Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-06, 00:21
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Hur vet du att rasmassorna var från WTC1 och WTC2? WTC var inte byggd av bilar vilket du hänvisade till från början. det fanns fler byggnader än WTC1 och WTC2
Därför att jag till skillnad från dig tittade på dokumentären istället för att gissa vad den handlade om och vad den inte innehöll trots att jag förklarade det för dig.

Att du inte ens orkade titta på den korta snutten jag gav dig som visade toalettrullen är skrämmande.

Edit: Och varför svarar du inte på frågan om hur många atombomber det var? Tidigare i huvudtråden så har du förklarat tvärsäkert att rökpuffarna bevisar att det var sprängämnen och/eller nanotermit. Har du haft fel om det?

Tidigare har du även uttalat dig om vittnen som hört flera explosioner. Har dom enligt dig trots allt haft fel menar du nu?
Senast redigerad av kurrekotte 2016-04-06 kl. 00:27.
Citera
2016-04-06, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Edit: Och varför svarar du inte på frågan om hur många atombomber det var? Tidigare i huvudtråden så har du förklarat tvärsäkert att rökpuffarna bevisar att det var sprängämnen och/eller nanotermit. Har du haft fel om det?

Tidigare har du även uttalat dig om vittnen som hört flera explosioner. Har dom enligt dig trots allt haft fel menar du nu?

har spekulerat, för det enda jag vet är att den officiella är en enda stor lögn med tanke på alla absurdheter. du tror inte heller på den officiella versionen

Kärnvapen är en version som matchar med en hel del fenomen vid 9/11
Citera
2016-04-06, 00:54
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
har spekulerat, för det enda jag vet är att den officiella är en enda stor lögn med tanke på alla absurdheter. du tror inte heller på den officiella versionen

Kan du inte bara erkänna att du haft helt fel gång på gång tidigare och att det är ytterst osannolikt att du skulle ha rätt nu?

Specialbyggda plan, hologram, CGI-genererade flygplan, byggnader som faller snabbare än vad fysiken tillåter, nanotermit, sprängämnen.
Allt detta har du tyckt stämma så fantastiskt bra att du tjatat minst tusen gånger om det.

Inget av detta tror du nu på för att helt plötsligt så är det just atombomb och inget annat som stämmer?

Men fel har du inte haft? Du har bara spekulerat, precis som du gör om atombomben nu?

Och hur vet du att den officiella versionen är fel? Alla dina tidigare skäl att tro den saken har du ju tydligen övergett till förmån för din senaste övertygelse?
Citera
2016-04-06, 01:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Absurditeter som att inga toalettstolar klarade sig oskadda efter att ha krossats av en skyskrapa?
Eller var det något vettigt du tänkte på?
Citera
2016-04-06, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Absurditeter som att inga toalettstolar klarade sig oskadda efter att ha krossats av en skyskrapa?
Eller var det något vettigt du tänkte på?

Om man tror på sin egen version kan man föra en saklig konversation, det är därför som de flesta förstår att varken du eller de andra debunkrarna tror på det ni beskriver.

Ja sjääääälvklart var det det enda jag kom på..

Ta kontorsstolar, skrivbord, hyllor eller vad du vill, allt är väck

Porslin (toalettporslin) är normalt vitt, därför borde det vara lätt att hitta bitar
Citera
2016-04-06, 07:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om man tror på sin egen version kan man föra en saklig konversation, det är därför som de flesta förstår att varken du eller de andra debunkrarna tror på det ni beskriver.

Ja sjääääälvklart var det det enda jag kom på..

Ta kontorsstolar, skrivbord, hyllor eller vad du vill, allt är väck

Porslin (toalettporslin) är normalt vitt, därför borde det vara lätt att hitta bitar

Vi har verkligen försökt föra en saklig diskussion med dig men det funkar ju inte eftersom du systematiskt undviker att svara på frågor du inte klarar av (då flyttar du målstolparna eller ställer en ny fråga istället).
Vi kan ju ta porslinet som exempel, nu har jag frågat dig ett antal gånger hur du vet att man inte hittade porslin efter toaletter i rasmassorna? Vad har ditt svar på det varit? Nya frågor och ovidkommande påståenden alternativt tystnad. Självklart tröttnar folk på dig och börjar driva med dig som flera gjorde i natt..

Att inredningen krossades till småbitar betyder inte att den försvann eller blev till något magiskt damm som drev iväg..
Citera
2016-04-06, 07:27
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vi har verkligen försökt föra en saklig diskussion med dig men det funkar ju inte eftersom du systematiskt undviker att svara på frågor du inte klarar av (då flyttar du målstolparna eller ställer en ny fråga istället).
Det hade faktiskt varit intressant om vi kunde fått ett svar på hur Snygger föreställer sig att en atombomb (i källaren?) kunde få effekten att WTC1 och WTC2 kunde rasa uppifrån och ner, i något som enligt honom själv är så omöjligt att han startat en egen tråd för att bevisa hur omöjligt det är...
Citera
2016-04-06, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Är ju många som säger att USA visste om att det skulle hända men inte gjorde något åt det, så jag tror också det i grund och botten var terrorister som utförde det. Men sen kan man ju undra varför ett flygplan tilläts komma så nära Pentagon utan att bli nerskjutet.

Pentagon ligger alldeles bredvid en större kommersiell flygplats, så det är helt normalt att det flyger en massa flygplan alldeles i närheten av Pentagon hela dagarna.

Dessutom hade man ju inte helt full koll på vad det aktuella flygplanet var då terroristerna slagit av planets transpondrar. Och om man skulle ha vetat var det var menar du att man bara skulle skjuta ner det med en massa oskyldiga passagerare ombord? Då skulle det ta mig fan ha blivit liv på allmänheten och konspirationstroende idioter.
Citera
2016-04-10, 10:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-R-Baboon
Det finns en stående order sedan flera år förre 9/11 att civila flygplan som bedöms utgöra ett hot skall ned.

Hur löd den stående ordern och hur hade den brukats tidigare?
In the decade before 9/11, NORAD intercepted only one civilian plane over North America: golfer Payne Stewart's Learjet, in October 1999. With passengers and crew unconscious from cabin decompression, the plane lost radio contact but remained in transponder contact until it crashed. Even so, it took an F-16 1 hour and 22 minutes to reach the stricken jet. Rules in effect back then, and on 9/11, prohibited supersonic flight on intercepts.

The New York ATC called NEADS at 9:03 am to report that United Flight 175 had been hijacked—the same time the plane slammed into the South Tower. Within minutes of that first call from Boston Center, NEADS scrambled two F-15s from Otis Air Force Base in Falmouth, Mass., and three F-16s from Langley Air National Guard Base in Hampton, Va. None of the fighters got anywhere near the pirated planes.

Why couldn't ATC find the hijacked flights? When the hijackers turned off the planes' transponders, which broadcast identifying signals, ATC had to search 4500 identical radar blips crisscrossing some of the country's busiest air corridors. And NORAD's sophisticated radar? It ringed the continent, looking outward for threats, not inward. "It was like a doughnut," Martin says. "There was no coverage in the middle." Pre-9/11, flights originating in the States were not seen as threats and NORAD wasn't prepared to track them.
Citera
2016-07-05, 17:39
Medlem
Hahha att ni ens diskuterar det här fortfarande. Vem är det som tror på att 19 kapare varav merparten lever idag låg bakom detta? Give it a break. 911 har blivit sönder debunkat, dock tror jag inte att alla följande terrorattacker var false flags. 911 definierade "nästa era", de behövde det för att inleda expeditioner i afg, irq mm mm.

2 plan, 3 torn gick ner symmetrisk... sluta skämma ut er nu.
Citera
2016-07-05, 18:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
Hahha att ni ens diskuterar det här fortfarande. Vem är det som tror på att 19 kapare varav merparten lever idag låg bakom detta? Give it a break. 911 har blivit sönder debunkat, dock tror jag inte att alla följande terrorattacker var false flags. 911 definierade "nästa era", de behövde det för att inleda expeditioner i afg, irq mm mm.

4 plan
3 torn gick ner varav det 3:e på ett fundamentalt annorlunda sätt än de som träffades av flygplan.
Inget torn gick ner symmetriskt i sina egna fotspår - då hade t.ex. det tredje tornet inte fått bråte över sig...
Citera
2016-07-07, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betstar

Fel tråd, men det enda som blivit debunkat är era lögner som ni upprepar gång på gång trots att de är hur lätta som helst att motbevisa. T ex påståendet att "merparten av kaparna lever".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in