Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-07, 20:30
Medlem
Med stenad menade jag inte att de grävde ner henne i skolans sandlåda och sedan matade henne med stenar. De jag menade va att han/dem hade sten i handen/händerna och slog den mot hennes skalle x antal gånger. När hon sedan föll ner så började de slå henne med sparkar och slag ( mot huvudet och kroppen). Barzan märker att hon inte är död och går då ner på marken och stryper ihjäl henne.

Sen innan dem springer därifrån så tar han hennes mobil och smsar pappan för att vilseleda snuten. Vilket kunde funkat om han inte hade gjort bort sig genom att kasta mobilen och gå till snuten.
Citera
2010-05-07, 20:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballspark
Stening innebär att gräva ner någon,till ungefär midjehöjd,varefter en skock står en bit bort och kastar knytnävsstora stenar på offret tills personen ifråga dör,ELLER:2-3 stycken hjärndöda idioter slår med ganska stora stenar,troligtvis mot huvudet,för att uppnå samma resultat.
Kom nu inte med att:nämen,hon var väl inte nergrävd??
Stenar användes,därför anser jag att det kan anses som stening!
P.S:islamisterna gräver ner kvinnor som ska stenas lite djupare än män,av anledningen att kvinnornas bröst kan ju bli synliga när dom vrider o slänger sig av smärta,och det kan ju inte accepteras av islam.

Att stenar användes är ju bara spekulationer, men fullt möjligt förstås. Det känns som ett rätt "praktiskt" sätt att ha ihjäl en person om man befinner sig i skogen och saknar exempelvis kniv. Fast man kan ju också tänka sig någon form av påk, brännbollträ eller grövre grenar förstås.

Min uppfattning om begreppet stening är att det är en mer eller mindre rituell avrättningsmetod. Samhällets män samlas för att tillsammans bestraffa personen som på något vis anses ha gjort någon oförrätt. I det här fallet däremot så tycker jag det mesta lutar åt att han ville ha ihjäl henne. Punkt. Om det sedan skulle användas kniv, sten, träpåk, pistol eller något annat är en konkret fråga, som valdes utifrån vad som är möjligt och mest praktiskt. Eftersom det skedde i en skog så kanske sten är det enklaste.

Det är för övrigt inte första gången has ihjäl med hjälp av en sten. Rose-Marie Hillring, som för drygt två år sedan hades ihjäl av en etnisk svensk, fick sitt huvud krossat med en sten. Det var ingen som då talade om "stening".

En poäng med stening är väl också också att det ska vara en utdragen process, och då borde hon ha hunnit skrika och tillkalla sig hjälp. Men visst, visar det sig att tre gärningsmän samlats runt henne och kastat stenar på henne tills hon dog så är jag benägen att närma mig begreppet stening.

Men det kommer säkert visa sig hur det ligger till. Du är i alla fall inte den första i den här forumdelen som på grund av sin politiska hemvist har svårigheter att förhålla sig objektiv.
Senast redigerad av Troian 2010-05-07 kl. 20:46.
Citera
2010-05-07, 20:33
Medlem
ccoonnyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minesofterror
inte ens till polisen?

Ska avakta en stund så får vi se vad som händer.
Citera
2010-05-07, 20:35
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballspark
Stening innebär att kasta sten på ett nergrävt offer,tills personen dör,har du svårt att fatta????
Oavsett om offret var nergrävt eller inte,användes stenar så anser jag iallafall att hon blev stenad.
Eller vad säger koranen,du som verkar veta??

Koranen säger detsamma som bibeln, de har nämligen samma rötter i äldre semitiska lagar. Men du menar alltså att om stenar används vid ett mord så har mordet automatiskt religiös grund? Nej du, jag tycker inte att du ska ge det aktuella svinet så mycket ens, svin har nämligen ingen religion. Om du vet att tre personer kastade sten mot BO:s huvud bör du för övrigt kontakta polisen i Västerås.
Senast redigerad av Blundetto 2010-05-07 kl. 20:39.
Citera
2010-05-07, 20:37
Medlem
minesofterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheToothpick
Är området på brottsplatsen och platsen det hände, fortf avspärrat?

det är inte avspärrat längre.. och både jag och många andra här i närheten har vart framme där hon låg. Platsen är ett tillhåll för ungdomar, med grillar och mycket annat som ligger här och där. Man har en mycket begränsad insyn från närmaste cykelväg, genom träd osv.. men å andra sidan skulle man ropa till eller skrika så är själva cykelvägen bara ca 40-50 meter nedanför.
Citera
2010-05-07, 20:39
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccoonnyy
Ska avakta en stund så får vi se vad som händer.

Du är ju extremt ryggradslös och feg om du inte ringer polisen när du sitter på information.
Du lär ju ändra dig när du inte kommer kunna sova inatt om inte annat?

Vad är det för fel på människor i dagens Sverige. Ring polisen era fega jävla kräk!
Citera
2010-05-07, 20:40
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingeling123
halloj ny här så ni får ha lite överseende

GM = Barzan på Liegatan det kan jag bekräfta
BO var gravid dock ej 100 på vem som var fadern (stod i tidningen att mamman bekräftade )

Du som är ny och än så länge oskadd i bombardemanget i tråden.
Vet du något om araber i GM:s kompiskrets?
Senast redigerad av Lalajlaj 2010-05-07 kl. 21:30.
Citera
2010-05-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du som är ny och än så länge oskadd i bombardemanget i tråden.
Vet du något om araber i GM:s kompiskrets?

Kan nån säga vad de heter, Jag e arab o bor i Västerås, kan fråga vem de är.
Citera
2010-05-07, 20:43
Medlem
Ingen som kommenterat att polisen beslagtagit mobiltelefoner.....
Citera
2010-05-07, 20:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
Kan nån säga vad de heter, Jag e arab o bor i Västerås, kan fråga vem de är.

Namnen på araberna vet vi inte.

Namnet på GM är Barzan Kamal Othman Khoshnaw, han är kurd från Irak.
Han ska ha två vänner som är araber och som påstås ha varit med när hon mördades.

GM är bosatt på Liegatan, vet inte vad området heter men uppfattade att det skulle ligga nära Råby.
Citera
2010-05-07, 20:46
Medlem
tingeling123s avatar
svar till LaLlaj

Ingen aning ....tyvärr.

Min dotter hade träffat GM 3 tillfällen då hennes kompis höll på att inleda ett förhållande med honom.

Men hon tjejen som höll på att inleda ett förhåll tror jag tyvärr inte yppar mkt då hon anser att allt e en olycka och vill träffa honom sen igen då han e ute ?!?!??!??!

samtidigt som hon e rädd att det ska komma ut att hon pratade med Expressen och då sa att de höll på att bli ett par , rädsla av vad GM ska tycka om det....Nu får de väl inte trycka i tidningen vad en minderårig sagt iaf inte med hennes namn o dyl?

Hoppas han blir utvisad efter straffet
Senast redigerad av tingeling123 2010-05-07 kl. 20:50. Anledning: sorry nu kom inte din fråga med Lalaj
Citera
2010-05-07, 20:48
Medlem
Romano83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingeling123
Ingen aning ....tyvärr.

Min dotter hade träffat GM 3 tillfällen då hennes kompis höll på att inleda ett förhållande med honom.

Men hon tjejen som höll på att inleda ett förhåll tror jag tyvärr inte yppar mkt då hon anser att allt e en olycka och vill träffa honom sen igen då han e ute ?!?!??!??!

samtidigt som hon e rädd att det ska komma ut att hon pratade med Expressen och då sa att de höll på att bli ett par , rädsla av vad GM ska tycka om det....Nu får de väl inte trycka i tidningen vad en 14 åring sagt iaf inte med hennes namn o dyl?

Hoppas han blir utvisad efter straffet

Utvisad lär han då inte bli. Det är inte direkt rutinmässiga medel i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in