2010-04-01, 10:57
Medlem
I samband med förordnande om offentlig försvarare finns namnet offentligt vid Örebro tingsrätt sen igår. Bara att ringa dit och begära ut. Kan säga så mycket som att det är ett namn så svenskt det nästan bara kan bli.
Citera
2010-04-01, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iancurtis8080
I samband med förordnande om offentlig försvarare finns namnet offentligt vid Örebro tingsrätt sen igår. Bara att ringa dit och begära ut. Kan säga så mycket som att det är ett namn så svenskt det nästan bara kan bli.

Ja det lutade åt det sen man fick veta mer info. Vet du något om honom mer än vad som sagts i media?
Citera
2010-04-01, 11:38
Medlem
Namnet är så vanligt att det är svårt att bara googla fram information.
Född 89, ser ut att bo ensam efter en koll på ratsit.
Tituleras som fd brottare i Aftonbladet, men det verkar ha varit en ganska blygsam juniorkarriär.
Kan inte hitta någon med det namnet från Fagersta med några brottningsmeriter.

Krävs nog någon i rätt ålder i Fagersta som kan berätta mer om denna kille.

Vi ska också komma ihåg att han fortfarande bara är skäligen misstänkt, kan ju vara så att han bara befann sig på fel plats vid fel tidpunkt och att örebropolisen desperat ville få till ett gripande för att visa allmänheten att man agerar.

...å andra sidan känns det väl som man har lite på fötterna om man åker från Örebro till Västmanland för ett gripande flera dygn efter våldtäkten. Vet inte, men min känsla är att dom har något på honom.
Citera
2010-04-01, 11:49
Medlem
Citat:
Namnet är så vanligt att det är svårt att bara googla fram information.
Född 89, ser ut att bo ensam efter en koll på ratsit.
Tituleras som fd brottare i Aftonbladet, men det verkar ha varit en ganska blygsam juniorkarriär.
Kan inte hitta någon med det namnet från Fagersta med några brottningsmeriter.

Krävs nog någon i rätt ålder i Fagersta som kan berätta mer om denna kille.

Vi ska också komma ihåg att han fortfarande bara är skäligen misstänkt, kan ju vara så att han bara befann sig på fel plats vid fel tidpunkt och att örebropolisen desperat ville få till ett gripande för att visa allmänheten att man agerar.

...å andra sidan känns det väl som man har lite på fötterna om man åker från Örebro till Västmanland för ett gripande flera dygn efter våldtäkten. Vet inte, men min känsla är att dom har något på honom.

Vet du något om yrke?
Ja det verkar ju som att de har något hyfsat konkret iaf. Är väldigt nyfiken på vad som ledde till honom. Har man gjort husrannsakan?
Citera
2010-04-01, 11:54
Medlem
Camisos avatar
En liten clue på namnet?
Citera
2010-04-01, 12:00
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldmangloom
@Fyrkantig_boll: jag kan ju tycka att hon borde kunna vara berusad och vara på en parkering UTAN att bli våldtagen, men på dig låter det ju som hon får skylla sig själv.

@deckardrottningen: I området kring Eurostop bor ingen, förutom kanske nån uteliggare, vad vet jag. Vilka bostadsområden Eurostop gränsar till kan du ju ta reda på rätt lätt själv.

Självklart skall dom ut med signalement på det aset som gjort detta. Men kvinnan kanske är i sådan pass chock så hon inte kunnat berättat ännu, men jag hoppas hon klarar det och att polisen ger ut det.

+1 på det! Men det här är ett vanligt tänkande hos folk...man skuldbelägger kvinnorna istället för att straffa gärningsmännen.
Citera
2010-04-01, 12:03
Medlem
SoZRandoms avatar
i norge nämner ju hon i någon webtv clip på nrk att våldtäkterna i norge oftast varit folk från uzbekistan, såkallade kavkaz eller pizdoglazi :P
Citera
2010-04-01, 12:11
Medlem
skachsos avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6883309.ab
Citera
2010-04-01, 13:22
Medlem
Zeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Ännu en i raden på överfallsvåldtäkter i Örebro . Inget signalement är angivet. Enligt uppgifter i radio är antalet våldtäkter i Örebro dubbelt så stort som i jämförbara städer.

Vad har kan polisen göra för att stoppa den här epidemin? Det skulle vara intressant att höra flashbacks syn på polisarbete mot våldtäkter.

Gör polisen rätt som håller signalementet på GM hemligt?

Jag undrar också om någon Örebroare kan berätta mer om miljön kring Eurostop. Vad är det för människor som bor där?

Runt eurostop finns det ett stort bostadsområde som kallas för Vivalla. Det är mest invandrare som bor där.
Citera
2010-04-01, 14:23
Medlem
marrywannas avatar
Vill ha ett namn på han nu!
Citera
2010-04-01, 14:56
Medlem
Han är ju släppt och misstankarna har försvagats rätt kraftigt.
Finns ingen anledning att gå ut med ett namn på en kille som ser ut att vara oskyldig.
Citera
2010-04-01, 15:29
Medlem
Citat:
Han är ju släppt och misstankarna har försvagats rätt kraftigt.
Finns ingen anledning att gå ut med ett namn på en kille som ser ut att vara oskyldig.

Nä det håller jag med om. Fortfarande nyfiken på varför de plockade in honom dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in