Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-04-24, 17:01
Medlem
Voltecs avatar
Har en magstark känsla av att börjar jag inte plugga så snabbt som möjligt kommer jag fastna där jag är nu. kass grundlön och ett stressigt arbete!
Känner att jag kan mycket mer och ser sammanhang speciellt med datorsystem som inte många gör fastän jag inte gått någon utbildning för detta.
Till problemet nu då!

Finns det överhuvudtaget någon chans att kunna jobba 100% och utbilda sig till ingenjör samtidigt?
Tänker speciellt på programmering (Java).

Kollat på Lunds universitet men känns inte som om det finns chans att jobba och plugga på de samtidigt.
Ska ju helst vara distans egentligen.

Tips mottages vänligen!

- Voltec
Citera
2010-04-24, 17:40
Medlem
zenraws avatar
Det är nog möjligt, men det låter inte särskilt kul, samtidigt lär det ju inte gå att gå in helhjärtat i studierna. Möjligheten att läsa på distans finns inte för civilingenjör, tror inte det finns för högskoleingenjör heller. I dina skor hade jag frågat mig själv vad som var viktigast, utbildningen eller att jobba kvar. För mig är svaret ganska självklart, och du vet säkert vilket av dom som är viktigast för dig.
Citera
2010-04-24, 17:52
Medlem
Voltecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zenraw
Det är nog möjligt, men det låter inte särskilt kul, samtidigt lär det ju inte gå att gå in helhjärtat i studierna. Möjligheten att läsa på distans finns inte för civilingenjör, tror inte det finns för högskoleingenjör heller. I dina skor hade jag frågat mig själv vad som var viktigast, utbildningen eller att jobba kvar. För mig är svaret ganska självklart, och du vet säkert vilket av dom som är viktigast för dig.

Kanske lite OT men om jag nu främst söker så jag får examen så att jag kan Java och ytterliggare språk vad kan jag då söka?
Kan ju börja med grund för vad jag hört så brukar man få olika certifikat inom jobbet.

- Voltec
Citera
2010-04-24, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltec
Kanske lite OT men om jag nu främst söker så jag får examen så att jag kan Java och ytterliggare språk vad kan jag då söka?
Kan ju börja med grund för vad jag hört så brukar man få olika certifikat inom jobbet.

- Voltec

Hur länge har du jobbat på ditt nuvarande företag?
Du vet att du kan ta studielån från CSN under 6 år va?
Citera
2010-04-24, 17:57
Medlem
Humpacks avatar
Låter denna utbildning som ett bra val för dig?

http://www.ltu.se/edu/program/TIDEG
Citera
2010-04-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humpack

Najs, förmodligen precis vad TS söker. Undrar ju dock, är det inte för sent att anmäla sig till hösten nu?
Citera
2010-04-24, 18:12
Medlem
Voltecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbrytaren
Hur länge har du jobbat på ditt nuvarande företag?
Du vet att du kan ta studielån från CSN under 6 år va?

Drygt 1.5år men känenr att jag vill utvecklas men klarar av att jobba samtidigt.

- Voltec
Citera
2010-04-24, 18:13
Medlem
Voltecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humpack

Värt en titt, tack!
Citera
2010-04-24, 18:13
Medlem
Voltecs avatar
Citat:
Najs, förmodligen precis vad TS söker. Undrar ju dock, är det inte för sent att anmäla sig till hösten nu?

JO hösten är kanske körd, men planerar för året efter ifall man behöver plugga upp lite ämnen.

- Voltec
Citera
2010-04-24, 18:19
Medlem
Innebär det att du inte ens fyllt 21? I så fall behöver du inte känna någon stress
Citera
2010-04-24, 18:20
Medlem
Humpacks avatar
Annars kan du ju alltid prova att göra en sen anmälan. Det brukar inte vara så stort söktryck på LTU vad jag vet.
Citera
2010-04-24, 21:55
Medlem
Voltecs avatar
Citat:
Innebär det att du inte ens fyllt 21? I så fall behöver du inte känna någon stress

Jag gick en utbildning på två år som industritekniker men känns inte som min grej + skolan var oseriös

- Voltec
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in