i Sverige, dvs. inte myndighetsanställd eller A-skattsedel anställd. Vidare borde eventuella bolagsengagemang reggade i Sverige synas.

Men ändå kanske dags för hans far "överläkaren" oftast med.dr. att tala ut.

Hade han avverkat skolan normalt hade jag kunnat ta skatteplanering på allvar. Han har inte haft några inkomster att skatteplanera med.

Han har inget registrerat bolag och sitter inte heller som bolagsman i någons annans.

Däremot kanske han studerade och fick csn.

Jag kollar inte på Ratsit. Jag har tillgång till andra register där jag har mer information.
Citera
2010-10-12, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Ja tror du att våldtäkter i krig utförs för att soldaterna är hemligt förälskade i motståndarnas kvinnor? I vissa kulturer så kan bara ett hedersmord på den våldtagna återställa skadan. Vi snackar om att riktigt skända kvinnan och hennes familj.

För visso. Men jag tycker ändå det är skumt, i Sverige och ej under krig, och borde bevisa isf. att han definitivt inte har alla hästar hemma.
Citera
2010-10-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shoelaze
För visso. Men jag tycker ändå det är skumt, i Sverige och ej under krig, och borde bevisa isf. att han definitivt inte har alla hästar hemma.

Att han ens har begått våldtäkt är väl ett ganska stort tecken på att han inte har alla hästar hemma?
Citera
2010-10-12, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hade han avverkat skolan normalt hade jag kunnat ta skatteplanering på allvar. Han har inte haft några inkomster att skatteplanera med.

Han har inget registrerat bolag och sitter inte heller som bolagsman i någons annans.

Däremot kanske han studerade och fick csn.

Jag kollar inte på Ratsit. Jag har tillgång till andra register där jag har mer information.

Som vilken information då?
Vilka register?
Citera
2010-10-12, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Ja, det var väl deras metodiska utredningsarbete. Det var någon tidigare i tråden som spekulerade om att NE kanske hade uteblivit från poliskallelse och därför var av största intresse för polisen efter söndagens händelser.

Jag tycker dock det vore märkligt om INGEN tipsat polisen om honom. Han verkar ju vara ett regelrätt monster. Inte direkt den där normale som det spekulerades om innan. Frågan är om DNA-jämförelse kommer koppla honom även till helt andra brott?
Haha ja det där är ett klassiskt polissvar, men jag var ute efter något mer konkret

Man tycks ju ha fått korn på honom tämligen omgående efter söndagens överfall, om man nu inte redan hade det förstås, så det borde ju finnas något mycket konkret som gjorde att man till slut åkte och hämtade in honom.
Citera
2010-10-12, 18:40
Medlem
Forbliranonyms avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7942021.ab
Citera
2010-10-12, 18:42
Medlem
suckysuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Haha ja det där är ett klassiskt polissvar, men jag var ute efter något mer konkret

Man tycks ju ha fått korn på honom tämligen omgående efter söndagens överfall, om man nu inte redan hade det förstås, så det borde ju finnas något mycket konkret som gjorde att man till slut åkte och hämtade in honom.

det hade man
Citera
2010-10-12, 18:43
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Jag tror att det sista överfallet, kvinnan på Tunnelgatan, inte var ett renodlat våldtäktsförsök. Kanske de kände varandra alternativt att hon var ett vittne till tidigare händelser på morgonen.

De kanske redan på söndag kväll visste vem han var men ville avvakta så att de kunde binda honom till morgonens överfall.
Citera
2010-10-12, 18:46
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det framkom några intressanta saker.

Han spendarade nästan all sin tid hos pappa. Kanske han spenderade var 4:e helg hos mamman.

Han bar nästan alltid kniv. Kan den ha används vid Eurostop. Iallafall får vi vara glada att den inte användes med dödlig utgång.

Med tanke på hans läggning för nazismen. Etniciteten på kvinnorna som har överfallits, är det någon som vet om de kvinnor som överfallits har tillhört en speciell målgrupp?

Ursäkta om jag läst tråden för slarvigt, men varifrån kommer informationen om hans nazistsympatier?
Citera
2010-10-12, 18:46
Medlem
QEX13s avatar
Citat:

Hans två bostäder som han tydligen haft tillgång till ligger bra till för alla tre överfall i söndags. Moderns lägenhet ligger nära överfallet på kvällen och den andra lägenheten ligger nära överfallen på morgonen. Jag tror det var det som fick polisen att övertyga åklagaren. Han var ju som sagt gripen som skäligen i början, vilket det inte krävs mycket för.
Citera
2010-10-12, 18:49
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ursäkta om jag läst tråden för slarvigt, men varifrån kommer informationen om hans nazistsympatier?

https://www.flashback.org/sp26074004
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in