Citat:
Ursprungligen postat av Ballspark
Stening innebär att gräva ner någon,till ungefär midjehöjd,varefter en skock står en bit bort och kastar knytnävsstora stenar på offret tills personen ifråga dör,ELLER:2-3 stycken hjärndöda idioter slår med ganska stora stenar,troligtvis mot huvudet,för att uppnå samma resultat.
Kom nu inte med att:nämen,hon var väl inte nergrävd??
Stenar användes,därför anser jag att det kan anses som stening!
P.S:islamisterna gräver ner kvinnor som ska stenas lite djupare än män,av anledningen att kvinnornas bröst kan ju bli synliga när dom vrider o slänger sig av smärta,och det kan ju inte accepteras av islam.
Att stenar användes är ju bara spekulationer, men fullt möjligt förstås. Det känns som ett rätt "praktiskt" sätt att ha ihjäl en person om man befinner sig i skogen och saknar exempelvis kniv. Fast man kan ju också tänka sig någon form av påk, brännbollträ eller grövre grenar förstås.
Min uppfattning om begreppet stening är att det är en mer eller mindre rituell avrättningsmetod. Samhällets män samlas för att tillsammans bestraffa personen som på något vis anses ha gjort någon oförrätt. I det här fallet däremot så tycker jag det mesta lutar åt att han ville ha ihjäl henne. Punkt. Om det sedan skulle användas kniv, sten, träpåk, pistol eller något annat är en konkret fråga, som valdes utifrån vad som är möjligt och mest praktiskt. Eftersom det skedde i en skog så kanske sten är det enklaste.
Det är för övrigt inte första gången has ihjäl med hjälp av en sten. Rose-Marie Hillring, som för drygt två år sedan hades ihjäl av en etnisk svensk, fick sitt huvud krossat med en sten. Det var ingen som då talade om "stening".
En poäng med stening är väl också också att det ska vara en utdragen process, och då borde hon ha hunnit skrika och tillkalla sig hjälp. Men visst, visar det sig att tre gärningsmän samlats runt henne och kastat stenar på henne tills hon dog så är jag benägen att närma mig begreppet stening.
Men det kommer säkert visa sig hur det ligger till. Du är i alla fall inte den första i den här forumdelen som på grund av sin politiska hemvist har svårigheter att förhålla sig objektiv.