Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-29, 20:49
Medlem
Dagen-Ds avatar
Många är det som har undrat vad som egentligen hände den 11 september. Teorierna är många, men ingen verkar vara korrekt.

Den löjligaste konspirationsteorin är den som går ut på att Usama bin Laden och 19 terrorister skulle ligga bakom denna gigantiska underrättelseoperation.

Själv är jag inte så intresserad av vem som gjorde det, utan vill hellre veta vad som egentligen hände.

Här är nu en ny teori kring vad som hände:

http://www.youtube.com/watch?v=5U4pwJzK8Dk

http://www.youtube.com/watch?v=7xa8cErtJhY

http://www.youtube.com/watch?v=XZFoLRkg-K0

http://www.youtube.com/watch?v=Ddl4qsOc8po

http://www.youtube.com/watch?v=x77s9lxt7t0

(Detta är utvalda delar, se del 1-26 om du vill se hela intervjun)

Så här gick det till enligt Dimitri:

Inga flygplan som träffade tornen, dom var fake och producerade av kriminella element inom media. Istället var det helt vanliga explosioner (bomber) i tornen som sedan synkades av med animerade bilder på flygplan i direktsändning. När dessa bilder väl hade sändts var media tvungna att vara med på noterna, de var redan inblandade och hade så att säga redan blod på sina händer.

Missilen som träffade Pentagon var en sovjetisk missil utrustad med en 0,5 Megaton vätebomb som ej exploderade. Pentagon trodde att samma sorts missil hade träffat WTC och beslutade sig då för att demolera dessa för att undvika att hela New York försvann från kartan...

Väldigt intressant detta tycker jag, om detta stämmer så betyder det att CNN, ABC, FOX osv är medskyldiga till 9/11, och att Alex Jones, Loose Change, osv också är medskyldiga då de medvetet har ljugit för att undanhålla den riktiga sanningen kring 11 september.

Vad tror ni om denna teori samt teorin att planen var fake, dataanimationer producerade av kriminella element som infiltrerat media, och att tornen demolerades med en kärnladdning som placerats under dessa redan från start när de byggdes i syfte att undvika att en kärnladdning exploderade uppe i tornen och tog hela New York med sig?

Jag vill påpeka att jag inte är inblandad i detta på nåt sätt alls, är bara en nyfiken person som gärna skulle veta vad som egentligen hände

Vänligen respektera min rätt att ha min åsikt, har du en annan så behöver du inte kalla mig för idiot, dessutom så är detta inte mina åsikter som jag presenterar är utan istället Dimitri Khalezovs uppfattning om vad som egentligen hände den 11 september 2001.

Jag tycker för övrigt mig se en upptrappning av det kalla kriget mellan USA/Storbrittanien/Israel och Ryssland/Kina/Iran. Om ni söker på "russia today" på youtube så dyker det upp en massa klipp från rysk tv där man intervjuar "konspirationsteoretiker" som absolut inte får intervjuas i amerikansk media.

Jag tror att den amerikanska administrationen snart kommer att få ganska stora problem med folk som tröttnat på alla lögner som dom hela tiden matas med......
Senast redigerad av Dagen-D 2010-03-29 kl. 21:01.
Citera
2010-03-29, 21:01
Bannlyst
Tycker personligen att det låter lite fjantigt. Tror fortfarande det var terrorister som gjorde det.
Citera
2010-03-29, 21:03
Medlem
Dagen-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PallarN
Tycker personligen att det låter lite fjantigt. Tror fortfarande det var terrorister som gjorde det.

Okej, du har rätt till din åsikt. En fråga bara, har du tittat mycket på "nyheterna" på tv och fått uppfattningen att det var Usama därifrån?
Citera
2010-03-29, 21:07
Medlem
Ja det är teorier men sanningen lär vi aldrig få fram. En sak som däremot stämmer är att Bin laden familjen var inblandad i attack men kanske inte på det viset som media vinklar det. Bin laden corporation som även har ett stort företag med inriktning på just antiterror. Där de tillverkar försvarssystem för luftvärnsrobotar.

Bush administrationen var i kontakt med Usama's farsa och de tog fram en gemensam "brottsling från ett land lång bort där ingen egentligen vet vad som händer" Ingen bry sig heller för den delen.

De tecknade ett avtal på åtskilliga miljarder. Attacken sker på amerikansk mark, och sätter skräck i folket. Det utropas "terrorister" ett avtal går igenom att USA måste trappa upp försvaret mot kommande terrorattacker, allt går igenom just för att det är skräck i landet.

Familjen Bin Laden med deras säkerhetsföretag som tillverkar vapen får ordern på åtskilliga miljarder, i sin tur ger familjen Bin laden med sitt följe av shejker i Saud arabien ett kontrakt på billigare olja i arab världen till USA.

I slutändan handlade allt om affärer, men att förslagen inte kunde gå igenom av dessa "män" utan att de behövde folket bakom sig.
Citera
2010-03-29, 21:22
Medlem
Har 2 nära vänner som med egna ögon såg dessa "animerade" flygplan gå rakt in i tornen.
Sen finns de ju några till som såg de med egna ögon.
Bättre teorier krävs, som är mer djuptgående och inte kladdar lite på ytan bara.
Finns nog inga som tvekar på att planen FLÖG in i tornen,men vilka låg bakom?
Vilka visste om att de skulle hända?
Vem ville att de skulle hända?
Citera
2010-03-29, 21:23
Medlem
söderbs avatar
Folk som tror att det inte var plan som träffade husen, missiler, hus som studsar, hus som inte går sönder efter 3.2km fall.. man börjar bli trött nu..

Vad har du att säga till de som sörjer sina döda makar som satt på planen? Döda barn? Fruar etc? Ljuger dessa med? Varför inte ta reda på någon av dessa änkor eller far till död dotter, gå fram till dem och fråga varför de ljuger, säg att han aldrig haft en dotter eller att hon aldrig dog. Vore en tragisk dock komisk syn
Citera
2010-03-29, 21:24
Medlem
Dagen-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Ja det är teorier men sanningen lär vi aldrig få fram. En sak som däremot stämmer är att Bin laden familjen var inblandad i attack men kanske inte på det viset som media vinklar det. Bin laden corporation som även har ett stort företag med inriktning på just antiterror. Där de tillverkar försvarssystem för luftvärnsrobotar.

Bush administrationen var i kontakt med Usama's farsa och de tog fram en gemensam "brottsling från ett land lång bort där ingen egentligen vet vad som händer" Ingen bry sig heller för den delen.

De tecknade ett avtal på åtskilliga miljarder. Attacken sker på amerikansk mark, och sätter skräck i folket. Det utropas "terrorister" ett avtal går igenom att USA måste trappa upp försvaret mot kommande terrorattacker, allt går igenom just för att det är skräck i landet.

Familjen Bin Laden med deras säkerhetsföretag som tillverkar vapen får ordern på åtskilliga miljarder, i sin tur ger familjen Bin laden med sitt följe av shejker i Saud arabien ett kontrakt på billigare olja i arab världen till USA.

I slutändan handlade allt om affärer, men att förslagen inte kunde gå igenom av dessa "män" utan att de behövde folket bakom sig.

Jo allt handlade förmodligen om affärer, dvs folk skulle tjäna gigantiska summor pengar. Detta är en av de uppenbara nackdelarna med en demokrati, hade USA varit en diktatur så hade man kunnat göra vadsomhelst utan att fråga folket, nu var man tvungen att skrämma upp folket för att dom skulle gå med på gigantiska militära utgifter och betydligt större makt åt de federala myndigheterna.

Väldigt tråkig utveckling i förenta staterna den senaste tiden
Citera
2010-03-29, 21:26
Medlem
Dagen-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serdal
Har 2 nära vänner som med egna ögon såg dessa "animerade" flygplan gå rakt in i tornen.
Sen finns de ju några till som såg de med egna ögon.
Bättre teorier krävs, som är mer djuptgående och inte kladdar lite på ytan bara.
Finns nog inga som tvekar på att planen FLÖG in i tornen,men vilka låg bakom?
Vilka visste om att de skulle hända?
Vem ville att de skulle hända?

Jag har själv ett dussin nära vänner som såg Usama bin Laden sitta uppepå det första planet....

"Vänner som såg" är inget vidare bra bevis, dessutom så stämmer ju filmerna med planen inte överens, ett och samma plan kan inte komma från olika håll samtidigt...
Citera
2010-03-29, 21:30
Medlem
Dagen-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Folk som tror att det inte var plan som träffade husen, missiler, hus som studsar, hus som inte går sönder efter 3.2km fall.. man börjar bli trött nu..

Vad har du att säga till de som sörjer sina döda makar som satt på planen? Döda barn? Fruar etc? Ljuger dessa med? Varför inte ta reda på någon av dessa änkor eller far till död dotter, gå fram till dem och fråga varför de ljuger, säg att han aldrig haft en dotter eller att hon aldrig dog. Vore en tragisk dock komisk syn

Hur vet du att det finns några sörjande till de som påstås ha suttit i flygplanen, ja jo media påstår det men innebär det att det automatiskt stämmer?

http://septemberclues.info/vicsims_photo-analyses.htm

http://septemberclues.info/vicsims/9...m%20Report.pdf

http://septemberclues.info/vicsims/Vicsim%20List.pdf
Citera
2010-03-29, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dagen-D
Okej, du har rätt till din åsikt. En fråga bara, har du tittat mycket på "nyheterna" på tv och fått uppfattningen att det var Usama därifrån?

Ja, fått all information via "vanlig" media. Men liksom, terrordåd sker ju varje dag i stort sätt. Att just detta blev så uppmärksammat var ju att såpass många dog och att det träffade landet i fråga var USA. Annars tycker jag det bara ser ut som terrorister som fått in en fullträff.
Citera
2010-03-29, 21:45
Medlem
Dagen-Ds avatar
Citat:
Ja, fått all information via "vanlig" media. Men liksom, terrordåd sker ju varje dag i stort sätt. Att just detta blev så uppmärksammat var ju att såpass många dog och att det träffade landet i fråga var USA. Annars tycker jag det bara ser ut som terrorister som fått in en fullträff.

Ja, bortsett från att flygplanen som påstås ha penetrerat WTC borde ha kraschat mot dem och sedan trillat ner på gatan nedanför plus att "kollapsen" av WTC är helt omöjlig att förklara med att ett flygplan träffade tornen och sedan inget mer. Bara för att alla tror att nåt har hänt betyder inte att det har hänt.

Men jag håller med om att det är bekvämt och lugnande att tro på vad media säger. Precis samma sak om om man exempelvis har en massa problem själv, det är alltid bekvämare att tro att man inte har några problem än att inse det och då besväras av dom
Citera
2010-03-29, 21:48
Medlem
Citat:

Men vad är definitionen av en terrorist ? Att Usama bin laden skulle ligga bakom denna attack med al-qaida är ju rent struntprat, att bin laden familjen med en topp styrd "grupp" skulle ligga bakom låter mer troligt. Bara att tänka på allt som ska ligga bakom denna attack, timing och resurser för att få det att hända är ofattbart mycket.

Terrorist saxat från wiki http://sv.wikipedia.org/wiki/Terrorist Att skrämma skapa rädsla genom att attackera civila mål.

Men vad säger att detta Al-qaida måste vara terrorister, gruppen i sig kanske attackera som terrorister. Men i den mening att Al-gaida som anses vara en cell, kan ju lika gärna vara en cell inom USA som tar på sig "terror attacker" för att skapa rädsla i människan. Att pumpa ordet "Terrorist" i media skapar rädsla, i rädslan kommer försvaret, och det bästa försvaret är att förinta de som attackerar. Målet med kriget i Arab världen var väl hyfsat uppenbart att få tillgång till oljan.

Att några plan flög in i WTC kan jag väl ändå tro har hänt, men orsaken till det är det intressanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in