Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
De senaste månadern har jag gått och lagt mig mellan 4 och 6 på morgonen, stigit upp mellan 10 och 12 på förmiddagen. Vet inte varför, har bara blivit så. Känns ganska bakvänt, men jag antar att man inte kan hålla pli på sig när man inte har något ansvar att tala om... Och dessutom börjar mina lektioner efter lunch....
Jag har dessutom blivit Flashback-beroende. Det rycker lite i Flashback-fingret tidigt på morgonkvisten. Av någon anledning verkar jag skriva de bästa trådarna när jag egentligen är för trött för att sitta uppe. Man hamnar i ett ganska härligt meditativt drömliknande filosofiskt tillstånd, man skriver ner sina tankar utan att egentligen tänka efter. Märkligt, märkligt...
Intressant, själv gjorde jag lite som dig ett tag, jag sov två timmar innan och två timmar efter skolan. Det funkade i ett halvår, sen blev det sommarlov.
Funderar på att gå tillbaka till det sättet för att få dels så mycket vaken tid som möjligt, och dels så mycket nattid som möjligt.
Det där med skrivandet känner jag igen. Igår faktiskt bestämde jag mig för att sätta mig och skriva om sådant som jag inte har någon att snacka med, om kärlek, vänner, lite allt möjligt... Tre timmar bara flöt förbi och jag hade flera flera sidor fulla med lite allt möjligt som hänt mig senaste åren, sådant jag inte riktigt bearbetat tidigare. Det kändes skönt.