Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-03-02, 00:53
Medlem
Nina Hartleys avatar
Ja, då har man både kollat in denna och Live In Tokyo under kvällen. Någon som har tips på några mer ösiga konserter, av det äldre slaget?

Minns för längsen att jag skådat något konsert där snackar en massa om Man City och bland annat drar igång "Who The Fuck Are Man U". Är det någon som vet vilken konsert jag syftar på?
Citera
2006-03-02, 12:08
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Ja, då har man både kollat in denna och Live In Tokyo under kvällen. Någon som har tips på några mer ösiga konserter, av det äldre slaget?

Minns för längsen att jag skådat något konsert där snackar en massa om Man City och bland annat drar igång "Who The Fuck Are Man U". Är det någon som vet vilken konsert jag syftar på?

Den sista du tänker på är den direktsända från MTV från 95-96 nån gång, den absolut bästa konsert du kan hitta, har den också, om du vill ha

Andra bra är "Live at Barrowlands , Glasgow" nått sånt heter den, inte hemma nu kan inte kolla efter
Familliar To Millions från Wembley, rätt kort men sjukt bra!
Citera
2006-03-02, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley

Om du vill ha ös så ska du köpa Live By The Sea-DVD:n, en konsert från 95 innan de hade släppt Morning Glory. Finns på Ginza för 99 spänn tror jag.
Citera
2006-09-22, 17:54
Medlem
Mad Fer Its avatar
Oasis - to be someone (Vilken konsert?)

Denna låt ligger i en samling med 40 akustiska låtar med Oasis som jag tankat nyligen, och den är en av dom bästa låtarna jag har hört i mitt ( iaf Noel´s version , då det är den enda jag hört) Nu undrar jag om någon vet vilken konsert den är ifrån? För den är spelad live.
Och om man kanske kan tanka den konserten någonstans? Om den ens finns på nätet. Som filmfilm då helst.

Cheers.
Citera
2006-09-22, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad Fer It
Denna låt ligger i en samling med 40 akustiska låtar med Oasis som jag tankat nyligen, och den är en av dom bästa låtarna jag har hört i mitt ( iaf Noel´s version , då det är den enda jag hört) Nu undrar jag om någon vet vilken konsert den är ifrån? För den är spelad live.
Och om man kanske kan tanka den konserten någonstans? Om den ens finns på nätet. Som filmfilm då helst.

Cheers.

Originalet är av The Jam. Noel har spelat in en studio-version som är med på ett tribute-album till The Jam där även Liam har med en cover på Carnation. Här är två youtube-videos där han spelar den, den ena är live och den andra är för ett tv-program som kom i samma veva som skivan släpptes (första videon är grym). Kan skicka studioversionen om du har en live-version.

http://www.youtube.com/watch?v=ByUeXtwBDDM
http://www.youtube.com/watch?v=5PaP1G7jKzU
Citera
2006-09-22, 18:16
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phieniac
Originalet är av The Jam. Noel har spelat in en studio-version som är med på ett tribute-album till The Jam där även Liam har med en cover på Carnation. Här är två youtube-videos där han spelar den, den ena är live och den andra är för ett tv-program som kom i samma veva som skivan släpptes (första videon är grym). Kan skicka studioversionen om du har en live-version.

http://www.youtube.com/watch?v=ByUeXtwBDDM
http://www.youtube.com/watch?v=5PaP1G7jKzU

som vanligt kliver du in och dominerar på Oasiskonsert fronten! Tack!

tar grna studiversionen med, hur löservi det?

Edit: rapisdshare it is, vi kan fortsätta på OG. thanks man!
Citera
2006-11-22, 12:06
Medlem
slowjamzs avatar
Oasis - Stop The Clocks

Alriight idag är det en 22/11 -06 och Oasis släpper sin samlingsskiva "Stop The Clocks". Någon som har beställt den eller tänker köpa?

Det släpps i två versioner, en med enbart dubbelcdn och en med dubbelcdn+en dvd som tydligen ska vara en limiterad utgåva.

Bl a från cdon.com har man kunnat boka båda exemplaren, vilket jag själv gjort. Hoppas få det på posten innan helgen iaf!

Har snackat med en del som fick hem det igår och DVDn ska tydligen vara rätt schyst med en och annan soft intervju med grabbarna.

Go let it out!
Citera
2006-11-22, 12:38
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Du får gärna berätta om DVD:n är värd att köpa, för själva samlingsskivan ger jag inte mycket för. Är det blott en konsert-DVD från senare uppträdanden känns det på förhand som att "There and Then" duger gott.
Citera
2006-11-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Gillespie
Du får gärna berätta om DVD:n är värd att köpa, för själva samlingsskivan ger jag inte mycket för. Är det blott en konsert-DVD från senare uppträdanden känns det på förhand som att "There and Then" duger gott.

DVD:n är värd att köpa om du är ett riktigt fan, en 40 minuter lång pratstund med Liam och Noel där de pratar om alla låtarna, Champagne Supernova från Knebworth där John Squire är med och spelar ett Zeppelin-liknande solo, Fade Away från Chicago '94, en trailer för kommande DVD:n Lord Don't Slow Me Down och ett galleri. Snygg förpackning också med en typ 30-sidig booklet.
Citera
2006-11-23, 22:03
Medlem
yeahyeahyeahs avatar
Ett givet köp. Synd bara att det inte finns nåt nytt låtmaterial med.
Citera
2006-11-23, 23:35
Medlem
slowjamzs avatar
Idag damp den ned i brevlådan, riktigt fin förpackning. Dags att se på DVD:n då, laters.
Citera
2006-11-25, 18:39
Medlem
yeahyeahyeahs avatar
Live

Tydligen ska MSN Music köra någon livespelning (?) på tisdag 22.00.

http://msnpresents.msn.com/Oasis/?mkt=sv-SE

Missar den dock då jag är på annan spelning då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in