Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-25, 11:58
  #133
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curse
Lite offtopic, men kanske inte....
Hur länge har föräldrar försörningsplikt emot sina barn?!?

18. 21 om de studerar. Svårt att använda google.
2010-05-25, 12:05
  #134
Medlem
Krim1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
Om nu TS bror upplever att sättet han lever sitt liv på gör honom lycklig så är det väl fritt fram för honom att fortsätta eftersom han har möjligheten till det? Dock förutsätter ju det att hans mor inte har några problem med det.

Jovisst, fast vem ska ta hand om honom när hans morsa dör då?
Då sitter han ju där, utan jobb, utan pension, utan ett jävla skit. Och totalt ensam.

Då kommer han försöka börja snylta på skattebetalarna istället, via olika bidrag.
Detta uppmuntrar du?
Jävlar vilket klappträ du måste vara.
2010-05-25, 12:07
  #135
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haiti
Vadå du orkar inte ha han där?

Varför bor du hemma när du är 18 plus då?
Han har väl lika stor rätt som dig att parasitera föräldrarna?

Är du ett sladdbarn som inte känner dig älskad eller varför kräver du att DU ska få ha din moder för dig själv?


Som sagt, skit i han och lev ditt eget liv. Är du 18+ så kan jag inte fatta att du bor kvar hemma, samtidigt som du skyller på honom. Du är ju likadan, vuxen och boende hemma

pluggar fortfarande och kan inte få jobb. Vill helst skaffa in pengar innan
2010-05-25, 12:08
  #136
Medlem
Amagadwats avatar
37 år... Behöver nog inte ens skriva någonting eftersom det inte finns något positivt med att bo hemma när man är 37 år. Om inte någon i sin familj blir sjuk eller liknande.
2010-05-25, 12:34
  #137
Medlem
Nymphlixs avatar
Säg till den djäveln att han ska klippa sig och skaffa ett jobb som han hatar och jobba där resten av sitt liv, sedan ska han skaffa hus, volvo, fru, barn, och sedan ska han dö. Sen är "livet" över.

Eller så gör du INTE sådär. Fråga honom vad han vill göra med sitt liv. Han kanske vill ut och se världen IRL istället för att kolla på den genom en dator. Kanske vill han göra något han alltid velat göra?

Det är lätt att hamna i spelträsket eftersom det är en sån grymt bra verklighetsflykt men försök få honom att sluta, det är ganska enkelt bara man vill sluta.

Få honom att testa saker, t. ex. resa. När han gjort det han vill pröva på men fortfarande vill sitta hemma vid datorn så ska han få göra det. Låt han leva som han vill och försöka finna sin lycka på sitt eget sätt.
Du kan inte bestämma vad han vill göra. Kanske kan du manipulera honom till att leva ett "normalt" liv. Men blir han inte lycklig så ligger det på dina axlar.
2010-05-25, 12:35
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curse
Lite offtopic, men kanske inte....
Hur länge har föräldrar försörningsplikt emot sina barn?!?

Försörjingsplikten gällen tills barnen är 18, men om dom studerar kan det förlängas till 20. Har jag för mig iaf.
2010-05-25, 12:40
  #139
Medlem
-tomten-s avatar
Har inte läst alla inlägg i detta ämne. Vill bara nämna att inte så långt ifrån där jag bor så bor det en 45-årig kille tillsammans med sin mamma. Han hade en egen lägenhet ett par månader när han var 40. Han har barn men är nu tillsammans med en annan tjej som också brukar vara hos hemma hos dem. Kan tilläggas att de bor i en liten etta... Så din bror är absolut inte ensam.
2010-05-25, 12:45
  #140
Bannlyst
Troligtvis så är han din FAR och inte din bror. Han knullar givetvis med din mamma.
2010-05-25, 13:29
  #141
Medlem
Behöver jag ens motivera varför jag hänger på låset?
//Moderator


Då en motivering efterfrågats så kommer svar här:
Tråden spårade ur och ett gäng tomtar lyckades tramsa sönder den.
__________________
Senast redigerad av gutegirl 2010-05-26 kl. 14:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in