Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-24, 16:52
  #1
Bannlyst
Min bror är nu 37 år och lever med sin mamma, Jääävlar säger ni nu. och det är jävligt pinsamt som en lillebror. Jag är 18 och slutar snart skolan och ska ut till den verkliga livet, själv så är min lata bror hemma och spelar dagen runt och natten runt framför datorn och gör inte ett piss!
kompisar som kommer in har trott att de va min pappa men när jag säger att det är min bror så tappar dom hackan.
Han har fullkomligt normal beteende och är inte utvecklingsstörd eller något sånt, så han kan ju klara sig!
Han har bott i lägenhet förut men sedan kommit tillbaks. Tjej har han haft men blev dumpad (inte konstigt)

har ni upplevt samma sak? Jag tycker det är hemskt jobbigt att försöka sova när han spelar dator, för man hör honom väldigt bra när han trycker på tangenterna.

HJÄLP! jag orkar inte mer att ha honom här
2010-05-24, 16:53
  #2
Bannlyst
Förlåt, men jag trodde jag var misslyckad. Men nu vet jag, inte längre
2010-05-24, 16:54
  #3
Medlem
Degerlundens avatar
HAHHAHAAH är din bror Rainman eller vad är det frågan om?

Din morsa verkar inte heller ha mycket till stake som har sin 37åriga son som inneboende.
Sparka ut aset på gatan så han får känna på hur livet är, det går inte att sitta och bara spela och leecha mat och husrum.
2010-05-24, 16:55
  #4
Bannlyst
Det är din mamma som är för snäll. Hon måste påtvinga honom och få HONOM att flytta ut. Det är fullkomligen absurt att en 37 åring bor hemma både utan jobb och flickvän...

Du får ta och prata med din mamma och få hennes synpunkter utifrån hennes perspektiv.
2010-05-24, 16:57
  #5
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Degerlunden
HAHHAHAAH är din bror Rainman eller vad är det frågan om?

Din morsa verkar inte heller ha mycket till stake som har sin 37åriga son som inneboende.
Sparka ut aset på gatan så han får känna på hur livet är, det går inte att sitta och bara spela och leecha mat och husrum.

Pratat med morsan om detta, hon har sagt att han inte klarar sig själv. Precis vad jag tycker, han får känna på livet!
2010-05-24, 16:58
  #6
Medlem
Colonials avatar
Hm ja vad ska man säga.... Det är självklart inte speciellt normalt men om han trivs med livet och morsan inte har några invändningar så tänker jag inte klaga.
Men samtidigt så är det inte schysst att låta honom sitta där hela livet pga av datorberoendet. Tvångsvård kanske skulle vara något Jobbigt läge
2010-05-24, 16:58
  #7
Medlem
Divino Codinos avatar
jag som skämdes för att jag bodde hemma som 21-åring.

Både morsan och brorsan din måste ju ta tag i livet, hon skicka ut fanskapet och han behöver växa ett par bollar.
2010-05-24, 17:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerkken
Pratar med morsan om detta, hon har sagt att han inte klarar sig själv. Precis vad jag tycker, han får känna på livet!

Har han nån sjukdom eller är efterbliven så kan jag förstå det, men det har han ju inte säger du. Då handlar det väl om att han aldrig tagit tag i livet ordentligt. Mor din måste sparka ut honom hur jobbigt det än känns. Han verkar behöva en jävla spark där bak för att ta tag i sitt liv och göra nåt annat än att sitta hemma och spela dator
2010-05-24, 17:05
  #9
Medlem
Är han olycklig och vill din mor ha ut honom? I så fall förstår jag din oro. Om han däremot är nöjd med sitt liv och inte stör mor sin så spelar det ju ingen roll.

Citat:
Ursprungligen postat av Kokodril
Han verkar behöva en jävla spark där bak för att ta tag i sitt liv och göra nåt annat än att sitta hemma och spela dator

Varför då? Om det är datorspelande som gör honom lycklig så får han väl hållas?
2010-05-24, 17:08
  #10
Medlem
goderian2s avatar
visserligen har inte jag något liv av kvalitét just nu, men att vara 37 år och bo hemma måste vara otroligt deprimerande! jag hade haft sån ångest

men det måste ju finnas någon anledning att han sitter och gömmer sig hemma. om det är så att han är ledsen för att han blev dumpad, är det big fail! då har han inte mycket karaktär!

kanske blev han väldigt mobbad när han gick i skolan?
något har ju hänt som gör att han sitter hemma. men sen är ju allt nästan försent.. han har inte många år att skaffa ett liv.. och med liv i den åldern pratar jag om partner och barn.

han kanske tycker allt verkar hopplöst. för den situationen han befinner sig i blir väldigt svår att dra sig upp ur.

hur som helst, många har haft det svårt i livet. man kan kämpa på, eller så ger man upp. och då är man ganska svagsint och har inget i samhället att göra ändån
2010-05-24, 17:10
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
Är han olycklig och vill din mor ha ut honom? I så fall förstår jag din oro. Om han däremot är nöjd med sitt liv och inte stör mor sin så spelar det ju ingen roll.



Varför då? Om det är datorspelande som gör honom lycklig så får han väl hållas?

För att en 37-åring ska kunna ta hand om sig själv och inte parasitera på sina föräldrar bara för att man är lat.
2010-05-24, 17:12
  #12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
visserligen har inte jag något liv av kvalitét just nu, men att vara 37 år och bo hemma måste vara otroligt deprimerande! jag hade haft sån ångest

men det måste ju finnas någon anledning att han sitter och gömmer sig hemma. om det är så att han är ledsen för att han blev dumpad, är det big fail! då har han inte mycket karaktär!

kanske blev han väldigt mobbad när han gick i skolan?
något har ju hänt som gör att han sitter hemma. men sen är ju allt nästan försent.. han har inte många år att skaffa ett liv.. och med liv i den åldern pratar jag om partner och barn.

han kanske tycker allt verkar hopplöst. för den situationen han befinner sig i blir väldigt svår att dra sig upp ur.

hur som helst, många har haft det svårt i livet. man kan kämpa på, eller så ger man upp. och då är man ganska svagsint och har inget i samhället att göra ändån


Ja, han har varit mobbad i skolan. Dock så va det inte han personligen som berättade det till mig utan mina syskon som är jämnåriga med honom. Kan det vara det? Men, Det var sen skoltiden och det är flera år tillbaka ju.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in