2009-09-20, 00:38
Moderator
Dr Kings avatar
Jag kan inte låta bli att posta länk till denna artikel med en ovanligt misslyckad bild av knugen. Till denna artikel behövde de ju bara en godtycklig bild på honom och sådana har de säkert 100-tals av i sitt pressarkiv. Ändå väljer de denna riktigt usla bild på honom. Kul tycker jag. Hoppas de har kvar denna bild i arkivet och ser till att använda den ofta vid alla möjliga lämpliga och olämpliga tillfällen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/vi...icle5820986.ab
Citera
2009-09-20, 22:52
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glennessa
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Resignera har nog Knugen gjort många gånger. I synnerhet om han läst den här tråden. Om han nu kan det.
Haha, tusen spänn på att han läser den!
Han bli nog mäkta förgrymmad över att "undersåtarna" vet allt om hans pimplande, rökande och otrohetsaffärer. Sillen är säkert här med jämna mellanrum också. Det kan inte vara lätt att hålla fanan högt för dessa två.

Frågan tycker jag ska tas seriöst. Kan han - alltså rent fysiskt - läsa den?

Och om någon hovlakej får order om att läsa den högt för honom. Kommer han att verkligen läsa vad som står?
Citera
2009-09-21, 10:53
Medlem
Poogles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jag kan inte låta bli att posta länk till denna artikel med en ovanligt misslyckad bild av knugen. Till denna artikel behövde de ju bara en godtycklig bild på honom och sådana har de säkert 100-tals av i sitt pressarkiv. Ändå väljer de denna riktigt usla bild på honom. Kul tycker jag. Hoppas de har kvar denna bild i arkivet och ser till att använda den ofta vid alla möjliga lämpliga och olämpliga tillfällen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/vi...icle5820986.ab

De valde väl bilden eftersom det ser ut som om han kniper ihop munnen och tänker "aj då vad dyrt" angående bröllopet.
Citera
2009-09-21, 11:20
Bannlyst
Lite skvaller

Arbetade i början på 80-talet med en kille som var släkt med Marianne, sambo till sigvard Bernadotte. Han blev tidigt av med sin Prinstitel till skillnad mot Prins Bertil. Enligt säker källa var det Silvia som hela tiden låg bakom om att Sigvard aldrig fick tillbaka sin Prinstitel. Han ansökte till och med på sin dödsbädd men nekades. Silvia är en riktig intrigmakerska inom hovet och styr och ställer om allt. Och visst, styr hon kungen ochså. Bort med hennes påklistrade gloria, tro mig hon är ingen humanist. Tantens välgörenhet är ej av empati utan bara för att förstärka henne stora "godhet" inför folket.

Kanske tanten var avundsjuk på Sigvards stora framgångar inom design av olika slag. Prins Bertil däremot träffade en suspekt dansös, Lillian, i London och levde väl sedan livet till dödsdagar.
Citera
2009-09-21, 12:07
Medlem
Kungens kompisar?

vet ni något om folk som står kungen nära? tex grannar på drottningholm.
Citera
2009-09-21, 12:35
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aspera
Arbetade i början på 80-talet med en kille som var släkt med Marianne, sambo till sigvard Bernadotte. Han blev tidigt av med sin Prinstitel till skillnad mot Prins Bertil. Enligt säker källa var det Silvia som hela tiden låg bakom om att Sigvard aldrig fick tillbaka sin Prinstitel. Han ansökte till och med på sin dödsbädd men nekades. Silvia är en riktig intrigmakerska inom hovet och styr och ställer om allt. Och visst, styr hon kungen ochså. Bort med hennes påklistrade gloria, tro mig hon är ingen humanist. Tantens välgörenhet är ej av empati utan bara för att förstärka henne stora "godhet" inför folket.

Kanske tanten var avundsjuk på Sigvards stora framgångar inom design av olika slag. Prins Bertil däremot träffade en suspekt dansös, Lillian, i London och levde väl sedan livet till dödsdagar.

Är det inte dags att dra ner brallorna på denna outbildade uppkomling med att nästa gång hon är i Brasilien vilket bör vara snart, så ta bilder när hon opereras på kliniken i Brasilien. Det måste kunna gå att få fram och var är media när man väl behöver dom?
Citera
2009-09-21, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurra727
vet ni något om folk som står kungen nära? tex grannar på drottningholm.

Rosenhill ...?
Citera
2009-09-21, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Frågan tycker jag ska tas seriöst. Kan han - alltså rent fysiskt - läsa den?

Och om någon hovlakej får order om att läsa den högt för honom. Kommer han att verkligen läsa vad som står?

Knappast, de olika uppassarna idkar nog en barmhärtig censur för den gamle och tanten, de skulle kunna bli allvarliga somatiska åkommer om de får läsa vad de rödblodiga underståtar behagar skriva.

Fast, va fan, jag kanske ska vara försiktig, det kanske kommer in ett åtal mot mig för ärekränkning.
Citera
2009-09-21, 13:19
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poogle
De valde väl bilden eftersom det ser ut som om han kniper ihop munnen och tänker "aj då vad dyrt" angående bröllopet.
Vadå dyrt? Det är ju vi som betalar...
Citera
2009-09-21, 13:22
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Vadå dyrt? Det är ju vi som betalar...

Han blev väl närmast chockad ( av glädje ) när han fick veta att undersåtarna fick stå för kalaset isf han själv. Därav den minen som han har på fotot
Citera
2009-09-21, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Är det inte dags att dra ner brallorna på denna outbildade uppkomling med att nästa gång hon är i Brasilien vilket bör vara snart, så ta bilder när hon opereras på kliniken i Brasilien. Det måste kunna gå att få fram och var är media när man väl behöver dom?

Det ligger ute på en ö, de där klinikerna och det är inte bara att bege sig dit hursomhelst. Brasilien är inte som Sverige.För övrigt så har de genom åren varit betydligt mer påpassade av tyska medier än av svenska och de har nog tagit sina mått och steg därefter medan de svenska medierna inte gått över lik för att få fram material för lösnummer.
Senast redigerad av Supermarine 2009-09-21 kl. 14:24.
Citera
2009-09-21, 15:29
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Det ligger ute på en ö, de där klinikerna och det är inte bara att bege sig dit hursomhelst. Brasilien är inte som Sverige.För övrigt så har de genom åren varit betydligt mer påpassade av tyska medier än av svenska och de har nog tagit sina mått och steg därefter medan de svenska medierna inte gått över lik för att få fram material för lösnummer.

Ska vi ringa Jan Guillou som känner Hamilton som får krypa in i sin latexsuit och
kravla upp på stranden med sitt blanka vapen.

Varför kan ingen dokumentera detta som faktiskt kan vara grundskottet för monarkin ihop med Westlings stulna njure i samma land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in