2003-12-06, 01:20
Medlem
Ärade FB'are av alla dess slag.
Jag har en liten undran - är det bara jag som älskar natten?
Jag försöker alltid anpassa min sömn så att jag kan vara vaken så mycket som möjligt på natten, låter kanske konstigt men jag är alltid tio gånger klarare på natten än på dagen, oavsett hur mycket jag sovit.
Vad gör man på natten?
Jag softar, läser, lyssnar på sköna beats - men framförallt, springer.

Jag kom precis hem efter ett varv runt orten (såg snuten, men de stannade mig inte.. konstigt). Jag rekommenderar varmt att springa på natten, eller springa överhuvudtaget. Det är min favoritterapiform (vilket ord). Man kan få ut alla sina aggressioner och frustrationer, bara man springer tills lungorna näst intill lägger av och benen är hårdare än betongen man springer på.

Så FB:are, berätta för mig, vad gör ni helst på natten (svara inte att knulla eller någon synonym för att knulla tack, det vet jag redan), varför tycker ni om natten?

P.S - Min fascination för natten beror inte på någon goth-stil eller annan vilsen verklighetsuppfattning, men det förstod ni säkert. D.S
Citera
2003-12-06, 01:23
Medlem
Jag tycker om natten, eftersom då kan man krypa ner i sin gosiga och kalla säng och sussa nanna.
Sov gott!
Citera
2003-12-06, 01:24
Medlem
alcatrazs avatar
Natten är bäst för att då är det lugnt oftast, inga telefoner som ringer eller folk som kommer och stör,inga bilar som kör runt och väsnans.
Brukar mest sitta och lira gura eller knappa på datorn.
Citera
2003-12-06, 01:25
Medlem
H.E.L.s avatar
Du e inte ensam... sitter oftast själv o skriver i veckorna. nu e jag ensam o inte ute som alla kompisarna. Haft En "glöggkväll" hemma hos mig.. de andra skulle på reggaenightskitihelvete... ska inte jag. hellre hemma o spela o surfa..just nu i alla fall.
Citera
2003-12-06, 01:35
Medlem
H.E.L
Reggae!? Varför ringde de inte mig?

lite OT: har ni några bra trisepsövningar man kan göra hemma i sitt rum?
Jag tycker om att vakna mör (så behöver jag träna vissa muskelgrupper lite då jag är ganska klen).
Citera
2003-12-06, 01:37
Medlem
Tippi Hedrens avatar
De senaste månadern har jag gått och lagt mig mellan 4 och 6 på morgonen, stigit upp mellan 10 och 12 på förmiddagen. Vet inte varför, har bara blivit så. Känns ganska bakvänt, men jag antar att man inte kan hålla pli på sig när man inte har något ansvar att tala om... Och dessutom börjar mina lektioner efter lunch....

Jag har dessutom blivit Flashback-beroende. Det rycker lite i Flashback-fingret tidigt på morgonkvisten. Av någon anledning verkar jag skriva de bästa trådarna när jag egentligen är för trött för att sitta uppe. Man hamnar i ett ganska härligt meditativt drömliknande filosofiskt tillstånd, man skriver ner sina tankar utan att egentligen tänka efter. Märkligt, märkligt...
Citera
2003-12-06, 01:38
Bannlyst
natten är den enda tid på dygnet där man får vara ifred med sina tankar.. perfekt om man trippar.
Citera
2003-12-06, 01:40
Medlem
Truman_Peyotes avatar
Jag är vaken på nätterna mest för att jag inte kan sova...Lidit av sömnsvårigheter sen jag var ack så lite och oskyldig...Nu är jag stor och skyldig men kan inte sova ändå...Men det spelar inte så stor roll...Pluggar och läser...Vilket man gör lika bra på natten som på dagen...Sen känns ju alltid nätterna mer hemliga än dagarna...Vilket är ett litet plus i sammanhanget...Men, men...Allt inräknat så tror jag att jag hellre skulle sova om nätterna än irra runt som nåt slags förvirrat spöke...
Citera
2003-12-06, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
De senaste månadern har jag gått och lagt mig mellan 4 och 6 på morgonen, stigit upp mellan 10 och 12 på förmiddagen. Vet inte varför, har bara blivit så. Känns ganska bakvänt, men jag antar att man inte kan hålla pli på sig när man inte har något ansvar att tala om... Och dessutom börjar mina lektioner efter lunch....

Jag har dessutom blivit Flashback-beroende. Det rycker lite i Flashback-fingret tidigt på morgonkvisten. Av någon anledning verkar jag skriva de bästa trådarna när jag egentligen är för trött för att sitta uppe. Man hamnar i ett ganska härligt meditativt drömliknande filosofiskt tillstånd, man skriver ner sina tankar utan att egentligen tänka efter. Märkligt, märkligt...
Intressant, själv gjorde jag lite som dig ett tag, jag sov två timmar innan och två timmar efter skolan. Det funkade i ett halvår, sen blev det sommarlov.
Funderar på att gå tillbaka till det sättet för att få dels så mycket vaken tid som möjligt, och dels så mycket nattid som möjligt.

Det där med skrivandet känner jag igen. Igår faktiskt bestämde jag mig för att sätta mig och skriva om sådant som jag inte har någon att snacka med, om kärlek, vänner, lite allt möjligt... Tre timmar bara flöt förbi och jag hade flera flera sidor fulla med lite allt möjligt som hänt mig senaste åren, sådant jag inte riktigt bearbetat tidigare. Det kändes skönt.
Citera
2003-12-06, 01:42
Medlem
Le Saboteurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr0n-Gamer
natten är den enda tid på dygnet där man får vara ifred med sina tankar..
Precis. På natten är det tyst och man kan göra allt i sin engen takt. Man kan sitta och kolla på porr på tv hela nätterna och bara ha d gött. Morgonen är fan den värsta tiden! Stressigt och jävligt! Hatar det
Citera
2003-12-06, 01:50
Medlem
Hin Håle.s avatar
Natten är den tid på dygnet jag tar mig för att göra allting jag inte orkar/hinner under dygnets övriga timmar: Läsa, skriva, städa, diska, träna ..
Citera
2003-12-06, 01:51
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leeon
H.E.L
Reggae!? Varför ringde de inte mig?

lite OT: har ni några bra trisepsövningar man kan göra hemma i sitt rum?
Jag tycker om att vakna mör (så behöver jag träna vissa muskelgrupper lite då jag är ganska klen).

För mina kompisar gillar negerdase"brudar".... hemskt. men men... har själv varit rasförrädare... 1 gång. förra helgen. träffade ett köpebarn...finns t o m bilder på nätet...e inte ´skoj.från sri lanka. gudomligt vacker faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in